Uitgerekend november 2021

Ja wat een geruststelling, nu helemaal lekker genieten van het zwanger zijn en het getrappel in m’n buik. De schopjes worden steeds duidelijker voelbaar, ben benieuwd wanneer het van buitenaf te voelen is.

Jullie al een keuze gemaakt over vaccinaties? Ik zit nog steeds zo gigantisch in twijfel. Beide keuzes voelen eigenlijk niet helemaal goed. Maar nu met alle versoepelingen en een eventuele nieuwe variant, ga ik er denk ik toch maar voor. Als ik echt goed ziek ervan word en daarna lang klachten houd, ben ik verder van huis natuurlijk. Wat een rot keuze om te maken zeg.

Wat fijn om te horen allemaal! Tijd gaat zo snel! Ik kijk idd ook uit na die 24 weken en daarna waarschijnlijk na de volgende mijlpaal!
Nog 3 weekjes werken dan heb ik ook vakantie. Na de vakantie nog 7, wil proberen het vol te houden tot de herfstvakantie. We gaan het zien! Mn man heeft nu of 1 week of geen vrij. Dus we zien nog wel wat we gaan doen!
Zijn jullie al begonnen met spulletjes verzamelen?

He Kim,
Ik heb afgelopen dinsdag mijn eerste Pfizer prik gekregen. Was heel prettig incl. een extra medische 'check' bij de medische post i.v.m. zwangerschap. Ik wist al wel dat ik 'm wilde halen, zeker toen de vereniging van verloskundigen zich er positief over uitliet. Maar het blijft natuurlijk ieders keuze - die, inderdaad, niet eenvoudig is. Met 't oog op de deltavariant en de (snelle) versoepelingen, ben ik wel blij dat ik nummer twee 27 juli krijg.

Ik kreeg dit document overigens doorgestuurd vanuit vk. Tis een soort q&a omtrent wel/niet vaccineren tijdens zwangerschap. Misschien heb je er wat aan: https://www.knov.nl/serve/file/knov.nl/knov_downloads/3875/file/Informatiekaart_wel_of_geen_prik_tegen_corona_tijdens_de_zwangerschap.pdf

Weet niet of ie het doet?

Wij hebben al best veel opties op spullen van familie. Dat gaan we in juli/augustus allemaal halen. Kinderwagen kopen we ergens deze weken, zin an! En nu in de sale kan ik 't niet laten om af en toe iets (voor volgende zomer) te kopen. Máár ik hou me echt nog wel in. Geen idee wat 'k allemaal nog ga krijgen ?

@Eva oh top dank je wel! Yes de link doet het hoor. Hier heb ik wel wat aan ? ik neig ook steeds meer ernaar toe om het wel te nemen. Hoe ver ben jij nu?

Wij hebben al redelijk wat spullen gekocht, ben in het begin direct al los gegaan ?. De babykamer is ook al bijna af. Moet het alleen nog even knus en gezellig aankleden.

@Kim, ik ben nu 21 weken en 3 dagen ?? Krijg 27 juli mijn tweede prik. Ik ben blij dat je er iets aan hebt!

Ik heb ook zo ontiegelijk veel zin om te gaan baby-rommelen! Zoals al eerder geschreven, kan dat nog even niet (woon wat kleiner, dus geen echte babykamer, en nemen veel spullen over van familie die we in augustus gaan ophalen: nog even geduld dus!) maar ik struin instagram wel af naar leuke, soms kleinere kledingmerkjes. Ik weet niet wat jullie smaak is, maar ik ben erg van de neutralere kleding met evt. een zachte print. Your Wishes vind ik bijv. erg leuk. Joja kidsdesign, Witlofforkids, Donsaapje, House of kids, Liefiess_, 'Kids zo blij' zit fysiek in Dordrecht.
Ik heb ook al wel bij de Hema leuke zomerpakjes gekocht en zal daar ook zeker veel kopen. Maar vind van die speciale merkjes ook erg leuk! Zeker omdat 't mijn eerste is.

Welke merkjes vinden jullie leuk? Of winkels?

Ik ga vandaag de GGD nog even bellen en ga daarna beslissen haha.

Aah wat leuk, die merken zeggen me helemaal niks. Heb ze allemaal even opgezocht, maar your wishes is echt m’n favoriet? super leuk.

Ik ben zelf enorm fan van H&M en Zara en mijn vriend houdt wat meer van duurdere merken voor zichzelf (en onze zoon straks) haha. Daily Paper, Armani, Tommy Hilfiger, Stone Island? dus die dingen mag hij allemaal kopen haha. Mij te duur voor een baby.

Hoi dames!

De 20 weken echo was perfect! Alles erop en eraan, echt fantastisch!

Wat betreft de vaccinaties, ik heb besloten het niet te gaan doen. Vond het erg lastig, maar ik ben zo bang dat ik straks alle kwaaltjes die de baby zou kunnen hebben, ga linken aan de vaccinatie. Ook vind ik dat er nog te weinig onderzoek is gedaan naar wat voor effect het heeft op het (ongeboren) kind. Ik durf het niet helemaal goed aan en wacht het gewoon af totdat onze meid er is!
Mijn gehele omgeving is/wordt gevaccineerd, dus wellicht dat dat mij ook wat veiliger maakt haha.

Wat fijn leli dat alles goed was. Wij hebben maandag avond de echo dus ben heel benieuwd ook of het nog steeds een jongetje is haha ?.

En vaccinatie kan je alleen voor je zelf bepalen toch dus hartstikke goed dat je je niet laat ompraten. Zelf heb ik het wel gedaan maar ja dat is meer de angst om het nog een keer te krijgen en dan heftiger dan ik al had.

Terug
Bovenaan