Uitgerekend november 2021

Ah vervelend @lelie. Nu maar focussen op leuke dingen dan.
Hier ook nog steeds alles rustig. Ben morgen 40 weken... nooit gedacht dat ik zover zou lopen!

Hier ook nog alles rustig, nu 39+2. Ik heb het idee dat ze eindelijk begint in te dalen, voelt meteen als meer ruimte in mijn buik.

Ik geloof ergens te hebben gelezen dat de eerste keer strippe het meest effectief is bij 41 weken. Dit zou je ook nog kunnen navragen bij je VK.

Ik slaap wel echt mega slecht en vandaag lukte het zelfs niet om overdag te slapen. Maar een beetje hangen en aanrommelen hier. Vandaag een minder fijne dag. Morgen weer een nieuwe dag met hopelijk iets meer energie ??.

Hoe slapen jullie? Nog tips ?

De tijd gaat snel he?! Echt niet normaal. 9 maanden geleden hadden we een positieve test in onze handen en nu zijn we gewoon uitgerekend! (ongeveer dan haha). Het blijft me verbazen.

En qua slapen, ik ken het probleem. Ik slaap zelf ook mega slecht. Heb last van mijn ribben, moet gemiddeld 6 keer per nacht plassen en ik iedere keer dat ik mij om wil draaien in mijn slaap, wordt ik wakker... Mijn moeder zei altijd: als je ligt rust je ook! Helaas heb ik geen tips :(

Vooral niet te veel doen overdag denk ik. Als het kan rustig aan doen en op die manier maar energie sparen!
Ben jij door het slechte slapen ook zo bang dat je niet genoeg energie hebt voor de bevalling?

Echt heel snel! Slaaptips heb ik ook niet... Ik slaap als een roos. Wordt alleen vaak rond 5 uur wakker, omdat ik naar de wc moet dus ja. Dat is ook het enige.

Bij ons zei de vk dat ook idd. Maar omdat ik het liefst voor de 41 weken moet bevallen, wil ze het volgende week wel proberen! Dus ben benieuwd.

@leli wat jammer dat ze nu nog niet konden strippen. Hier voelen ze vaak bij 39 of je er ontsluiting is. Is er met 39 weken 2cm ontsluitimg en ben je echt zat willen ze ook wel strippen.
Let op niet bij alle vrouwen zet een strip poging door in bevalling. Bij mij was het vorige keer wel gelukt met eerste strip poging maar toen was ik al over 41 weken.

Qua slapen vraag ik me af gaat het om vermoeidheid, is het spanning, of lig je ongemakkelijk. Hier tips wat mij wel hielp: probeer een glaasje lauw melk voor het slapen gaan te drinken. Zorg ervoor dat je zuikerspiegel niet te laag is. Voeten beetje in de lucht. Slaap op je linker zijde. Slaap met iets tussen je benen, probeer niet te veel na te denken en zet een zachte rustgevende muziekje op. (Als je man nietbkan slapen dan oordopjes)

Nog even de moed erin houden dames!!! Het komt echt voor elkaar!!!

Het slechte slapen komt echt door de hoeveelheid dat ik eruit moet om te plassen. Ik denk dat ik overdag vocht vasthoudt en dat komt er snachts uit. Ik moet elke keer veel plassen. Ik krijg ook last van mijn ribben van het veel op mijn linker zijde liggen. Daarnaast kan die kleine van ons echt midden in de nacht een feestje van 1,5 uur bouwen in mijn buik. Dan is ze allemaal aan het trappelen en jaar komt aan het wiebelen. Dan lukt het echt niet om te slapen. Vannacht gelukkig makkelijk in kunnen slapen na het plassen maar dit is zo wisselend. Gelukkig komt het niet door piekeren of druk maken. Kussen tussen de benen ed doe ik idd ook.

Idd nog even volhouden, verder voel ik mij goed en ben ik nog gewoon mobiel dus dat scheelt veel. Maandag weer naar de VK ben benieuwd of ze nu wel goed is ingedaald.

Hoe is het hier met iedereen? Is het bij iemand al aan het rommelen of inmiddels al aan het doorzetten?

Hier gaat alles goed. Het is morgen alweer 2 weken geleden, wat gaat dat snel zeg. Owen doet het super. Het is af en toe nog wel zoeken naar een goed ritme ook qua voedingen enzo maar dat zal bij iedereen wel het geval zijn denk ik.

Hier nog steeds hetzelfde. Begint wel wat meer te rommelen en ben vandaag volgens mij mijn slijmprop verloren!
Er zat geen bloed bij, maar het was 100% anders dan gewone afscheiding. Veel wateriger en slijmeriger. Ik weet dat het ook nog zo een week kan duren, maar het is een beginnetje!

Heb gigantische rugpijn erbij gekregen, zo erg dat ik mij geen houding weet te geven
Zullen dit rugweeen zijn? Het is ook zo lastig wat nou precies wat is haha. Het voelt als wat zwaardere menstruatiekrampen. Ik denk dat dat wel de juiste omschrijving is!

@eva, hoe was het bij de VK?

@kim, wat fijn dat het zo goed gaat met Owen! En 2 weken alweer, ongelooflijk he! Hoe gaat het met jou en jouw herstel?

Terug
Bovenaan