Uitgerekend november 2021

Ooo die opmerkingen. Zo herkenbaar! Inderdaad al langs horen komen: zijn het er twee -of- ben je nog maar zover -of- je bent zeker al in de laatste paar weken!
Hahaha moet er opzich wel om lachen. De 1 vind het groot en de ander weer niet.

Fijn dat 20weken echos goed lijken!

Vernoemen vind ik persoonlijk altijd wel mooi. Kaartje zelf in elkaar knutselen heel leuk, maarvtegenwoordig heb je zoveel moois die online besteld en gedrukt wordt... zoveel makkelijker! Kaartje2go altijd al fijn!

Is het alleen ik of is het zo dat er heel veel zwanger zijn?? Ik hoort het echt heel veel..

Trouwens wacht tijden op kaartjes wisselt wel es. Misschien kan je type al klaar laten liggen en op dag van geboorte alle bewoording precies doorgeven zoals je wilt 3n dan gelijk laten drukken. Hangt er ook vanaf hoe snel je zelf wilt dat de mensje je geboort kaartje moet ontvangen.

Ik kon echt super lang niet op de app reageren.. Iedere keer kwam er een foutmelding. Maar gelukkig doet hij het nu wel weer!!

Hoe is het met iedereen?
Al druk bezig met de kaartjes lees ik, leuk!!

Ik heb behoorlijk last van bandenpijn en kramp in mijn kuiten. Super vervelend, maar hoort er bij denk ik dan maar haha.
Ik maak me wel een beetje zorgen over mijn gewicht, ik ben namelijk nog maar 2 kilo aangekomen. Ik vraag me echt wel af of dat iets normaals is. Morgen moet ik weer naar de verloskundige, daar ga ik het ook maar even vragen!

@leli Ja irritant van die app hè. Ik heb het ook al een aantal keren gehad, steeds maar verwijderd en opnieuw gedownload.

Hier gaat alles goed. Heb sinds een week behoorlijk last van maagzuur ? en inderdaad snachts schiet steeds bijna de kramp in m’n kuiten. Veel water drinken schijnt te helpen daar tegen of magnesium hoor ik ook wel om me heen. Ik heb afgelopen maandag m’n 1e ZwangerTotaal les gehad. Was wel heel leuk en handige tips voor houdingen mbt rug en bekken, ben benieuwd naar de rest van de lessen.

Oh ik snap dat je daar onzeker van wordt maar volgens mij gebeurt het wel vaker toch? Dat mensen afvallen of niet ver aankomen. Wat zei je verloskundige?

@leli @kim wat naar die kramp ?. Heb ik tot nu toe gelukkig nog geen last van gelukkig. Hopelijk wordt het bij jullie niet erger. Ik zag dat in deze app veel tips staan wat je er tegen kunt doen.

@leli Bennink benieuwd wat de verloskundige als tips gaf. Mbt gewicht, sommige vrouwen komen in het begin niks aan door lang aanhoudende misselijkheid. Zolang je kindje goed groeit en de 20 weken echo goed is zou ik mij er niet zo druk om maken. Daarnaast is het ook afhankelijk van je BMI hoeveel je aan zou ‘moeten/mogen’ komen.

Hier gaat alles verder goed, nu 21 weken zwanger. Wel moet ik er elke avond uit en slaap dan niet altijd lekker in ? dat merk ik de rest van de dag wel als dat zo is. Soms idd ook lat van maagzuur maar dat is heel wisselend.

Heel herkenbaar maagzuur en kramp blegh zo niet leuk! Maar hoort erbij inderdaad...

Hier ben ik nu 3 kilo in totaal aangekomen dus ik zeg altijd wat er niet aankomt hoeft er ook niet meer af haha ?

Verder vandaag ook 21 weken en gaan bijna op vakantie heb er nu al zin in

Oh gelukkig dan ben ik niet de enige. Kramp is echt heel erg naar, zeker midden in de nacht. Slikken jullie iets voor maagzuur? Ik heb toevallig vandaag van de verloskundige weer omaprezol voorgeschreven gekregen.

Haha, idd dat hoeft er niet meer af. Ik ben pas 1,3 kg aangekomen. Was deze x voor het eerst aangekomen ipv afgevallen. Dus dat scheelde weer.

Heerlijk bijna vakantie! Heb er ook echt zin in.

Mbt de krampen kreeg ik het advies je benen rechtuit te maak en dan je voet strekken en je tenen naar boven te strekken alsof jij he tenen omhoog zou trekken met je vingers.

Maagzuur gelukkig niet veel maar je kan daarvoor soms ook een pepermuntje zuigen. Helpt voor mij wel.

Gaan jullie ook echt weg voor vakantie of vakantie rustig thuis?

Terug
Bovenaan