Uitgerekend november 2021

@Eva Jaaaaa eindelijk? gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter?. Wat fijn dat jullie nog even in het kraamhotel konden blijven en zo ook nog wat hulp in de nachten hebben (gehad). Heerlijk lekker genieten van elkaar! En wat fijn dat de opa’s en oma’s al op bezoek konden komen.

Ik begin de nachten/avonden wel zwaar te vinden? had toch wat meer slaap moeten pakken in de kraamweek. Owen heeft even erg last van lucht in z’n darmen en scheten laten en heeft dagelijks wel een aantal uur dat hij echt enorm moet huilen (krijsen) en ontroostbaar is. Zo zielig en zo zwaar vind ik het. Heb wel uitgevonden dat een warme pittenzak op z’n buikje verlichting geeft en ben sinds vandaag begonnen met Nutrilon Omneo (speciaal tegen darmkrampjes). Opzich als hij snachts eenmaa slaapt, slaapt hij wel 4 uur door maar de aanloop er naar toe valt me inmiddels wel echt zwaar.

Hoe gaat het bij de rest allemaal?

Pff erg he, die nachten inderdaad. Hier zijn ze soms ook best zwaar. Gisternacht was een cadeautje: toen kwam nina iedere 3-4 uur uit zichzelf en konden wij flink wat slaap pakken. Ook sochtends, toen sliepen we zelfs door de bel heen en stond de kraamhulp te wachten ? gebeurde vaker zei ze hahaha!

Verder laat ze ook veel scheetjes en heeft ze last van krampjes. Zo'n pittenzak is ook nog wel een idee! Wij hebben zo'n mamaroo waar ze ook heerlijk in ligt, dat lijkt ook wel te helpen. Die gebruiken we als ze gestopt is met krijsen. Maar, ik heb haar het liefst bij me, zo sneu, zo'n lichaampje dat alle kanten op gaat.

Overdag slaapt ze in haar wiegje en krijgt ze om de 3 uur voeding. Soms leg ik haar beneden in haar nestje neer na de voeding, zodat ze ook went aan de geluiden beneden.

Oooh en die poepluiers ? mijn vriend zei altijd 'oh nee hoor, dat vind ik niet erg' terwijl ik altijd zoiets had van 'gadver, mij niet bellen'. Maar nu in de praktijk is het echt andersom. Ik lag krom toen hij voor het eerst die luier zag en rook, echt zo grappig hahaha. Terwijl ik er dus helemaal geen last van heb gelukkig! Lekker is anders, maar het moet toch schoon haha.

Kraamhulp was vandaag voor het laatst. Weer een nieuwe fase, waar ik echt even tegenop zie. Vind het heel moeilijk te beseffen dat we het nu echt zelf moeten doen. Nadat we haar uitgezwaaid hadden, heb ik de rest van de middag flink lopen janken. Echt janken gewoon. Die ellendige kraamtranen in combinatie met afscheid nemen, die vind ik ook heel heftig ? ik hoop echt met heel m'n hart dat die hormonen gauw m'n lichaam uit zijn...

Hebben jullie trouwens ook dat vriendinnen/kennissen zichzelf nu ineens 'tante' noemen tegenover jullie kindje?
Ik heb wat vriendinnen die ik niet heeeel vaak spreek en waarvan het contact vast ooit zal verwateren, maar die noemen zichzelf ineens 'tante'. Bijvoorbeeld: heb je nog een leuke foto van Nina, voor tante Benthe?

Uhhhhh ?

Hoe gaan jullie daar mee om? Haha

@Leli wat fijn dat het zo goed gaat! Hoe was de eerste dag zonder kraamhulp?
Haha nee ze hier doen alleen m’n close vriendinnen dat ?

Wij hebben zojuist Owen helaas naar het ziekenhuis gebracht ter observatie. Hij huilt al 2 weken echt extreem (minimaal 5 uur per dag) en vandaag is hij echt geen moment stil geweest, hij heeft de hele dag gekrijst. Zo zielig en je wordt er zo radeloos van. Ze gaan hem nu 2 a 3 dagen observeren om te kijken wat er aan de hand is. Ik denk zelf toch dat het z’n darmen of een allergie oid is maar even afwachten dus. Het was wel heel erg moeilijk om hem daar achter te laten ?

@kim, de eerste dag ging goed, moest wel erg wennen, maar eigenlijk ook wel weer lekker om je eigen ding te doen. De tv heeft bijvoorbeeld geen moment aan gestaan toen zij er was, omdat je toch gauw even met haar gaat kletsen. En nu konden we heerlijk ongegeneerd onderuitgezakt op de bank zitten haha! Ik denk dat het gauw went dat ze er niet meer is.
Jeetje, die kleine Owen ? goed dat jullie de stap gezet hebben om naar het ziekenhuis te gaan, maar och, ik kan me zo voorstellen dat het moeilijk is.. Je mocht daar dus niet blijven, bij hem? Hopelijk lukt het je wel om vannacht te slapen, ondanks dat hij daar is ?
Mag je wel langs om hem te knuffelen of te voeden?

Ik denk aan jullie ?

@Leli Ja toch wel fijn om weer volledig je eigen ding te kunnen doen zonder “vreemde” in huis hè. Vond ik ook hoor. En het went inderdaad heel snel gelukkig.

Ja zo zielig dat hij zo overstuur en ontroostbaar is. Hoop echt met heel m’n hart dat ze iets kunnen vinden zodat we er wat aan kunnen doen. Nee ze willen de observatie graag zonder ouders doen omdat wij anders een soort van in de weg lopen en ze geen goed beeld kunnen krijgen. We mogen wel dag en nacht langskomen om te knuffelen en ook 24/7 bellen. Heb vanmorgen gebeld en hij heeft vannacht gelukkig als een blok geslapen. Hij zal wel bekaf zijn geweest van gisteren ?. Hij was na z’n flesje vanmorgen wel weer erg onrustig en ze had het idee dat hij toch wel erg last heeft van z’n darmen. We gaan vanmiddag weer naar hem toe om lekker te knuffelen en misschien dat we even een flesje kunnen geven dan oid.

@eva gefeliciteerd met jullie dochter. Hopen dat het verder goed gaat net jullie?

Ik lees fijn mee met jullie berichten. Het is inderdaad aan het begin echt wennen voor kers verse ouders naar ik merkte wel toen bij ons de 2de geboren was het er een beetje bij un rolt zeg maar. Hier gaat het gelukkig goed.

@kim wat lastig dat je hem naar ziekenhuis moest brengen maar misschien toch het beste voor observatie! Hebben ze al iets kunnen vinden? Alweer lekker geknuffeld vandaag?

Gaat het verder met de anderen nieuwe moeders en baby's goed?

@kim dat ontzettend lastig lijkt mij dat om je kindje over te moeten dragen. Wel de beste keuze voor hem en jullie denk ik want wat moet het zwaar zijn als je kind zo extreem veel huilt. Heel veel sterkte en hopelijk zijn ze er snel achter of het zijn darmpjes zijn.

Hier gaat alles goed. De borstvoeding is mega goed op gang en ze was van gisteren op vandaag 80 Gr aangekomen ?. Moest ook want ze was net iets meer dan 7% afgevallen maar dat verbaast mij niks omdat ze de eerste dagen al mega volle poepluiers had. Heel tevrede kindje wat met namen huilt als ze krampjes of iets dergelijks heeft.

Terug
Bovenaan