Uitgerekend november 2021

Ha Kim!
Wij hebben met 30 weken een groeiecho gehad. Daaruit bleek dat het kindje te groot is, ruim 2 weken voorloopt op de bovenste lijn. Met 33 weken weer een groeiecho gehad en hetzelfde verhaal. Dus nu doorgestuurd naar het ziekenhuis. Probeer er maar één beetje nuchter onder te blijven. Ben nu 35 weken, dus gaat opschieten.
Heb je alles al klaar? Heb eigenlijk weinig klachten nu dat is wel fijn. Behalve dan dat ik een olifant lijk :)

@withlove Oh wat vervelend joh. Wat voor gevolgen heeft dat dan?
Ja nuchter blijven is de beste optie. Je kan er toch niet aan veranderen. Je baby groeit toch wel in een eigen tempo.

Jaa hier alles klaar ? pf ik voel me ook echt een olifant. Bij mij hebben ze vorige week suikerwaarde in m’n urine geconstateerd wat leidt tot zwangerschapsdiabetes. Dus hier ook doorgestuurd naar het ziekenhuis helaas. Ik moet nu 4x per dag m’n waardes prikken om te kijken hoe en wat. Maar voor nu heb ik dus wel een medische indicatie. Onze baby groeit nog wel volgens de gemiddelde curve.
Ik probeer er ook maar zo nuchter mogelijk onder te blijven. Stressen/panieken heeft toch geen zin meer. We gaan het allemaal zien.

Moeten jullie nog veel dingen doen thuis?

Zo denk ik er dus ook over. Waarschijnlijk willen ze met 38 weken inleiden. Ik twijfel erg of ik dat moet doen, wil het liefst de natuur zn gang laten gaan. Misschien komt het wel spontaan. En we krijgen elke 2-3 weken een echo om te kijken hoe het groeit.

Ah balen zeg! Moest je toen ook nog de speciale suikertest doen?
Hier is ook alles zo goed als klaar. Morgen nog even strijken en bedje opmaken!

Kan je je nog wel vermaken thuis?

@Withlove Jaa dat snap ik, dat zou ik ook hebben hoor dat ik het graag op de natuurlijke manier wil laten komen…. Lastig is dat hè. Wel fijn dat je nu goed onder controle staat. Ik heb pas 28-10 weer een controle bij de gynaecoloog…. Vind dat misschien toch wat te ver weg.

Nee gelukkig heb ik geen suikertest hoeven doen, dat schijnt geen pretje te zijn. M’n waardes zijn nu ook eigenlijk bijna allemaal goed dus even afwachten wat de diabetes verpleegkundige zegt dinsdag en ik ga dan denk ik wel aangeven dat ik deze week nog een controle wil.

Ik heb sinds de 32 weken ook wel echt meer last van harde buiken. Heb jij dat ook?

Lekker als alles klaar is hè. Kunnen we nu lekker focussen op genoeg rust ?. Ik kan me nu nog wel vermaken maar m’n verlof begint net haha. Ik denk dat ik me uiteindelijk wel ga vervelen hoor?. Heb jij al verlof?

Hai meiden,

Zo, dat is een tijd geleden dat ik echt actief was op het forum haha!
Hier gaat alles z'n gangetje. We hebben uiteindelijk toch het contact met schoonzus verbroken en dat geeft veel rust (klinkt misschien raar, maar het is wel zo ?)
Verder wordt de vermoeidheid die ik de hele zwangerschap had, nu alleen maar erger en heb ik veel last van maagzuur.
De kleine gebruikt mijn blaas ook veel als boksbal, dus dat is ook geen pretje! Maar, ik ben nog altijd blij wanneer ik haar voel bevewegen, dan weet ik dat het goed zit!
Ik ga nog één weekje werken en dan eindelijk met verlof! Heerlijk.

Hikken jullie kindjes ook zo veel in jullie buik? Haha
En verder alles klaar bij jullie?

He dames,

Ik ben ook mijn laatste werkweek ingegaan. Blij dat het er bijna op zit. Onze kleine zit ook iets boven de groei curve, ik ga maar uit van een 8 ponder dan kan het alleen maar meevallen ?.

Hier bijna alles klaar. Ben tussendoor maar begonnen met wassen deze week zodat straks niet alles in een keer komt. Hier in huis moeten helaas nog wat klus werkzaamheden worden uitgevoerd. Word ik niet echt blij van maar wel weer fijn als het allemaal helemaal klaar is voor ze komt.

Slapen is hier ook echt een uitdaging. Met namen weer in slaap komen na de eerste keer plassen ?. Maagzuur heb ik soms echt heel erg en heel veel en soms dagen helemaal niks. Ik merk wel echt aan mijn lijf dat ik vocht aan het vasthouden ben. Enige voordeel is dat ik er mooie volle lippen van krijg ?. Onze baby heeft ook echt hee vaak de hik soms meerdere keren op een dag en bijna altijd in de avond. Ook de harde buiken zijn er zeer regelmatig. Het gekke is dat ik aan mijn longen voel dat er een harde buik aankomt.

Knap dat je het contact met je schoonzus hebt verbroken en fijn dat het rust geeft ??. Stress is wel het laatste wat je kunt gebruiken.

Wat leuk om weer even van iedereen te horen. Ben zo benieuwd wanneer alle baby’s zullen komen ?.
Ons zoontje heeft wel elke dag de hik, zo’n geinig gevoel haha. De bewegingen zijn wel enorm veranderd, van echt schopjes zijn het nu meer verschuivingen. Wat zal onze buik straks leeg voelen ?. Al ben ik er inmiddels wel aan toe dat hij gewoon komt. Ben wel helemaal klaar met het zwanger zijn. Slapen is inderdaad ook echt een opgave. En de harde buiken en krampen worden ook steeds meer.

Ik heb morgen weer een controle bij de gynaecoloog. Ben benieuwd waar hij dan in de groeicurve zit, de vorige keer was hij nog gemiddeld. Maar gezien de suikers vind ik het wel spannend allemaal nu.

Is jullie baby al ingedaald?

Haha, ik ben ook begonnen met de wasjes! Ik ben ineens zo bang dat ze eerder komt, dus dan wil ik wel alles klaar hebben. Ik voel me gewoon erg onrustig en ik weet gewoon niet waarom. Morgen weer een afspraak bij de verloskundige, dus dan ga ik dat maar even bespreken. Soms overvalt mij het gevoel wel dat ik het allemaal niet kan, de bevalling enzo. Hoe dichterbij het komt, hoe spannender ik het vind. Maar op andere momenten voel ik me weer alsof ik de hele wereld aankan. Zal wel met hormonen te maken hebben hahaha.

En die krampen inderdaad, pfoeh, die zijn soms zo heftig dat ik gewoon niet rechtop kan staan. Zullen dat indalingsweeen zijn? Ik weet niet of ze al echt ingedaald is, maar ze ligt in ieder geval wel goed (tenzij ze gedraaid is, maar ik denk dat ik dat wel zal voelen).

Hoe jij het omschrijft @kim, klopt echt! Van schopjes naar een soort golfjes! Zo bijzonder om dat te voelen hihi ? ik ga het zo missen denk ik!

Terug
Bovenaan