Uitgerekend november 2021

Om eerlijk te zijn, vind ik het empathisch vermogen soms echt heel ver te zoeken... maar goed, zal wel aan mij liggen. Maar herken zo wat jullie zeggen!

Uhm loslaten? Dat is echt heel moeilijk. Gisteravond nog gesprek gehad met mn man erover. Ik moet leren om het niet mijn probleem te maken. Als we elkaar zien, zal ik groeten. Als we uitgenodigd worden voor een verjaardag dan gaan we netjes een heeeel uur. (En zetten we er iets leuks tegenover) dan kopen we nog een kadootje ook. Maar vooral dat ons niets te verwijten valt.
We zijn er inmiddels hier achter dat er wel veel over ons wordt gepraat, maar niet met ons. Ik baal daar enorm van... Dus als jullie daar nog tips voor hebben?

Wat lief om gelijk de verloskundige te bellen! Ik voel het over het algemeen wel veel. Maar ben zo druk in mn hoofd dat ik savonds ook weleens in paniek kan raken dat ik het niet gevoeld heb en dan lukt het voelen ook slechter.

Hebben jullie al last van harde buiken?

@leli Gelukkig is alles goed met de baby!! Ja stress is echt een boosdoener, dat kan zoveel met je lichaam en je gedachten doen. Tips voor loslaten heb ik helaas niet echt… misschien proberen alleen nog maar te focussen op de goede dingen in je leven en het gepieker zsm wegdrukken, maarja of dat een goede tip is weet ik niet ?.

@withlove oh jeetje dat is ook echt niet leuk. Ik sta er altijd zo in om dan toch deze mensen te confronteren daarmee en mijn zegje te doen. Dan heb ik namelijk mijn gevoelens daarover geuit en leg je het probleem verder bij hun neer. Dan kan je het misschien wat meer laten rusten. Zolang je niks zegt, blijf je er zelf mee rondlopen.

Ik had vanmorgen voor het eerst een bobbel/punt op m’n buik waar denk ik een voetje oid zat hihi. Zo gek ?

Oh wat leuk @ Kim! Bewegingen ga je steeds beter van de buitenkant zien.
Dank je wel voor je tip. Ik heb dat al verschillende keren gedaan. Maar dan krijg ik vaak zo'n reactie dat ik me schuldig ga voelen. Heb daar geen zin meer in.

@withlove Ja zo leuk. Echt zo’n gezellig gevoel dat kleintje bij je de hele tijd.

Jaa ik snap je. Ik ken het gevoel. Niks aan zulke dingen. Ik hoop dat je voor jezelf toch wat rust kunt vinden en het een beetje van je af kan zetten. Die stress constant daarvan is natuurlijk ook niet goed… ?

@leli wat een verhaal zeg. Wel knap dat he het zo kon uiten en als er verder niet veel de bepraten is dan is het contact verbreken misschien maar het beste. Je kan beter genieten van de waardevolle van je andere schoonfamilie dan die ene schoonzusje.
Een andere tip im dingen van je af te zetten is misschien alls opschrijven een dan te vernietigen.
Fijn dat je gerust gesteld kon word door de vk. Is altijd beetje spannend als je het niet voelt.
@withlove wat vervelend met je zwager en schoonzus en ook dat er over jullie gepraat word? Soms heb ik dat gevoel ook wel, maar hoe kom ik daar echt achter? Hoe ben jij erachter gekomen?

O da heerlijke humeur: de ene keer kan je me van alles aandoen dan is het goed. En de volgende keer ontploft het. Me man weet al precies hoe de bui hangt als hij me ziet. Heel grappig dat hij me zo aanvoelt;)

Die bewegingen vind ik altijd zo mooi. Als ik me hand helemaal koud maak met water en dan op me blote buik legt krijg ik bij altijd wel een trap ertegen. Maar met iemand anders hand voel ik nooit beweging. Doen jullie ook specifieke dingen om reactie van de kleine uit te lokken?

Zo over families/schoonfamilie gehad. Hoe zie jullie families eruit?

@leli, wat naar en verdrietig om in zo’n situatie terecht te komen. Misschien lukt het je om dit te zien als het proces van je schoonzus en schoonbroer. Het is hun gemis, hierdoor kunnen de jouw zwangerschap niet van dichtbij meemaken terwijl dit heel mooi kan zijn. Ze zijn blijkbaar niet in staat om jullie geluk los te koppelen van hun eigen gemis. Dat is erg jammer en niet grootmoedig. Ze worden om en tante en dat is ook bijzonder. Ik hoop dat het ze in de toekomst gegund is. Mijn advies zou zijn flikt dicht bij jezelf en als je merkt dat je veel stress voelt in je lijf kan een fijne yoga sessie of ademhalingsoefeningen/meditatie helpen om je ademhaling weer ‘in’ je buik te krijgen en meer in verbinding te komen met je lijf. Misschien helpt het nu om je handen op je buik te leggen en naar je kindje toe te ademen. Er zijn veel apps die je hierbij kunnen helpen. Hopelijk heb je hier iets aan ???

Ik voel ons kindje hee actief in de ochtenden en avonden en als ik overdag ontspannen zit. Heel bijzonder om dit te ervaren. Mijn man kan haar soms een beetje voelen. Mijn placenta is aan de voorkant gepositioneerd dus is ze met namen aan de zijkant te voelen als mijn man zijn handen erop legt.

Mijn humeur is redelijk stabiel. Wel vind ik soms opmerkingen over mijn buik vervelend en voel ik mij snel bekeken in bv de stad. Ik vind winkelen op dit moment trouwens echt niet leuk, voor mijzelf dan ?. Voor mijn gevoel staat niks. Ik moet denk ik mijn buik nog iets meer accepteren.

Met de vermoeidheid merk ik het met namen in de avonden. Ik ben nu 24+2 weken zwanger. Slapen gaat wel met momenten echt een stuk slechter. Dan ben ik eigenlijk wel heel de dag moe maar geef ik mij er niet echt aan over ?. Gelukkig is het vakantie en moet ik niet veel?.

Dankjulliewel voor de tips! ?
Ik probeer het los te laten en merk dat dat steeds makkelijker gaat ook doordat ik er over kan praten, dus dat scheelt.
Ik heb ook een lange brief geschreven die ik ooit, als ze de behoefte hebben om het te bespreken, aan ze wil laten lezen. Of niet, maar het luchtte in ieder geval op!
Mijn schoonouders gaan met ze praten, ben heel benieuwd hoe dat uitpakt!

Ik voel haar nu ook echt weer dagelijks, vooral als ik rust! Ik geniet er zo van en het geeft me nu echt een heel fijn en warm gevoel. Ook vooral Savonds en sochtends! Ik kan me zo voorstellen dat je dit gevoel mist als de baby geboren is!
Mijn vriend en ouders hebben haar ook heel duidelijk gevoeld ❤️

Moeten jullie nog veel doen/regelen voor de baby? Wij gaan binnenkort naar de gemeente voor erkenning, helaas ging onze bruiloft niet door vanwege corona, dus doen we het maar op deze manier!
Als ik dan zo'n babyuitzetlijst lees dan denk ik 'pfoeh, we moeten echt nog veel' haha. Hoe zit dat bij jullie?

Wat een goede tips @ Eva! Misschien werkt dat wel het beste om dingen los te laten.
Hier ook wel meer vermoeid, maar nog niet zo erg als ervoor gelukkig. Wel steeds nog last van maagzuur en heb nog niet het definitieve middel gevonden ertegen.

@leli: Wij hebben alles nog bewaard van onze zoon. Dus dat scheelt een heleboel. Toen ik zwanger van hem was zijn we eerst voor de basis gegaan. Dus een kinderstoel, autostoel e.d. hebben we pas later aangeschaft. Daarnaast had ik niet alles zelf gekocht en ook niet alles helemaal volgens de lijsten. Volg ook je gevoel!

Terug
Bovenaan