Uitgerekend november 2021

Wat leuk om al te beginnen met de kinderkamer! Hier gaat de baby eerst heerlijk bij ons slapen.

Verlies wel sinds gisteravond af en toe een druppel oud bloed mee. Weet dat het geen kwaad kan, maar ben benieuwd of er meer ervaring mee is!

@with love Nee sorry geen ervaring mee. Kan ook gewoon een gespat adertje zijn toch? Als het gewoon oud bloed is, is het vast niks ergs

Ja hij/zij gaat denk ik hier ook eerst bij ons op de kamer slapen. Zijn er mensen die dat bij hun vorige ook gedaan hebben? En is het dan lastig voor de baby om over te gaan naar het eigen kamertje?

Ja idd! Mn man zegt dat ik het bij de eerste ook heb gedaan.
Hier idd ook ervaring ermee. De eerste tijd was het heerlijk. Toen hij wakker werd van ons naar zn eigen kamer. Met de hitte toen weer bij ons, want wij hebben airco. Daarna wilde meneer niet meer terug. 2 nachten gekrijsd, totdat oma zei je kan kiezen, hij gaat dit heel lang volhouden of je moet doorzetten of het later weer proberen en dat hebben we gedaan. Dat gaat prima! Moet wel eerlijk zeggen dat we een heel onrustig ventje hebben en een moeilijke slaper dus dat scheelt misschien ook!

@withlove ik heb er geen ervaring mee maar volgens mij kan oud bloed geen kwaad!

@KimvdMark onze dochter heeft de eerste 3 maanden in een wiegje naast ons geslapen. Ik gaf borstvoeding en vertikte het om echt helemaal uit bed te moeten voor de nachtvoeding ? dus ik heb altijd gezegd dat ze pas naar haar eigen kamer zou gaan als ze geen nachtvoedingen meer nodig had! Maar die overgang ging eigenlijk prima! Begonnen met haar eerst overdag op haar eigen kamertje te leggen en daarna ook de nachten!

@With Love: Ik heb rond mijn 7e week ook oud bloedverlies gehad, ruim 5 dagen. Zo onrustig daardoor. Maar met 8wk toen goede echo en ook een goede termijn. Gelukkig is het nu bij jou ook gestopt! Voelt toch prettiger.

Wij willen ons kindje in het begin ook op onze kamer laten slapen; later pas (wellicht wanneer geen nachtvoeding meer, mooi punt) naar eigen kamertje.
Hebben jullie ervaring met van die 'aanschuif'-bedjes, co-sleepers?

Daar ben ik ook benieuwd naar ervaringen van die bedjes die je aan kan schuiven aan je eigen bed. Wij twijfelen nog heel erg wel of niet bij ons op de kamer. Mijn zoon heb ik wel gedaan na zes weken sliep hij door dus op z'n eigen kamer. Mijn dochter eigenlijk gelijk op haar eigen kamer gedaan maar ja dat was toen (11&13 jaar geleden)

Ja wij zitten dus ook hem erg in twijfel maar denk dat we het de eerste weken gewoon gaan doen met zo’n aanschuifbedje (co sleeper) en dan na een aantal weekjes in het eigen bedje. Hoop dat het dan geen problemen oplevert maar zal vast wel loslopen.

Terug
Bovenaan