Uitgerekend november 2021

Wat leuk zeg, al die verbouwings- en verhuisverhalen! Lukt het allemaal wel met dit warmere weer?

Hier nog vooral aan het genieten van de baby in mn buik. De rest komt nog wel! En genieten van de vakantie natuurlijk;-)

Hebben jullie of gaan jullie een bevalplan maken? De vorige keer ben ik wel op mn rug bevallen: voor mij was het super fijn, want ik kon meewerken met mn benen. Ik had ook weinig keus met weeenopwekkers en een baby die niet goed lag. In bad lijkt me ook wel wat, maar weet niet of dat echt wat voor mij is. Geniet er nu ook niet echt van ;-)
Kraamzorg heb ik wel geregeld, maar met 30 weken doen ze de intake en dan met 36 weken nog een update en dan alle regels rond bezoek en corona e.d.

Ik ben zeker wel van plan om een bevalplan te maken. Niet omdat ik die touwtjes keistrak in handen wil hebben, want ik weet dat er op 't moment suprème echt van ALLES anders kan lopen, maar omdat ik het belangrijk en fijn vind er wel over nagedacht te hebben. Kennis te hebben van wat mijn rechten zijn. Ook mijn partner hierin meenemen zodat hij mij daarin kan steunen.

Ik heb gelukkig relatief weinig last vd warmte. Alhoewel ik mijn dagen ook wel kies. Vandaag wel wat opgeruimd, uitgezocht etc., met 23°C en gisteren bijv. niet.

Ik vind het nu wel allemaal lastig te overzien en dat maakt me wel onrustig. Mijn vriend regelt veel qua huis-dingen, contact makelaar, notaris, etc. Maar ik zit ook met de gedachte: oké, ik hoop dat het bedrijf voor de vloer in september kan en ook 't bedrijf voor de muren. Het is nogal op korte termijn(!) allemaal.. ? Maar probeer erg in het moment te leven en bezig te zijn met wat nu kan en wat daarna geregeld moet worden. Niet alles tegelijk..

Babykamer inspiratie opdoen op pinterest is wel heel tof! Hoe hebben jullie, jullie babykamer ingericht?

Kraamzorg is hier ook al geregeld. Dat moest ik al voor de 12e week hebben gedaan, haha! Heb ook rond 30wk intake gesprek en dan ook ergens groeiecho.

Het gaat ineens zo hard allemaal...

@Eva wat fijn van jullie toekomstige woning. Gefeliciteerd?

Babykamer inspiratie ook via internet gedaan. Zoveel leuks!

In bad bevallen lijkt me ook super relaxed!!! Ik kan zelf altijd heerlijk in bad liggen. Hoor vaak ook wel dat louw water helpt met weeën opvangen. Hopelijk kan dat dan!!

Bevalling plan ga ik niet echt tijd aan besteden alleen zoals wie erbij mag zijn en wat er moet gebeuren als er iets met mij of baby is voor me partner. Verder loopt het vaak toch anders dan je het zelf allemaal wilt en verheug je je misschien op iets dat helemaal niet gaat zoals je zelf dacht.

Misschien persoonlijk vraagje: maar lukt het jullie om nog gemeenschap te hebben☺☺?

Ooh dan zal ik ook wel rond de 30wk m’n intake hebben. Heb me al wel een tijd geleden aangemeld ?

Gister weer een pretecho gehad. Zo leuk om de kleine weer te zien. Hij was lekker actief en aan het spelen met z’n voetjes. Op het einde was hij moe en gaapte hij steeds, zo schattig. We hebben alles op beeld, echt super leuk. Hij ligt qua groei perfect rond het gemiddelde, is nu +/- 35 cm en 650 gram (ik ben 24 weken nu).

@mijnfamilie Qua gemeenschap gaat dat hier nog steeds prima, wel is het met standjes wat puzzelen wat met m’n buik nog prettig is.

Wat leuk @Kim! Even gluren is nooit verkeerd en helemaal geen straf.
Bij mij stond dat bij de vorige ook alleen maar in het bevalplan. Vind het wel belangrijk om erover nagedacht te hebben wat we zelf fijn vinden. We hadden bij de eerste geluk dat we de enige op de verloskamers waren. Dus we hadden heel de tijd een verloskundige van het ziekenhuis, verpleegkundige en onze eigen verloskundige erbij. Dat was echt heel fijn!
Gemeenschap lukt wel, maar ik heb lang niet altijd meer zin of de puf erin :) dat is het meer. Gelukkig vindt mn man het niet eng ofzo.

@eva, wauw wat fijn, gefeliciteerd!!! Spannend hoor!
Wat ik doe, is zo min mogelijk met alles bemoeien. Ik voel me echt heel schuldig, maar ik ben zo'n regeltante/stresskip, en nu met de zwangerschap kan ik dat er niet bijhebben. Mijn vriend en ik hebben echt afgesproken dat ik doe wat ik kan, zoals boodschappen halen, catering regelen etcetera. Gelukkig geven we veel uit handen, dus dat scheelt ook.
De verf is wat verdragen, behalve op de trap. Dan kom ik er gewoon even niet in haha!

Met de babykamer: de ene muur is zachtroze met een witte bovenlijst en de andere hebben we dit behang: https://walloha.com/behang/bloemen-behang/japanse-kersenbloesem
Echt zo mooi bij elkaar. Heel. Lief en rustig!

Met de bevalling hoop ik ook in bad te bevallen, in het ziekenhuis. Het is onze eerste, dus ik heb echt geen idee wat me te wachten staat en wat ik fijn vind haha!

En met gemeenschap: heel erg, maar sinds ik zwanger ben hebben we het eigenlijk niet. Ik voel me zo niet sexy, aantrekkelijk en ik ben gewoon echt te moe. Ons libido is bij beide niet heel hoog, dus mijn vriend accepteert het gelukkig! We zoeken andere manieren om intiem te zijn. Ik had gehoopt dat de zin terug zou komen, maar dat is er gewoon echt niet.. Vind het wel erg voor mijn vriend, maar gelukkig praten we er goed over.

@ Kim ja Berner plons heet dat op Facebook en kost je maar 5 euro in totaal. Wij gaan ook voor het eerst heen. Die van ons heet Luxor en word 1 op  21 augustus

@eva gefeliciteerd met jullie nieuwe woning en heel veel voor plezier alvast en straks klus plezier

En gemeenschap we proberen het wel maar net wat anderen zeggen maar net wat op dan moment fijn is en of lukt haha ?

@leli Wauw echt super mooi behang?. Ik heb zelf veel ideeën van Pinterest afgehaald. We hebben een beetje een ijzig blauw/grijze / witte kamer gedaan. Ben er super blij mee. De kamer is ook al zo goed als af ? kan hier en daar wat “gezelligs” gezet worden maar voor de rest is het klaar.

@kadootje en frummel Ah wat super leuk! Ik zal eens zoeken op fb maar ik denk haast dat het te ver weg is voor ons. Jammer want hier in de buurt hebben we dat soort dingen niet.

Hoe gaat het verder met iedereen? Ik voel de baby echt veel. Verschilt wel per dag maar over het algemeen is hij erg aanwezig? zo gezellig. Verder merk ik dat ik wel weer wat sneller moe word, doe weer wat vaker een dutje smiddags. Ik ben nu 25+1.

Terug
Bovenaan