Uitgerekend november 2021

@withlove Nope helaas. Had de krampen wel genoemd, want die heb ik nog steeds geregeld. De verloskundige zei dat omdat de baby nog niet diep genoeg ligt, verder onderzoek niet echt nuttig is…

Oh dat is wel fijn die afleiding (maar ook wel zwaar lijkt me). Ik verveel me echt dood thuis? maar er echt op uit gaan wil ook niet meer.. ik pas ook niet meer achter het stuur met m’n dikke buik en korte benen?. Ik moet er soms ook inderdaad echt even voor gaan zitten als ik te druk ben geweest met bezoek en schoonmaken enzo.

Hoe komen jullie verder de dagen door?

Okee, dat is wel heel vervelend. Bij mij zei ze juist dat hij waarschijnlijk niet dieper gaat het de bevalling gewoon op gang komt zo. Dus hoop dat dat bij jou ook zo is!
Oh zo herkenbaar. Was het gisteren helemaal zat om rustig aan te doen. Het hielp allemaal niets. Dus vandaag mn kamer goed schoongemaakt, ramen gezeemd en gedweild. Vanmiddag lopend boodschappen gedaan. Ben nu wel moe, maar niet extreem ofzo. Dus maak nu elke keer een lijstje met schoonmaakdingen... Het hoeft niet klaar, maar dan voel ik tenminste nuttig.

Om 03:40 uur afgelopen nacht zijn wij trotse ouders geworden van ons zoontje Owen?. Hij doet het super goed en ben echt helemaal verliefd.

Ik ben uiteindelijk met 39+4 bevallen dmv een keizersnede. Zaterdagavond rond 23:30 uur begonnen mijn eerste weeën maar na 2 uur zetten de regelmatigheid helaas niet door. Tot en met zondagnacht heb ik steeds weeën gehad, die ik op een gegeven moment al flink moest wegpuffen. Ik kon er sinds zaterdagnacht al niet meer van slapen want de wee was daar wel al te heftig voor. Uiteindelijk zondag rond 02:00 uur gebeld met het ziekenhuis omdat de weeën om de 5 minuten kwamen en min. 1 minuut aanhielden. Daar aangekomen bleek ik 2cm ontsluiting te hebben maar na 2 uur wachten vorderde dit verder niet, dus hup weer naar huis. Maar is moest bellen zodra het me te veel werd qua weeën. Ik heb maandag de gehele ochtend echt flinke weeën gehad, niet kunnen slapen en bij elke wee moest ik stoppen om deze weg te puffen. Dus toch maar weer gebeld omdat het mij al echt zwaar viel (met al 2 dagen en nachten niet slapen) en we mochten naar het ziekenhuis komen alleen waren alle ziekenhuizen in onze regio VOL?. Dus we zijn naar Assen gestuurd. M’n ontsluiting was toen 4cm wat fijn was want ik wilde echt heel graag een ruggenprik. Dat was een hele verademing zeg. Maandagavond bleek ik 10cm ontsluiting te hebben en mocht ik gaan proefpersen (toen deed m’n ruggenprik het niet meer want anders zou ik de persdrang niet goed voelen). Ik heb tijdens deze weeën ook enorme krampen in m’n onderbuik en rug gehad. Uiteindelijk na +/- 1 uur persen was ik echt helemaal op. De gynaecoloog kwam langs en die beoordeelde dat de baby ook niet helemaal goed ervoor lag en dus nog niks was opgeschoten. Toen heb ik gesmeekt om een keizersnede. Ik kon echt niet meer.

Zo wat een lang verhaal haha. Al met al ben ik tevreden over hoe het gelopen is, al heb ik echt veel hele pijnlijke weeën gehad. Ik heb m’n uiterste best gedaan en uiteindelijk dus toch op een andere manier bevallen. Nu lekker uitrusten en bijslapen. Ik moet 3 dagen in het ziekenhuis blijven en dan kunnen we lekker naar huis?

Ik ben benieuwd hoe het er bij jullie allemaal voorstaat! Ik hoop dat jullie een iets snellere en soepelere bevalling hebben dan ik haha?

@Kim van harte gefeliciteerd met jullie zoon. Wat een bevallingsverhaal zeg. Heb je best lang mee gelopen met gebroken vliezen!! Je bent een kanjer! Met Owen verder alles wel goed! Nou maar eerst lekker uitrusten en van hem genieten!!

Oh wauw, Kim! Wat een mooie naam! Geniet van jullie kindje.
Elke bevalling loopt toch anders. En het is net wat je zegt: je hebt je uiterste best gedaan. Meer kun je niet doen.

Hier nog steeds niets... had het zo gehoopt, vanmiddag naar de gynaecoloog. Ik neig nu toch naar inleiden. Dan ben ik er maar vanaf. Maar aan de andere kant wil ik het kindje laten komen, wanneer het zelf komt!

@kim
Waaaauw, wat een leuk nieuws. Van harte gefeliciteerd met jullie Owen! ? Lekker genieten met elkaar hihi!

Ik kreeg de app helaas weer een tijdje niet geopend en zie dat ik een hoop gemist heb (heb alleen niet alles teruggelezen)
Hier is alles nog rustig. Ben het wel echt zat: geen energie, last van mijn buik en rug, heb voor het eerst in de zwangerschap een hoge bloeddruk (wordt gecontroleerd op HELLP, dus ik maak me echt wel wat zorgen) van mij mag ze echt komen, merk dat ik er nu wel klaar (mee) en voor ben!

@withlove hopelijk hoor je iets gunstigs van de gyn vandaag. Maar snap wel dat je er klaar mee bent als het een zwaar kindje is. We hopen op goed nieuws van de gynaecoloog.

@leli hoever ben jij nu? Laatste loodjes zijn echt het zwaarst!

Jullie kunnen het echt. Zet hem op. Hopelijk horen we snel van een nieuwe geboorte!

Hello! :) ik hoop dat mijn verzoek hier op de juiste plek is, anders zal ik het weer verwijderen!

Mijn naam is Sophie en ik werk als Production manager aan een korte documentaire voor de Nationale filmacademie in London. Samen met de nederlandse regisseur Pieter Genee maken we een korte documentaire over het familieleven in Noord-Holland en hoe dit door de laatste jaren veranderd is. Het idee is om meerdere familieverhalen tegelijk te zien ontwikkelen en om zo iets te zien en zeggen over wat uniek en universeel is in de manier waarop we leven in Noord Holland en hoe we liefgehad hebben over de laatste jaren. En ook wat voor stellen en aanstaande ouders moeilijk, makkelijk, speciaal of ingrijpend is. We willen graag het verhaal achter de geboorte vertellen, de weg die jullie samen afleggen voordat jullie je kindje voor het eerst kunnen vasthouden.
Hiervoor zijn we op zoek naar stellen die deze of volgende maand gaan bevallen of net bevallen zijn en die het leuk zouden vinden om eerst eens kennis te maken en te praten over hoe het voor jullie is om de volgende fase van jullie leven in te gaan. Daarnaast horen we zeer graag wat het betekent om van iemand te houden en een familie met ze te starten. we zijn zeer benieuwd naar jullie verhaal!
Reageren kan met een PB of stuur een email naar sophie.c.outhwaite@gmail.com met wat informatie over jezelf in het Engels of Nederlands. Mocht je eerst meer informatie willen, kan je natuurlijk ook eerst alleen contact opnemen voor het stellen van je vragen. Voor eerder werk nodig ik jullie graag uit om te kijken op pietergenee.com/ of tomsimington.com/ voor werk van de cameraman.
Groetjes,
Sophie

Terug
Bovenaan