Uitgerekend november 2021

Haha ik schommel ook enorm heen en weer. Heb dus eigenlijk echt geen idee?. Kan niet wachten totdat we de geslachtsbepaling hebben, ben zo benieuwd.
Ik ben ook heel benieuwd wanneer de uitslag van de NIPT binnen komt, ze zei 10 werkdagen maar hoop stiekem op wat eerder. De naald valt enorm mee hoor! Gewoon aan wat anders denken?. Wij hebben gekozen voor de test zonder nevenbevindingen. En jullie?
Wij hebben een pakket van pretecho’s gedaan haha? Daar zit ook nog een 3D/4D echo bij. Het is voor ons beide de eerste keer dus we gaan compleet los.

@Froemeltje Ah dat is een fijne bijkomstigheid, groot gelijk dat je dat gaat doen! Zou ik ook gedaan hebben?

Wij doen ook alleen de nipt, zonder al het andere. Hoe meer ik er over nadenk, hoe spannender ik het vind. Wat als de baby een handicap heeft? Zetten we de zwangerschap door? Voordat ik zwanger werd wist ik zeker dat ik dat niet wilde, maar nu vind ik dat echt een moeilijke beslissing. Maargoed, we gaan er van uit dat het allemaal goed zit!!

Ik ben er vanaf dag 1 heilig van overtuigd dat het een meisje wordt en daar heb ik echt geen moment over getwijfeld haha! Maar echt, het maakt mij niets uit. Maar bij de tweede heb ik dan wel een voorkeur.
Hebben jullie een voorkeur?

@eva, dat is een goede tip, thanks!! Even bewust zijn van mijn lichaam. Ik weet dat het zo voorbij is en dat ik achteraf altijd denk 'was dat het?!'. Het zit flink tussen mijn oren, maar helaas kan ik niet meer rationeel denken als ik daar eenmaal in de stoel zit ?

@KimvdMark: Een heel pretpakket aan pretecho’s, heerlijk!

@Leli: Mijn twee vriendinnen hebben de afgelopen maanden beide een dochter gekregen. In lijn daarmee zou een meisje voor ons ook leuk zijn. Maar eigenlijk: nee, geen voorkeur. Als het maar gezond is! Alhoewel ik denk dat ik, net als jij, bij een tweede wellicht wel een voorkeur zou kunnen hebben.

Omdat ikzelf aan de lichte kant ben (163cm en met 8wk 46kg en nu, 13wk, gelukkig al 49,5) krijg ik met 30 en 34wk extra groeiecho’s. Ik vind het een fijne voorzorgsmaatregel en ook prettig dat ik het nu al weet, i.p.v. dat het me t.z.t. overvalt. Plus, twee keer extra ons kindje zien!

Wij hebben bij de NIPT wel gekozen voor ‘met nevenbevindingen.’ En ik heb hier even rondgesnuffeld in NIPT topics, veel dames kregen de uitslag 7 a 8 dagen later. Dus hoop voor ons hier dat dat ook zo zal zijn!

@KimvdMark wat heerlijk al die extra echo's!
Weet niet of iemand van jullie in de buurt woont bij de Fontys maar die zoeken regelmatig zwangere proefpersonen voor de opleiding tot echoscopie! Heb daar 19 mei een afspraak staan, kan ik lekker 2 uur naar ons kindje gluren terwijl ze oefenen haha ?

Verder heb ik echt geen voorkeur voor het geslacht! We hebben al een dochtertje, dus een tweede meisje zou heel leuk zijn maar een zoontje zou ik kei leuk zijn omdat het zo anders is :)!

De NIPT heb ik zonder nevenbevindingen gedaan! Vind dat toch ook wel spannend hoor!!

Jaa heerlijk kijken naar die echo’s hè! Zo bijzonder. Helaas wij wonen in Groningen, dus voor ons te ver weg ?

Ik heb eigenlijk ook geen voorkeur, als het maar gezond is inderdaad. Ben wel heel benieuwd wat het wordt. Leuk dat je dan ook gericht kan shoppen??.

Ik vind de NIPT nu toch ook wel spannend. Terwijl ik vanaf het begin al een heel goed gevoel heb, word ik nu toch weer wat onzekerder. Hopen dat alles gewoon goed is??

Ik woon in Delft, dus ook voor mij is Fontys geen optie. Wel een goede tip! Dus hopelijk kan iemand er gebruik van maken.

Ik vind de uitslag vd NIPT ook spannend. Maar ben heel erg bezig met positief denken, anders word 'k helemaal knetter! Ik droom toch al zat (en raar en ingewikkeld, haha) dus vind het wel goed zo ??

Wat voor beroepen hebben jullie?? Ik sta voor de klas, groep 2/3, dus de 5 t/m 7-jarigen. Heel leuk, soms ook pittig. Kijk ernaar uit het te gaan vertellen straks, hihi!

@ Eva Christina Haha ja hier ook gekke dromen? oh wat een leuk beroep! Kan me voorstellen dat je het graag aan ze wil vertellen.

Ik ben management assistente bij de rechtbank in Groningen, maar werk op het moment nog steeds veel thuis. Wat als voordeel heeft dat ik af en toe even een kort dutje kon doen in de eerste weken? Ik heb het afgelopen maandag na de termijnecho verteld. Ik ben blij dat iedereen het nu weet ?

Ik werk als orthopedagoog in de gehandicaptenzorg! Dus werk ook nog veelal thuis, wat inderdaad fijn is met die vermoeide dagen af en toe ? mijn directe collega's en manager weten wel al dat ik zwanger ben. De rest van de teams vertel ik het over een tijdje wel :)

Pff vandaag gehoord dat ons nichtje de vijfde ziekte heeft en onze dochter is op donderdag altijd de hele dag met haar samen bij haar oma.. Vk gebeld maar op dit moment is het even afwachten en maandag meteen bloed prikken om te kijken of ik antistoffen heb.. Vind het best wel spannend eigenlijk ? maar probeer me er niet te druk om te maken omdat de kans gelukkig het grootst is dat het allemaal goed komt en het geen gevolgen voor me heeft!

Terug
Bovenaan