Uitgerekend november 2021

@withlove Nee over inleiden hebben ze het (gelukkig) nog niet gehad. Bij jou wel?

Ik heb sinds 2 uur vannacht steeds menstruatie achtige krampen en ze blijven een beetje komen en gaan. Ben benieuwd of het door gaat zetten of weer weg gaat ebben.. ?

Een birthball is zo’n fitness bal toch? Deze heb ik op zwangerschapscursus veel gebruikt, vond ik heel fijn. Heb er zelf ook 1 (van de Action) maar dat is een beetje een on ding?

Wij hebben wel onderling besproken dat we in het ziekenhuis geen bezoek willen en het ligt er voor de rest een beetje aan hoe laat de baby gaat komen. We willen wel eerst even settelen thuis enzo. Alleen m’n ouders passen op onze hond zodra het gaat beginnen, dus die zullen als eerste wel langskomen zodat ons hondje weer gezellig thuis is en ook kan wennen aan de baby?. En verder de kraamweek alleen voor onze gezinnen en beste vrienden en de rest kan later wel komen vind ik haha.

@Kimvdmark: dat scheelt dan wel. Ja, bij de volgende afspraak gaan we het erover hebben. Maar het kindje heeft dan, als het zo doorgroeit, een grote van 40+3. Maar ik verwacht niet dat het zo lang nog zit. Ah spannend! Hoe is het nu? Ben je ook misselijk of diarree?

Oh haha, ik heb er geen. Maar twijfel een beetje om er nog eentje te kopen. Leek me wel makkelijk.

Heel slim ja om het zo te doen. Ik probeer het zoveel mogelijk te spreiden. Dus denk dat we de eerste dag net van allebei de kanten een uitnodigen ofzo. Bij mij zal dat mn moeder en mn zusje zijn. En bij mn man een van zn broers. Verder is het heerlijk op afspraak. In de kraamweek wil ik savonds geen bezoek. Had dat bij de oudste wel, maar dat schoot hier niet echt op. Wil proberen het wat rustiger aan te doen!

@withlove oh nog even spannend dus! Hoop dat het meevalt voor je en de baby gewoon vanzelf komt.

Hier nog alles rustig, alleen komen en gaan de menstruatiekrampen. Ik denk een soort voorweeën ofzo??‍♀️. Had gebeld met de afdeling verloskunde maar hoefde pas weer te bellen als ze heftiger of regelmatiger werden of als ik vocht/bloed verlies krijg. Dat heb ik allemaal niet. Ik hoef ook niet over te geven en ook geen diarree. Wel misselijkheidsvlagen zoals ik bij menstruatiekrampen ook vaak heb gehad. En darmkrampen + meerdere keren ontlasting maar geen diarree ofzo.

Ja ik vind het voor m’n onderrug wel heel fijn om op zo’n bal te zitten, ook wel fijne houding voor je bekken. En voor het opvangen van weeën kan je er eventueel wat overheen hangen terwijl je op je knieën zit, vind ik ook wel prettig. Bij de action kosten ze in principe niks hoor en zijn prima. Ik had alleen het sluitinkje per ongeluk weggegooid, dus er zit nu een zelf bedachte stop in en dat werkt niet echt ?

Oe savonds geen bezoek is ook wel een goeie, dat lijkt mij ook te onrustig. We zetten in ieder geval op het geboortekaartje dat ze van te voren even moeten appen/bellen. En voor onze gezinnen en close vrienden die een appje krijgen als het zo ver is, zetten we erbij dat we laten weten wanneer we toe zijn aan bezoek ?. Eerst maar even rustig settelen thuis en de kraamzorg ontmoeten enzo voordat er iemand op de stoep staat haha?.

Hoi,

Wat word het allemaal spannend!
Ik vind in ziekenhuus bevallen heel fijn. Ze hadden daar ook de vorige keer zon fitnessball/skippybal. Dat was voor mij echt een uitkomst. Dus hopelijk weer.

Hier verder gelukkig geen beijzonderheden wat kwaalrjes of zo betreft dus lekker afwachten?

Bezoek is ook wat een dingetje. Hoe beslis je tussen directe familie wie je eerst laat komen? We hebben ook die wat verder weg zitten ongv 1,5 -2uur rijden... zit nog even te denken hoe dit op te lossen is.

Ik denk dat wij de kraamweek echt op ons zelf gaan richten. We willen een nacht in het kraamhotel blijven slapen. Afhankelijk van hoe de bevalling gaat en hoe laat het is willen we de grootouders en een broer en twee zussen laten komen. Dan kan het kraamhotel dit mooi verzorgen en hoeven wij niks te doen.

Verder denk ik dat we het bezoek de eerste week af zullen houden. Een vriendin van mij deed maar een kraam bezoek per dag. Daar voel ik ook wel iets voor. Wil voorkomen dat ik geleefd ga worden en me groot moeten houden voor bezoek. Toch spannend hoe het allemaal zal gaan die eerste weken.

Ik wil idd ook een bal gaan gebruiken, lijkt mij heel prettig om een beetje op te kunnen wiebelen.

@Kim we wachten het wel af. Ja, dat is ook zo. Kan zo nog best een poosje blijven zitten. Rustig aan doen helpt ook wel.

Heerlijk zo'n kraamhotel die dat gelijk verzorgd!
Dan ga ik ook eens kijken voor zo'n bal. Ben benieuwd!

Wij hebben ook bezoek, wat sowieso snel wil komen, en 1,5 en 2 uur rijden ver woont. We hebben aangegeven dat het echt kort is. Dus ja, dan maar lang rijden voor eventjes als je perse de eerste dag langs wil komen. Vaak deden wij ook koffie en cake beneden. En dan eventjes een kwartiertje naar boven.

O ja, nog een tip... blijf met kraambezoek in de bed liggen! Ik heb gemerkt dat mensen anders snel blijven plakken ;-)

@eva heerlijk als je in de kraamhotel kan blijven en even niet over alles na te denken omdat hun alles verzorgen en gewoon van je bezoek en kindje kan genieten. 
@kim wat word het nu spannend. Inderdaad ga je denken he begint het nu of wat is dit, maar als je het niet vertrouwdt gewoon weer bellen. liever 1 keer te veel als te weinig. Wanneer moet je weer voor controle?
@withlove jij zit dus in zelfde bootje qua verre familie. Willen die dan zo graag perse de eerste dag al komen? Ga je nu weer koffie en cake beneden of alleen even bij het kindje laten kijken? Gelukkig is de familie niet zo groot en denk ik zullen we datums aangeven wanneer ze wel kunnen komen. Kunnen ze zeg maar zelf een dag uit 1 van 2 kiezen.
Nu allemaal de wachtperiode in! 

Heerlijk lijkt me dat zo’n kraamhotel. Ik ben vandaag bij het verpleegkundig spreekuur geweest en heb de verloskamers mogen zien, echt super mooi! Als ik langer moet blijven, mag m’n partner ook gewoon blijven slapen dus dat is echt perfect.

Hier blijft het wat onrustig in m’n buik maar het zit vooralsnog geen regelmaat in dus zal allemaal wel wat meevallen. Ik kijk het nog even aan en anders bel ik toch even voor een extra controle. Ik heb aanstaande donderdag weer een controle bij de gynaecoloog, ben heel benieuwd of een groeiecho dan nog gaat lukken. Ik zal met hem de menstruatiekrampen ook even overleggen, kijken wat hij daarvan zegt.

Terug
Bovenaan