Uitgerekend november 2021

Oooh spannend, @kadootje!!!
Bij ons was het echt nog steeds een meisje. Het was zo bijzonder. Ze lag alleen niet altijd heel ideaal voor de echo, dus ik moest af en toe even springen en dansen haha. Ik heb in al die weken nog nooit zo veel gesport ?

Ik ben wel begonnen aan zwangerschapszwemmen! Echt heel leuk, maar ook relaxed, heerlijk.
Doen jullie ook nog iets aan speciale zwangerschapsport of cursussen? Of willen jullie zo iets gaan doen? Er is zo veel aanbod, ik weet gewoon niet zo goed wat ik wil qua cursussen en wat bij mij past haha

Ik zit wel rond te kijken voor zwangerschap zwemmen of iets , cursus had ik me ingeschreven alleen nu doen ze via de verloskundige aan centering pregnacy en dan heb je bijneekomsten met de vk en andere dames en is het eigenlijk hetzelfde als een cursus dus daar doe ik nu aan mee.

Ook voor erna ben ik al aan het kijken naar babymassage en babyzwemmen haha

He dames, ik sluit een beetje laat aan maar ik ben uitgerekend op 25 november. Het is ons eerste kindje. De 20 weken echo was gelukkig helemaal goed. We krijgen een meisje.

Ik ben gestart met een online zwangerschapsyoga en meditatie. Tot nu toe bevalt dit erg goed en de prijs was heel netjes. Nu nog een beetje zoekende naar welke dingen live fijn zijn om te doen. Bij ons in het dorp zelf is er niet echt aanbod wat aanspreekt helaas.

Wat vervelend dat je nog steeds klachten hebt. Bij mij nam dat rond week 15 af. Dit is ook te zien aan de weegschaal. Ik let goed op mijn eten maar merk dat ik bang ben dat ik nu al te veel ben aangekomen (8kg) in vergelijking met voor de bevruchting. Ik ben geen grote snoepkont en ga een paar keer per week wandelen. Toch maakt dit mij onzeker door verhalen die ik dan online lees van mensen die nog bijna niks zijn aangekomen ?.

@leli Aah wat fijn een goede echo. Haha bij ons ook nog steeds een jongetje.

@kadootje Oe zwangerschapszwemmen lijkt me wel echt lekker om te doen. Ik doe nog steeds een klein beetje aan fitness maar ik merk dat ik daar nu wel echt minder motivatie voor krijg. Ben nog steeds op zoek naar een leuke cursus of inderdaad zwemmen in de buurt oid. Een live cursus lijkt me toch het fijnste.

@mijnfamilie Ik kan je helaas niet echt helpen, ik heb sws heel weinig kwaaltjes gehad. Nu met 21 weken voel ik me ook gewoon nog steeds goed, wel meer last van de groei van m’n baarmoeder.

@Eva van den Brand Welkom, gefeliciteerd en wat leuk een meisje ? fijn dat de 20 weken echo goed was. Toch een hele mijlpaal hè! Ik ben ook niet zo’n enorme snoepkont en heb geen gekke eetaanvallen gehad oid maar ben ook al bijna 10kg aangekomen nu hoor en ben nu 21 weken. Ik merk dat ik zelf ook veel m’n buikgroei vergelijk met anderen maar probeer mezelf toch voor te houden dat het aankomen en de groei van de buik per persoon verschilt. Ik ben vrij klein, 159cm, dus het kan bij mij überhaupt niet veel kanten op behalve naar voren, maar heb echt al wel een buikje ook. Daar ben ik ook wel eens onzeker over dus snap je wel.

Zo, dat is ook weer 'n poosje geleden dat ik hier was!

Welkom, naamgenootje (Eva vd Brand)! Leuk dat je je bij ons clubje hebt gevoegd en fijn om te lezen dat je een gezonde meid bij je draagt!

Ik deed iedere maandag Zumba en was van plan hiermee door te gaan t/m september. Maar heb het de afgelopen 2 weken overgeslagen. Ik trek het even niet in combinatie met afsluiten van dit schooljaar en alles wat daarbij nog komt kijken (met name de fysieke oudergesprekken na schooltijd vragen (te)veel energie). Zwangerschapszwemmen lijkt mij ook heerlijk! Wil ik mee beginnen in de zomervakantie. Ook een andere cursus, specifiek voor bijvoorbeeld ademhaling en ontspanningsoefeningen voor tijdens de bevalling, zoek ik nog. Er is inderdaad zoveel en ik doe het wel graag 'live'.

Echte klachten, zoals aan het begin van de zwangerschap, heb ik niet meer. Alleen (fysieke) moeheid en soms een huilbui door de hormonen. Merk ook wel dat ik me kwetsbaarder voel dan voor deze tijd. Wij zijn een weekend in Aken, vriend is Duits, en hij was afgelopen nacht nog bij vrienden terwijl ik in het hotel was. Ik werd om 3:30 wakker en kon niet meer slapen tot hij er was, gelukkig een half uur later ?
Oja en de dromen.. Van heel maf en grappig tot aan ronduit k*t en daarna niet meer willen slapen omdat 'k bang ben dat ze doorgaan waar ik was gebleven..

P.s. ik ben 22wk en 4d en, toen ik me 1,5e week geleden woog, was ik ook al 7,9kg aangekomen t.o.v. mijn startgewicht (dit was 46kg met 163cm. Ik ben half Indonesisch, nogal petite gebouwd). Ook ik ben geen grote snoepkont, sta en loop bijna de hele dag door (juf bij de kleuters) en fiets ik tussen huis en werk. Normaal aankomen is tussen de 10 en 16kg, meen ik me te herinneren uit ‘de grote gevoortegids’ die ik van mijn VK kreeg. Maar mocht je je zorgen maken om je gewicht, kan je dit altijd bespreken met je VK en via hen evt naar diëtiste voor advies.

Wat leuk om weer eens jullie verhalen te lezen! Hier nu ook ruim 20 weken, met het kindje zover alles goed. Alleen ik blijf last houden van kwaaltjes. Gelukkig nog maar 2 weekjes werken en dan vakantie. Dus dat zal wel schelen!
Geniet wel van de bewegingen in mn buik. Mn man kan het ook al een paar weken voelen. Dus super leuk!

Terug
Bovenaan