Uitgerekend november 2021

Gisteren is bij mij mijn verlof ingegaan. Slapen gaat echt mega slecht. Ik ben dus van plan om ook wel elke dag even te gaan slapen. Alle kleertjes zijn gewassen maar verder moet er nog veel gebeuren in huis.

Ik heb het is sinds vanmorgen dat ze wat lager in mijn buik zit dus dat het indalen misschien wel is begonnen.

Het blijft een hek en bijzonder idee om straks ineens een kindje in je armen te hebben. Als ik over de bevalling nadenk is het iets waar ik geen zin in heb. Ik heb wel het vertrouwen dat het goed komt. Er zijn ons veel vrouwen voor gegaan en ons lijf kan dit. Dat is een beetje het mantra wat ik vaak tegen mezelf zeg ?.

Ik hoop dat iedereen kan en mag bevallen op zijn eigen manier. Hebben de dames met zwangerschapsdiabetes het idee dat voor jullie besluiten worden genomen of krijgen jullie nog voldoende keuzevrijheid. Ik hoop het laatste ??☺️

@Withlove Fijn dat je vooralsnog gewoon bij de verloskundige mag blijven en ook nog thuis mag bevallen! Ik hoor als het goed is aankomende week meer over wat hun advies is n.a.v. mijn waardes en de laatste groeiecho.

Ooh 1,5 uur later? ? mijn diabetes verpleegkundige zei tegen mij ook 1 uur…. Ik ga dat maandag nog eens navragen hier.

Slapen is hier ook vaak echt drama. Kan zo m’n draai niet meer vinden, het ligt echt ongemakkelijk vaak hè.

@Eva Ze zijn bij mij vooralsnog allemaal vriendelijk en vragen ook wel steeds naar wat ik wil dus dat is wel fijn. Er is voor mij nog niet echt een plan gemaakt dus geen idee hoe ze daarmee omgaan nog. Maar ik wou zelf al graag in het ziekenhuis bevallen dus wat dat betreft maakt het voor mij (gelukkig) niet heel veel uit. ?

Ik denk nu wel bij ieder krampje of steekje: zal het gaan beginnen!? de laatste weken ben je er echt heel erg mee bezig hè

Wat gezellig zo hier met alle verhalen!

@Eva: geniet van je verlof. Het gaat zo snel. Wat moet er nog gebeuren in huis? Wil je thuis of in het ziekenhuis bevallen?

@Kim: het is echt heel vreemd allemaal. Vandaag werd ik weer gebeld door de diëtist, terwijl ik daar nog helemaal niet heen hoef. Heb het idee dat de communicatie beetje door elkaar loopt. Hoe hoog mogen jouw waardes zijn? Hier is het nu nuchter onder de 5.3 en 1,5-2 uur na de maaltijd onder de 7.0 dus als je niet teveel zoetigheid eet is dat goed haalbaar. Het scheelt idd dat je al in het ziekenhuis wilde bevallen. Is het nu medisch?

Heb begin november een afspraak bij de verloskundige over de bevalling e.d. dus ben benieuwd.

@Withlove Ja dat is echt zo gek. Ik werd ook al gebeld door de diabetes verpleegkundige voordat ik überhaupt voor de 1e x bij de gynaecoloog was geweest, ik wist dus nog nergens van?. Maar goed ze zeiden dat ze snel wilde schakelen. Alleen hoefde de gynaecoloog me pas over 2 weken weer te zien terwijl ik toen al 36 weken was. Dus heb zelf deze week maar gebeld dat ik toch deze week ook nog een controle wilde. Gelukkig deden ze daar helemaal niet moeilijk over.

Ja ik ben voor nu medisch. Ze gaan nog in een gezamenlijk overleg kijken naar de waarden (die moet ik elke dinsdag mailen) en de laatste groeiecho en maken dan een definitief plan/advies. Dus even afwachten ??‍♀️ maar heb me er inmiddels wel bij neergelegd dat het medisch wordt hoor. Vind het wel goed zo. Ben er vooral wel klaar mee? het mag van mij vandaag wel komen.

Nuchter moet het onder de 5.3 zijn en 1 uur na de maaltijd onder de 7.8. Zo raar ook dat die adviezen verschillen eigenlijk. Voor nu gaan m’n waardes gelukkig goed, zit alleen af en toe nuchter en na het ontbijt wat te hoog. De broodjes als ontbijt is ook te veel, maar heb deze vervangen door crackers en dat gaat goed.

Ik hoop dat jouw waarden gewoon goed blijven zodat je bij de verloskundige kunt blijven lopen!!?

Spannend allemaal hè. Ik kan as dinsdag kijken op de verloskamers enzo, ben echt zo benieuwd. Ze hebben hier 2 hele mooie kamers met bad, hoop echt dat ik die kan krijgen??.

Hoe willen jullie bevallen?

@Kim ik sta echt verbaasd over alle verschillende adviezen en communicatielijnen op dit gebied. Maar wel lekker dat je toch extra controle hebt gekregen. Ben benieuwd naar het advies en het plan! Hoeveel weken ben je nu en hoeveel woog je kindje op de groeiecho?
Ah super dat je nog kan kijken op de verloskamers. Hopen dat er een plekje in bad vrij is!

Het wordt nu echt wel spannender... ben nu 36 weken. Maar op de groeiecho was het kindje al 37.5, dus we hebben nu alles klaar en gaan het afwachten. Ik hoop dat ik gewoon thuis kan bevallen. Maar het ziekenhuis was de vorige keer ook geen probleem. Een bevalbad gaat hem helaas niet worden. Bij de eerste waren de persweeen onregelmatig, dus is het risico te groot.

Maar onze lichamen kunnen dit! En hopelijk hebben we over een paar weken allemaal een kindje in onze armen.

@with love: er moeten nog een paar muren geschilderd worden en de trapleuningen moeten er nog af om stevig te bevestigen. Dit zijn dingen die we laten doen maar daar moet je wel weer voor thuis zijn en kun je dus niet echt je eigen ritme volgen. Hopelijk is het binnen nu en twee weken allemaal klaar en kan ik (hopelijk) de laatste drie weken helemaal bij mezelf blijven en mijn eigen ritme volgen.

Aan de andere kant geeft het ook rust als dit niet meer hoeft te gebeuren als de kleine er is.

@kim ik wil graag in een kraam hotel in bad bevallen. Dit lijkt mij heel fijn. Voor als ik niet in bad zit heb ik een Elle tens gekocht. Dit werkt pijn stillend zonder medicatie. De mijnprikkel wordt onderbroken door kleine stroom schokjes. Dit schijnt heel prettig te werken.

Hoeveel gaan jullie eigenlijk werken na je verlof?

@withlove Ja bizar hè. Ik sta ook echt versteld. Ben ook heel benieuwd naar hun plan/advies. Ik was bij de laatste groeiecho 36+6 weken en de baby woog toen +/- 3150gram. Dat was nog gemiddeld, maar dan wel aan de bovenkant zei de gynaecoloog. Ik ben nu 37+3 weken ?.
Wel fijn dat je alles nu klaar hebt, dan kan het gewoon komen wanneer de baby er klaar voor is! Hopelijk voor jou dan lekker thuis ?

Ja spannend hè! We gaan het zien? Ben heel benieuwd hoe het bij ons allemaal gaat lopen.

@Eva Klinkt als een heel fijn plan?! Oe ja daar heb ik ook dingen over gelezen, daar wil ik me nog even in verdiepen. Lijkt me misschien ook wel wat!

Ik ga na m’n verlof het eerste jaar voor 8 uur per week ouderschapsverlof opnemen en dan dus 3 dagen werken, waarvan 1 dag thuis werken. En dan na een jaar even kijken of ik weer terug wil naar 4 dagen of dat ik op 3 dagen blijf ?

@Eva: dat klinkt idd heel lekker. Hopen dat onze droombevallingen uitkomen. Je eigen ritme is wel fijn zo net voor de bevalling. Je bent dan ook veel relaxter, denk ik!
Ik werkte maar 1 dag meer en dat hoop ik te blijven doen. Mn moeder past die dag op in ons huis, dus ik heb geen stress ofzo van mn werk. Alleen af en toe de extra dagen :)

@Kim: we kunnen het alleen maar afwachten! Hebben ze al wel gesproken over inleiden? Vorige week was ik 35.5 en onze baby woog ongeveer 3200-3300 gram. Het hoofdje ligt al te diep om het goed te kunnen meten. Dus ben benieuwd.

Hebben jullie ervaring met een birth ball? En hebben jullie afgesproken hoe je het doet met bezoek de eerste dag en kraambezoek enzo?

Terug
Bovenaan