Uitgerekend november 2021

Wat leuk! @Kim hoop op een positieve ervaring voor je. Wel ideaal dat je partner ook kan blijven slapen. Haha, groeiecho wordt steeds moeilijker. Ben benieuwd wat de gynaecoloog gaat zeggen.

@mijnfamilie: eentje wel perse ja. Bij onze oudste waren we om 18.00 thuis en wilde ze daarna ook nog langskomen. Toen is alleen mn moeder, broertje en zusje heel kort geweest. Dus het ligt er ook aan wat je zelf wil. We hebben de vorige keer veel bezoek gehad in de kraamweek. Dit kwam ook doordat mijn vader de dag na de geboorte van onze zoon is overleden. Dus toen deden we vaak koffie beneden en dan even naar boven. Anders zou het voor mij/ons teveel zijn. En de kraamverzorgster hield ze wel aan de praat. Dus dat ging prima. Nu willen we sowieso minder bezoek en alles op afspraak.

@kim ah donderdag is gelukkig niet meer zo ver kan je het inderdaad even met hem bespreken net zo handig. Ben benieuwd wat hij gaat zeggen!! fijn dat de verloskomers zo mooi zijn. dan voel je je misschien ook meer op je gemak hopelijk!
@withlove oh. Misschien deden ze het meer uit echte belangstelling dan om jullie te vermoeien. Ik weet we hebben hier ook wat familieleden die er zo naar uitkijken dat ze meer uit meeleven direct op de stoep wilt staan. Misschien niet altijd handig of fijn, maar de meelevendheid vonden we wel heel fijn. Maar misschien moet je het met hun overleggen hoe jij voelt. Misschien snappen ze het wel en wisten niet dat jullie er zo over voelen. 
Vind het zelf wel leuk als mensen heel spontaan en enthousiast over de bevalling en de baby is. Maar het hangt heel erg af van wat de situatie is tijdens bevalling en hoe de bevalling verloopt. 
Willen jullie borstvoeding geven?

@ mijnfamilie: het was toen ook geen probleem hoor. Alleen meer de situatie die zo was. Ik merk dat nu we al een zoontje hebben, ik er anders tegenaan ben gaan kijken. Meeleven is altijd fijn! En we spreiden de kraamweek gewoon onder broers en zussen.
Ik wil alleen de eerste 24 uur borstvoeding geven en dan overstappen op flesvoeding. En anderen?

Dank jullie wel!

Alles was goed met de baby. Hij is al volledig ingedaald. Hij kon niet alles meer goed meten maar er valt voor aankomende week nog voldoende winst te behalen voor de baby qua groei. En z’n bovenbeentje (die hij wel kon meten) lag mooi in lijn met vorige week. Dus voor nu hoef ik niet ingeleid te worden en wachten we aankomende week weer even af. Volgende week donderdag weer controle en dan weer opnieuw kijken. Hij had het er wel over dat ze me misschien niet langer dan 40 weken laten lopen.

Hoop toch dat de baby aankomende week zelf komt haha?

Ah wat fijn om te horen! Spannend dan begint het wachten nu echt. Had je het nog gevraagd van de menstruatiekrampen enzo?

Herkennen jullie pijn in je lies? Ik heb het alleen rechts.

@withlove Jaa heel spannend. De menstruatiekrampen zijn gewoon voorweeën en zolang het niet doorzet in regelmatig/heftigheid is het niks… hoop echt zooo dat het ergens in de komende week komt?

Steken in m’n liezen herken ik wel, dat is volgens mij de indaling. Ik voel ook veel druk op m’n liezen nu als de baby beweegt ?.

Ik wil wel borstvoeding gaan geven maar dan na 3/4 weken wel in combinatie met flesvoeding. Het is natuurlijk ook maar afwachten of borstvoeding überhaupt gaat lukken??. Vind het wel lastig dat je dan geen ui, knoflook of kolen etc kan eten. Wij hebben altijd HelloFresh dus dat wordt wel een dingetje ?

Terug
Bovenaan