Uitgerekend november 2021

@leli: wat fijn dat Nina er is en dat je goed terug kunt kijken op de bevalling. Hopelijk kan ik dat straks ook zeggen.

@withlove: ik was donderdag uitgerekend. Mijn gevoel zegt dat ze de tweede helft van volgende week komt maar je weet het nooit. Je hebt een flinke gezonde baby op de wereld gezet. Bij ons voorspelde de laatste echo ook dat ze 4kg gaat zijn maar de verloskundige denkt ergens rond de 3,5. We gaan het vanzelf zien als ze er straks is ?. Ze lijkt het nog erg naar haar zin te hebben in mijn buik. Ze beweegt nog volop.

@leli Ah jeeej gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter ? mooie naam ook! Wat fijn dat ze er dan eindelijk is. Lekker aan het genieten van de kraamweek nu?

@withlove fijn dat je nog geen last hebt van de kraamtranen haha. En wat heerlijk dat ze snachts elke 4-5 uur komt. Heb jij op het moment ook nog kraamzorg?
Hier over het algemeen ook, alleen afgelopen nacht en vandaag de hele tijd huilen (tot krijsen aan toe) en draai niet kunnen vinden. Werd er moedeloos van, wat kan je je dan machteloos voelen zeg.

@Eva Aah ik ben zo benieuwd wanneer jullie kleine komt? spannend hoor! Zijn er nog geen verdere plannen gemaakt voor als ze deze week nog niet komt?

@kim dat ontroostbare huilen lijkt mij zo moeilijk. Om moedeloos van te worden als niks helpt.

Ik ga vanmiddag naar de verloskundige dan zullen we denk ik gaan bespreken hoe verder. Ik heb het idee dat ik net mijn slijmerig ben verloren en dat ik hele kleine beetjes vruchtwater aan het verliezen ben. Ik had ineens een half natte onderbroek en dat heb ik nog nooit eerder gehad in mijn zwangerschap. Heb ff een groot inlegkruis ingedaan zodat ik het kan opvangen als ik weer wat verlies. Spannend ?

@leli van harte gefeliciteerd met Nina!!❤ wat een mooie naam! Geniet van de kleine spruitjes!!!
Hebben de mamas al fijn wat bezoek gehad of niet echt? Genieten jullie van de kleintjes?
@eva hopen dat jij de kleine ook snel mag vasthouden.

Dankjulliewel meiden hihi! ? We zijn zo trots!
Over visite: wij wilden deze week geen kraamvisite, maar ik mis mensen en reuring om mij heen. Voel me best een beetje eenzaam thuis en wil graag op pad, maar dat gaat nog even niet vanwege Nina. Lichamelijk heb ik, behalve de hechtingen, nergens last van, dus zodra we met haar naar buiten mogen ben ik weg met haar hahahaha! Maargoed, we hebben toch wat mensen uitgenodigd voor deze week!
We hebben wel gezegd dat ze bijvoorbeeld van half 11 tot kwart over 11 mogen komen en dat ik daarna ga rusten. Dan blijven ze niet te lang plakken hopelijk ?
Ik heb ook alvast gezegd dat we de visite de baby niet laten vasthouden vanwege corona. Misschien stom dat ik dat er gelijk bij zeg, maar als ze er zijn en ineens vragen of ze met haar mogen knuffelen, vind ik het denk ik lastig om nee te zeggen, omdat ik het normaal gezien ook niet zo erg zou vinden denk ik. Gelukkig snapte iedereen het!
Hoe doen jullie dat?

Mijn kraamtranen zijn er sinds nunet. Echt bizar, ik kan niet stoppen met huilen en denk alleen maar aan straks, als de kraamzorg weg is, als mijn vriend weer gaat werken, kan ik het wel alleen? En ik ga de kraamzorg zo missen, want het is echt een toppertje. Echt heel apart, deze hormonen.

Vandaag kwam de ggd, hielprikje (Nina gaf geen kick!) en de gehoortest (helemaal goedgekeurd ?) trotse mama hier. En terwijl ik dat typ stromen de tranen weer flink over m'n wangen haha. Wanneer stopt dit?! ?

@Eva Ja het is niet te doen. Het is ook echt krijsen, niet eens meer gewoon huilen. Hij heeft afgelopen nacht even een nachtje bij m’n ouders geslapen zodat wij even goed bij konden tanken. Dat was wel even heel fijn. En ik moet zeggen dat deze avond tot nu toe verrassend goed gaat. Hij heeft wel eventjes flink gehuild maar heb toen een pittenzak warm gemaakt en op z’n buikje gelegd (want hij laat ook veel scheten waar hij volgens mij echt last van heeft) en daar werd hij wel rustig van. Op hoop van zegen dat hij zo lekker in slaap valt.

Hoe staat het er bij jou voor? Inmiddels al bevallen??

@mijnfamilie Wij hebben wel al redelijk wat bezoek gehad en iedereen doet gelukkig netjes even een test van te voren. We genieten ook enorm van de kleine. Het blijft zo bijzonder dat dit compleet van ons is, zo gek. Ik vind het moederschap wel zwaar hoor. Merk dat ik snel onzeker ben en ook redelijk emotioneel nog steeds door de vermoeidheid en de hormonen. Hoe gaat het met jou?

@Leli Hoe gaat je daar? Is de kraamzorg er nog of is dit al afgelopen? Kan me voorstellen dat je toch wel wat visite om je heen wilt. Je bent natuurlijk ook gewoon trots en wil haar graag laten zien. Ik snap heel goed dat je dit van te voren via de app bespreekt, ik zou dat zelf face to face ook veel lastiger vinden.

Ja die kraamtranen haha. Ik ben nu 3,5 week verder maar sta alsnog regelmatig te huilen. Maar denk dat de vermoeidheid ook een groot aandeel daar in heeft hoor haha.

Eindelijk ze is er. Onze Lynn is op 1-12-21 om 15:04 geboren. Het is een ontzettend zware bevalling geweest en niks is gegaan zoals ik had gehoopt omdat mijn vliezen al op 30-11 rond 04:00 waren gebroken gingen meerdere protocollen lopen na 24 uur ivm gevaar op infectie. Daarnaast mocht ik niet in bad etc. Ik ben op 01-12 om 01:30 uiteindelijk gearriveerd in het ziekenhuis omdat mijn ontsluiting ondanks de heftige weeën niet vorderende. Rond 8:30 had ik nog maar 6cm en ben ik toch voor een ruggenprik gegaan. Ik had dit nooit verwacht maar mijn lijf was volledig op. Dit was de beste keuze die ik had kunnen maken. We moesten sowieso 24 uur ter observatie blijven maar hebben besloten om er gewoon nog twee nachtjes in het kraamhotel achteraan te plakken om bij te komen en ook in de nachten hulp te hebben.
Lynn doet het mega goed, ze drinkt heel goed aan de borst en heeft bij bijna elke verschoning gepoept of geplast. Waar tijdens de bevalling niks ging hoe we hadden gehoopt doet ze het nu boven verwachting goed. Slapen is wel een ding omdat ze veel vruchtwater had ingeslikt wat ze terug over gaf. Hierdoor ligt ze het fijnste schuin op haar zij, dan kan het er goed uit en heeft ze meteen nabijheid.

Ondanks alle heftigheid van de bevalling kijk is er goed op terug en zijn we vol respect behandeld en hebben ze alles in overleg gedaan. Echt een onverwachts top team om mij heen gehad.

Nu verder herstellen en bijkomen. Na twee nachten wakker zijn door de bevalling en de nacht erna 1,5 uur slapen raakt het aardig op. Tot nu toe deze nacht ongeveer 3,5 uur geslapen, mijn man heb ik bevolen door te slapen want dan kan hij mij tussen de voedingen door ontzien vandaan en kan ik lekker slapen.

Kraam tranen zijn er hier nog niet geweest, ik leef denk ik nog op adrenaline. De opa’s en oma’s zijn geweest. De rest volgt nog omdat door de nieuwe corona maatregelen bezoek beperkt is.

Nog een gouden tip voor de moeders die nog moeten bevallen;”: koop een Elle tens voor op je rug. Dit werkt echt geweldig en heeft mij door die eerste 24 uit gesleept naast de geweldige steun van mijn man.

Lynn voelt zich lekker geborgen in een inbakerzak van puckababy, zou ik iedereen aanraden. Heel makkelijk en voor een mooie prijs 2e hands te koop bij Vinted.

Oh wauw @eva, gefeliciteerd met jullie lieve Lynn. Wat heerlijk om te horen dat alles goed gaat met jullie, ondanks de heftige bevalling!
Jouw bevalling klinkt haast als mijn bevalling en wat waardevol dat jij er ook zo goed op terug kan kijken!
Fijn ook dat Lynn het nu zo goed doet, goed drinkt en gevulde luiers heeft!

Die tens had ik ook gehuurd, maar nooit gebruikt/aan gedacht haha, terwijl ik flinke rugweeen had. Wellicht voor de tweede, ooit!

Nou meis, lekker genieten met elkaar. Heerlijk dat jullie nog even in het geboortehotel mogen blijven en wat visite mogen ontvangen! Laat je lekker verwennen, dat hebben jullie verdiend ?

Terug
Bovenaan