Uitgerekend september 2017

@ Anne de jongh

Mijn zwangerschap was niet gepland, maar heel erg welkom. Ik ben 24 en 4,5 jaar samen met m'n vriend - net ons eerste huis gekocht en zijn volop aan het klussen dus wanneer is de juiste tijd?

We gaan er gewoon voor en zijn heel heel erg blij dat er een baby in mij groeit!

(we wisten heus wel dat dit zou kúnnen gebeuren, want ik gebruikte geen anticonceptie)

Ik wilde altijd jong moeder worden, en nu rond mijn verjaardag wanneer ik 25 word zijn we nu dus uitgerekend. Het had zo moeten zijn!

Ik heb trouwens nergens last van meiden, alleen beetje moe en niet zoveel eetlust.. ik tel mijn zegeningen haha!

Uitgerekend op 8-9-2017 . Nu 6 wk en 3 dagen zwanger. Ik ben bij de gynaecoloog omdat ik hiervoor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb gehad (en daarvoor een miskraam) . Nu 3 echo's gehad. Op de 2e echo was er een mini mini pinda te zien gelukkig in de baarmoeder en op de 3e echo vorige week donderdag ook een knipperend, kloppend hartje mogen bewonderen!

Leuk om ieder zijn ervaring te lezen en ook dat iedereen wel een mate van spanning kent. Heb zelf heel erg last van spanningen gehad, is nu wat verbeterd door de goede echo's maar nog steeds wel aanwezig.. Er komt zoveel op je af ook!

Zelf wel al erg last van zwangerschapskwaaltjes.. moe, misselijk, lamlendig, heel vaak plassen.

Ik wens iedereen een goede en gezonde zwangerschap toe!

hier ook een hele onzekere dame. maar dat komt omdat ik al vanaf vorige week woensdag bloed verlies het is wel oud en bruin van kleur. al 2x met de verloskundige gebeld en volgens haar moet ik me geen zorgen maken. mag nu wel eerder voor een echo. als het goed is ben morgen 7 weken misschien nog iets vroeger.  Morgenavond onze eerste echo. hoop zo dat alles goed is. slaap sinds woensdag nauwelijks en elke keer als ik naar de wc moet krijg ik weer de zenuwen. De vk had gezegd dat het oud bloed kon zijn en dat sommige mensen er heel gauw last van hebben dat als ze bukken tillen hoesten of niezen als een bloedvaatje open kan gaan. Ik heb gelukkig geen krampen of rood bloedverlies. Ik lees de meest uiteenlopende verhalen. Bij de ene die een miskraam kreeg was het eerst een paar dagen bruin bloedverlies en bij de andere was het gelijk helder rood en enorme krampen. Heeft iemand van jullie ook bruin bloedverlies?

Nee, heb totaal geen last van bloedverlies maar snap dat dat je erg angstig maakt. Het is fijn om er zo met jullie over te hebben want het is allemaal zo spannend, je denkt er vaak aan..

Heb mijn verassingspakketjes klaar voor ouders en schoonouders, over 3 weken eerste echo en dan vertellen we het pas.

zojuist mijn beste vriendin op de koffie gehad en het verteld, met een kinderboekje met daarin de tekst "lieve tante, wil je dit aan mij voorlezen in september? Liefs ..."

Bij mij was het bloedverlies.. helaas altijd een teken dat er iets niet goed was... bij mijn miskraam was het ook minimaal eerst en bruin bloedverlies en zei de verloskundige hetzelfde... Ik hield hoop tot de echo.. overigens toen wel opgenomen omdat ik uitgedroogd was door ernstige zwangerschapsmisselijkheid. Heel tegenstrijdig was mijn lichaam bezig.

Ik hoop het beste voor je Amanda! Spannend. Wel fijn dat je zo snel al een echo krijgt nu. Onzekerheid is het ergste..

Beste aanstaande mamma's,

Ik lees al een tijdje mee, maar was nog niet zo ver om mij aan te melden, daarvoor wilde ik eerst een positieve echo in handen hebben ;)

Ik ben 27 jaar en momenteel 6 weken en 6 dagen zwanger, uitgerekend op 5 september. Ik kan het nog haast niet bevatten, want onze voorgeschiedenis is niet zo heel denderend....

Dit is mijn 2e zwangerschap voor ons eerste kindje. Mijn eerste zwangerschap was helaas niet goed, dit bleek toen bij de echo van 8 weken, waar alleen een leeg vruchtzakje was te zien. Al die tijd geen bloed gezien, een missed abortion zoals ze dat noemen. Ik heb nog 2 weken afgewacht, er gebeurde helemaal niks. Met cytotec is de miskraam niet volledig op gang gekomen en uiteindelijk een curettage ondergaan begin september. Hierna 3x ongesteld geworden en op 29 december een positieve zwangerschapstest in handen!

Vanaf de positieve test begon direct de spanning, is deze zwangerschap wel goed? Het waren slopende lange dagen, met licht bruine afscheiding en uiteindelijk gisteren een klontje bruin bloedverlies.... De verloskundige was gelukkig bereid om de echo naar voren te schuiven en vanmorgen uit te voeren. We gingen met lood in onze schoenen er naar toe, met al het ergste in ons achterhoofd... en toen zagen we een kloppend hartje! Ik kan het nog moeilijk bevatten, zeker in combi met het bruine bloedverlies. Maar dat hoeft dus blijkbaar helemaal niet uit te maken! Even voor alle twijfelende dames hier: nee het hoeft niets ernstigs te betekenen! De vagina, baarmoeder en baarmoedermond zijn zo ontzettend doorbloed dat er met het minste of geringste een vaatje kan knappen.

Ik wens jullie allemaal een prachtige echo toe en een zeer voorspoedige zwangerschap! Veel geluk!

Hoi dames, mooi om hier alle berichten te lezen. Spannende tijd... Ik hoop dat we straks allemaal een goede echo in handen hebben. Ik ben nu 6,5 week en heb wel een buikje wat voor anderen zichtbaar kan zijn, heel vroeg dacht ik. Meer mensen die dat hebben?

Hi Marjo! Heftig verhaal, zo onzeker ben je dan lijkt me.. hierdoor denk ik ook, ja zo blij kan je helemaal niet zijn want je kan inderdaad een leeg vruchtzakje aantreffen.. wat lijkt me dat verschrikkelijk! :(

Maar na regen komt zonneschijn, wat fijn dat alles nu zo goed eruit ziet bij jullie. Gefeliciteerd!

Terug
Bovenaan