Uitgerekend november 2021

Wat leuk om te horen allemaal!
Hier zijn de wasjes allemaal klaar. Alleen het bed moet nog omhoog.

Een lege buik? Straks hebben we het veel te druk met de baby om daar over na te denken :)

Het wordt hier ook wel zwaarder. Kan slecht bukken en heb ook regelmatig steken. Dus we gaan afwachten wat de gynaecoloog donderdag te vertellen heeft.

Zien jullie erg tegen de bevalling op?

@withlove Alles was gelukkig goed. Hij groeit nog steeds mooi volgens het gemiddelde (wel iets aan de bovenkant). Ben nu 37 weken zwanger en hij is rond de 3150gram. De suikerwaardes gaan over het algemeen goed, wel hier en daar een uitschieter dus moet wel even uit zien te vogelen waar ze van omhoog schieten.

Volgende week heb ik weer controle en een afspraak bij de verpleegkundigen om al m’n wensen en de praktische zaken te bespreken.

Hier alle wasjes inmiddels al gedaan haha. M’n vluchtkoffer staat ook al klaar en heb inmiddels een beschermplastic in m’n bed liggen. Van het weekend gaat het bed nog op klossen.

Ik heb ook regelmatig steken en krampen, volgens mij is dat de indaling. Hij is nog niet helemaal ingedaald maar wel hard op weg.

Hebben jullie de vluchtkoffer al klaar staan?

@leli Goed dat jullie de keuze hebben gemaakt om het contact te verbreken. En fijn dat dat meer rust geeft. Dan is het een hele goede keuze geweest.

Ik kan echt niet wachten totdat ik hem eindelijk lekker kan knuffelen en vasthouden. ?

@Kim: wat fijn om te horen. Wij mogen morgen voor het eerst naar de gynaecoloog. Dus ben benieuwd. Ja, idd dat is wel lastig. Hopen dat je snel vindt waardoor het komt. Gaat dan echt hard hè, 37 weken! Wel heerlijk dat alles klaar is.

Ik ben 35+4 dus nog even de tijd. Maar ons kindje woog met 33 weken al ruim 2500 gram. Dus ben benieuwd nu. Mijn suikerwaardes zijn wel goed. Dus weet ook niet waardoor het komt dat het zo groot is.

Toevallig vandaag alle vluchtkoffers en tassen ingepakt. Vind het lastig wat ik allemaal mee moet nemen. De vorige keer waren we de enige op de verloskamers dus hadden we veel extra aandacht :) het scheelt ook Dat mn moeder in de buurt woont, dus die kan zo nog wat extra's komen brengen als het nodig is.

Ik twijfel of het helemaal ingedaald is. Heb het idee dat het al wel een heel stuk is.

Hé dames,

Weer fijn om van iedereen te horen. Merkt dat het bij iedereen wat zwaarder wordt.

Hebben jullie ook veel grammetjes aangezet? Hihi kan bijna gaan rollen:)

Denken jullie dat het eerder komt? Ben zo benieuwd wie als eerst het wondertje mag vasthouden!?

Alle was ook al fijn klaar. Controles loopt verder ook gelukkig soepel.

Fijn dat jullie toch de keus kon maken om contact te verbreken en je nu rust kan nemen.

Slapen jullie ook soms overdag?

@withlove Fijn dat je de suikerwaardes wel onder controle hebt, dat geeft vast veel rust. Ik vind het zo lastig om ze goed op orde te krijgen. Vaak als ik denk dat het wel goed zit, is het weer te hoog…? echt een heel gepuzzel haha.
Succes bij de gynaecoloog vandaag! Laat je ons weten hoe het was?!

Jaa ik slaap regelmatig overdag hoor haha anders houd ik het echt niet vol. Ik probeer ook nog iedere dag met de hond te lopen (m’n moeder loopt gelukkig altijd mee) maar ook dat gaat minder goed nu. Ik krijg snel harde buiken als ik te lang loop.

Kan ook echt niet wachten totdat het bij iedereen zover is. Ben zo benieuwd naar alle bevallingsverhalen straks ?

Wij zitten gevangen tussen alle protocollen van de zwangerschap! Groeiecho was goed, kindje loopt ruim 2 weken voor. Maar dan heel het kindje. Vruchtwater is genoeg. Kindje ligt al goed ingedaald. Het gezichtje kregen we niet meer in beeld, dus dat is wel jammer. Mn suikerwaardes waren goed, alleen eentje was iets te hoog, dus gelijk door naar de diabetes verpleegkundige. Daar bleek dat ik 1,5 uur na het eten had moeten prikken en niet 1 uur. Dus verkeerd voorgelicht door de verloskundige. Moet het nu nog 3 dagen bij houden en dan even met haar contact opnemen. Al met al mag ik gewoon thuis bevallen na 37 weken zeg maar. En blijf bij de verloskundige. Met ruim 38 weken weer een afspraak met de gynaecoloog met een echo. Hoogstwaarschijnlijk mag ik dan gewoon bij de verloskundige blijven. Als het dan met 39 weken er nog niet is, kijken we verder.

Heerlijk@Kim om elke dag te wandelen. Vind alleen het herfstweer op het moment niet zo fijn ;-)
Overdag slaap ik eigenlijk niet, omdat ik snachts dan weer uren wakker lig en vaak last krijg van rusteloze benen. Dus neem vaak een uurtje siësta op de bank.

Terug
Bovenaan