Uitgerekend november 2021

Hoi hoi, hier vandaag de termijnecho gehad. Alles zag er super goed uit?. De baby groeit goed en het hartje klopte heel mooi, we konden het zelf ook horen. De baby bewoog echt enorm veel, zo leuk om te zien. Echt heel bijzonder en ook een hele opluchting. Ik was de laatste weken toch wel wat onzeker. Ik ben 11 november uitgerekend en ben nu 11+4 weken zwanger ?❤️.

@gekopolie Jij had vandaag toch ook een echo? Ik hoop dat deze ook goed was??

@KimvdMark fijn dat je zo'n goede echo hebt gehad! Altijd weer een opluchting vind ik :)

Ik heb maandag mijn termijnecho! Heb echt heeel veel zin om kleine froemel weer te gaan zien. ? Bizar dat ik alweer 10 weken zwanger ben en ik dus al op 1/4 zit van de hele zwangerschap!! Waar bij m'n eerste zwangerschap de dagen voorbij kropen, vliegen ze nu echt voorbij joh!

Wat fijn, een goede echo!!! Ben heel blij voor je!

Inderdaad, de dagen vliegen nu voorbij. Ik ben er ook steeds meer mee bezig, maar op een goede manier. We vertellen het al aan veel mensen, waardoor ik er ook niet meer zo geheimzinnig over hoef te doen. Dat is ook zo fijn!

Hoe gaat het met jullie? :) vertellen jullie het al aan mensen?

Hallo allemaal,

Wat leuk om ieders ervaringen hier te lezen!
Mijn vriend en ik verwachten rond 3 november ons eerste kindje! We hadden afgelopen maandag onze termijnecho (toen op 12wk5d gezet en nu dus alweer 13wk2d) en alles zag er goed uit!
Onze ouders, zus/broer wisten het al sinds de 8e week maar nu ook wereldkundig gemaakt aan verdere familie, vrienden en collega's.

Wij hebben 26 mei, met 16wk, een pretecho om weer even te gluren en hopelijk te kunnen bepalen of we een kleine heer of dame verwachten. Spannend!

Hoop dat het bij iedereen voorspoedig zal blijven gaan!

@Froemeltje Aah wat spannend! Nog een paar daagjes wachten?

De dagen vliegen hier nu ook voorbij inderdaad, gelukkig? dat lange wachten op die 1e echo vond ik maar niks. Wij hebben het inmiddels ook aan iedereen verteld! Ik heb het ook op m’n werk verteld zodat we daar tzt kunnen gaan beslissen wat we gaan doen tijdens mijn verlof.

Wij hebben ook in de week van 26-5 een pretecho, om hopelijk ook dan het geslacht te bepalen? ben heel benieuwd! Hebben jullie een voorgevoel? Ik eigenlijk helemaal niet?.

Ik heb afgelopen woensdag ook bloedgeprikt voor de NIPT. Gaan jullie ook nog een test doen?

@eva, gefeliciteerd!!! ?

@kimvdmark, ik ga ook de nipt doen. Heb echt een onwijze angst voor naalden, dus zie daar haast meer tegenop dan de hele bevalling hahahahaha. Maar het komt vast goed!

@eva gefeliciteerd!

Wij gaan ook de NIPT doen! Krijgen de documenten tijdens de termijnecho mee en kan dan een afspraak gaan plannen! Daarnaast vroeg mijn praktijk of ik mee wilde doen aan de Brabantstudie, waarbij ze bij zwangere vrouwen in Brabant bloed afnemen om te kijken of de schildklier goed werkt en of je Corona-antistoffen hebt: helemaal prima om mee te doen haha!

Spannend die pret-echo's! Wij wachten tot de 20-weken om het te weten te komen! Bij de eerste wisten we het geslacht niet maar nu willen we het wel graag weten! ?
Ik denk dat ik een zoontje krijg maar dat is puur omdat ik qua symptomen deze keer echt veel dingen tegenovergesteld heb tov de vorige keer ?

Dankjulliewel ?

Wij doen naast de NIPT alleen nog de 20-weken echo alszijnde de medische ‘alles wordt gemeten (incl. nekplooi) en gecheckt’-echo. Verder geen combinatietest of andere tests meer.

@KimvdMark: ik schommel erg heen en weer tussen wat ik denk dat we krijgen. Zit nu op het idee van een jongen. Maar zou de 26e net zo goed toch een meisje kunnen zijn ?
@Leli: gekke tip misschien, maar als je in de stoel zit, knijp dan even flink in je benen van boven helemaal tot aan je enkels. Bij mij helpt het erg om mijn hele lijf te voelen en rustiger te worden i.p.v. in mijn lichtelijk gespannen hoofd te blijven. Succes met de naald! Het is zo voorbij.

Terug
Bovenaan