Uitgerekend november 2021

Hier geen bijzonders van de gynaecoloog. Blijf gewoon bij de verloskundige. Kindje ligt helemaal klaar voor de bevalling! Dus we wachten maar af nu!

@kim wat fijn dat Owen er is en dat jullie het goed maken. Idd wel echt een heftig bevallingsverhaal. Hopelijk herstel je goed en kun je genieten van de kleine man.

Hier alles nog rustig, nu 38 weken. Ze is nog niet ingedaald, haar hoofdje wel naar beneden maar diens nog uit de bekken te wippen. Ze beweegt nog erg veel en zit erg hoog waardoor ik soms het gevoel heb aan alle kanten uit elkaar geduwd te worden ?. Hier denken ze ook dat het een 8 ponder gaat worden. Ik ben erg benieuwd.

Ik baal wel van de oplopende Corona cijfers en de daarbij horende aanscherpingen. Ik wil in het kraamhotel bevallen en daar mogen nu maar twee man op bezoek komen. Hopelijk wordt dit niet nog minder, ik snap het maar ik baal er gewoon wel echt van. Je wil alle opa’s en oma’s de kans geven en hoe ga je kiezen. Ik wil heeeeeel graag mijn ouders zien na de bevalling maar dan hebben zijn ouders geen kans.

Dank jullie wel? met Owen gaat verder alles super. Hij heeft 1 dag aan de monitor gelegen ivm wat lichte opstartproblemen maar inmiddels daar ook alweer vanaf. Ook de borstvoeding begint te komen, hij heeft het steeds beter door.

@withlove Ja lastig is dat hè. Hoeveel weken ben je nu? Fijn dat de baby al wel helemaal klaar ligt voor de bevalling!!

@Leli oh jeetje wat vervelend! Heb je al uitslag over het HELLP syndroom? Hopelijk valt het mee…

@Eva Oja dat had ik ook nog inderdaad dat het hoofdje nog uit de bekken gewipt kon worden. En ineens kwam hij er al aan haha. Spannend hoor, ben benieuwd wanneer de volgende geboren wordt ??

Ja de Corona regels zijn echt balen. Ik mag hopelijk eind van de ochtend lekker naar huis maar wij mochten hier in het ziekenhuis helemaal geen bezoek ontvangen. Alleen m’n partner mocht hier zijn en verder niemand. Ik heb iedereen dus in eerste instantie maar gefacetimed… maar is toch heel anders als in het echt. Ik hoop dat je in het kraamhotel in ieder geval nog een paar mensen op bezoek mag houden, ook al is een keuze maken dan wel lastig? maar ik snap heel goed dat je dan na de hele bevalling je eigen ouders graag eerst om je heen wilt hebben hoor! Dat heb ik ook.

Oh wat fijn om te horen dat het allemaal goed gaat met Owen! ?

Ik heb er nog niks van gehoord. Moet dinsdag weer naar de VK, dus ga er van uit dat ze dan verder gaan onderzoeken. Ondertussen meet ik zelf mijn bloeddruk en die is gelukkig gezakt.
Mijn baby is op dit moment super druk. Ze is echt tegen mijn blaas aan het boksen, trappen tegen m'n ribben, dus ik heb behoorlijk maagzuur en krampen. Ik lig er wakker van. Het is zo lastig omdat ik soms denk 'is dit het begin?!' hoe weet je nou weer wat het begin van de bevalling is haha?

Ik ben nu bijna 39 weken!

@Kim: wat fijn om te horen dat het zo goed gaat en dat hij de borstvoeding door krijgt. Zijn jullie inmiddels al thuis?
@Lelie: handig dat je zelf je bloeddruk kan meten en in de gaten kan houden. Even afwachten dus hoe het verder gaat. Heb je er ook last van?
@Eva: heel spannend die corona cijfers. Hopen maar dat zowel jouw ouders als zijn ouders kunnen komen. Je wilde daar toch een nachtje blijven?

Ik ben nu bijna 39 weken. Heb me gewoon gek lopen maken door de verloskundige en gynaecoloog dat het wel eerder zou komen. Daardoor sta je elke dag op scherp en denk je bij elke kramp dat het begonnen is. Heb het nu een beetje meer los kunnen laten. Vannacht ook heerlijk geslapen (al doe ik dat altijd wel volgens mn man... alleen ik schijn te snurken in de zwangerschap). Dus vandaag weer een dag met frisse moed en we zien wel wanneer het komt!

@Kim heerlijk dat het zo gaat gaat en dat Owen de voeding ook door krijgt. Ben je al lekker thuis aan het genieten en showen?
@lelie ja hou dat maar even goed in fe gaten is er verder niets dan is het fijn is er wel iets dan weet je ook wat je bloeddruk was al die tijd.
@withlove ach he vervelend dat je dan een soort van hoop heeft dat het eerder komt, maar wel knap dat je het wat los kan laten en alsnog goed kan slapen

Ja die coronacijfers... brrr en vanavond persconferentie... hebben jullie in de directe familie kring ook veel besmettingen? Of dat je dent dat die familie niet in kraamtijd kan komen?

@with love: klopt idd wij zouden graag een nachtje willen blijven. We zien allemaal wel hoe het loopt. Met de persconferentie van gisteren denk ik dat ze alles nog verder gaan aanscherpen.

Ben ook erg benieuwd wat de ruimte inside je nog in de kraamweek gaat krijgen als de kraamhulp er is. Ik probeer er maar rustiger der te blijven maar vind het wel jammer allemaal.

Aan de andere kant is wat rust is huis na je bevalling misschien ook niet erg ?.

Ik hoop dat het nog een beetje te doen is voor iedereen en dat het lukt om de rust te bewaren. Hoe gaat het met de net bevallen vrouwen en baby’s ???.

@leli Haha ja lastig hè maar het is wel echt zo dat als het begint, je het echt wel weet. Bij mij begon het met menstruatiekrampen wat later doorzetten naar echte weeën. Ben benieuwd hoe lang het bij jullie allemaal nog gaat duren! Fijn dat je bloeddruk inmiddels wat gezakt is.

@withlove Ja wij zijn sinds donderdag lekker thuis. Het gaat super goed, ben inmiddels wel volledig over op kunstvoeding omdat hij via de borst gewoon veel te weinig binnenkreeg en dus de hele avond en nacht aan het huilen was. Afgelopen nacht hebben we kunstvoeding gedaan en dat ging echt super!

@mijnfamilie We hebben inmiddels al wat visite gehad maar verspreiden het wel goed ook ivm mijn herstel. Verder hebben we gevraagd of iedereen van te voren een zelftest wil doen en gelukkig vindt niemand dat een probleem. Verder hebben we geen besmettingen in onze omgeving gelukkig.

Owen groeit echt heel goed, hij zit alweer bijna op z’n geboortegewicht dus dat is super. En inmiddels kunnen we ook wat meer tijd tussen de voedingen laten. Dat is wel fijn want die eerste nachten zijn wel echt even pittig haha? gelukkig is de kraamzorg er en kan ik overdag wat slaap pakken om bij te komen?

Terug
Bovenaan