Uitgerekend november 2021

Ja kramp is zo naar, bah. Het zet bij mij gelukkig steeds niet helemaal door. Oh pepermuntjes kan ik nog wel even proberen. Had de verloskundige ook nog even gevraagd die gaf nog als tip blankenvla eten want dat bindt het zuur. En anders Gaviscon of Antagel. Én op voeding letten: niet te vet/pikant, niet te veel, weinig koffie en koolzuurhoudende dranken drinken.

Wij gaan wel op vakantie maar wel gewoon in Nederland. We hebben een grote hond dus die gaat gezellig mee en dan gaan we 2 b&b’s bezoeken in Brabant en de Veluwe ?. En ik ga met m’n vriendinnen nog een weekje met de caravan naar Bloemendaal. Dus hopelijk komt het mooie weer er weer aan ☀️

Dat is handige tips! Snap het alleen niet helemaal, want ik krijg het vaak als ik strek. Ga dan maar poosje op de rand van het bed zitten en heb er daarna nog wel een paar dagen last van.

Heerlijk klinkt dat! Kies je dan ook meer een B&B buitenaf?
Mn zwager is in NL dus die komt een weekje logeren en we gaan een week in het huis van vrienden. Dus ook wel lekker.

@with love Ja sowieso ook meer gericht om honden zodat ze lekker de ruimte heeft om te spelen en rennen. Heb er zo’n zin in om even lekker weg te gaan? duurt alleen nog heel lang haha maar daarna nog 3 weken werken en dan verlof ?.

Ik kan wel echt genieten van al die schopjes en dat getrappel in m’n buik, wat voelt dat gezellig. Ben benieuwd wanneer het voor andere mensen goed te voelen is, dat is nu nog echt geduld hebben en heeeel goed voelen haha

@withlove wat vervelend. Heb net weer een artikel op ouders van nu gelezen over kramp in kuit en daar verwijzen ook juist naar strek oefeningen tegen kuitkrampen. Maar er staan meerdere maniere, misschien kunnen jullie met krampen daar nog wat handige tips vinden.

Leuk die bewegingen he!! Altijd mooi om beweging in je buik te voelen! Wat vinden jullie ervan als mensen je buik wilt voelen of maakt dat niet echt uit?

Wij gaan anderhalve week in Nederland op vakantie. Rustig in een huisje.

Hebben jullie al veel over de bevalling nagedacht?

Ze gaf tips over de kramp om bananen te eten en wel goed te drinken. Maar verder kun je er vrij weinig aan doen. Strekken is belangrijk en als ik zo'n aanval krijg, spring ik uit bed om plat op mijn voeten te staan, dat helpt, alleen heb ik de dagen erna echt nog een bepaalde spierpijn in mijn kuiten. Erg vervelend!
En over het gewicht: ieder lichaam doet het op zijn eigen manier, dus er is qua aankomen/afvallen weinig goeds of fouts! Tenzij het in extreme getalen is, dan wordt je vaak doorverwezen naar een gynaecoloog is wat ze mij vertelde.

Ik had gisteren een extra echo: bij de 20 weken echo deed het usbstickje het niet goed, waardoor we thuis helaas geen beelden hadden. Dus mochten we een extra echo voor nieuwe beelden, die nu mooi op mijn eigen usb staan ? echt zo fijn!!

Onze vakantie is helaas al voorbij, net optijd, want de maatregelen in Spanje zijn flink verhoogd..
Maar volgende week even een nachtje in Nederland weg, ook wel even heerlijk! We zijn bezig met een verhuizing/verbouwing, dus het is echt even gigantisch druk momenteel ?

Oh wat heerlijk @lelie! Succes met verbouwen.

@mijnfamilie ik houd er niet van als anderen aan mn buik zitten, dus dat laat ik ook echt niet toe. Qua bevalling zie ik er niet tegenop. Al was het niet zo dat het bij de eerste makkelijk ging. Maar elke keer gaat anders!

@Leli: een verbouwing/verhuizing?? Vertel! ? Wij zoeken ook nog naar iets groters, alhoewel we er nu rekening mee houden dat we starten waar we nu zitten en dat is óók oke. Alhoewel ik hier geen ruimte heb voor een echt kamertje en dat is ergens ook wel jammer (vooral voor de nesteldrang haha!).

@Mijnfamilie: ik werk met kids tussen de 5 en 7 jaar, en zij zaten wel regelmatig aan mijn buik. Zolang dat rustig en liefdevol gebeurde, vond ik het prima. Alhoewel ik ook wel eens heb gezegd dat het op dat moment even niet uit kwam of ze moesten stoppen met iets (hard prikken in mijn navel, bijv.) Andere mensen, bekenden en vrienden, vragen het gelukkig wel eerst vaak. Ik vind het soms lastig als mijn moeder ongevraagd een hele aai-sessie met mijn buik begint, daar kan ik echt chagrijnig om worden in een splitsecond ?

Wij gaan over 1,5e week naar Duitsland, schoonfamilie + vrienden bezoeken. Veel zin in èn behoefte aan. In september nog 4 weken en dan verlof!

Over de bevalling heb ik nog niet tot in detail over nagedacht. Weet wel dat 'k graag in bad wil bevallen.

Terug
Bovenaan