Uitgerekend september 2017

Ik heb een vraag. Ik had super veel pijn aan mijn tepels, maar ik heb het idee dat het sinds vandaag afneemt. Het doet alleen nog pijn als ik er een beetje in knijp zeg maar. Is dit een reden om me zorgen te maken of niet?

Hoi Emylai,

ik heb precies t zelfde gehad. Ik maakte me zo'n zorgen, de hele dag niks gevoeld, de volgende ochtend waren mijn borsten weer gevoelig. De kwaaltjes komen en gaan. Ik zou me er echt geen zorgen over maken.

Volgens mijn berekening ben ik nu 4 weken zwanger van ons 2e kindje. Mijn dochter wordt in februari 2 jaar. 18 december laatste menstruatie gehad en rond 1 januari de ovulatie. Heb op 10 januari de eerste lichte positieve test gehad. We kunnen het nog niet goed bevatten, omdat het alweer tijdens de eerste ronde gelukt is. Ook nu willen we weer graag weten of het een jongen of meisje wordt. Vorige keer klopte mijn gevoel en ben erg benieuwd of het nu weer klopt.

O nou nu ben ik wel weer gerustgesteld. Ik heb wel het idee dat de misselijkheid er heeeeel langzaam in begint te sluipen. Ik moet alle onzekerheden gewoon loslaten en gewoon hopen en er meer vertrouwen in hebben. Nog 3 volle weken tot de echo (een dag na mijn verjaardag, dus dat zal een bijzonder cadeau zijn). Thnx dames toch wel fijn om zo een beetje ervaringen uit te wisselen!

Ik ben begrepen dat de kwaaltjes elke 2 a 3 dagen erger zijn omdat het hcg dan verdubbelt de andere dagen kan je er dus minder last van hebben.

Ik zit nu op 6 weken en 1 dag en ben blij dat ik nog niet over heb moeten geven.

Hee meiden. We zitten volgens mij allemaal steeds een beetje in dezelfde fase. Ik wilde net aan jullie gaan vragen of jullie ook zo onzeker zijn maar lees er al het 1 en ander over. Ik was vandaag op een verjaardag met een paar kleine kindjes erbij en vanzelfsprekend gaat t onderwerp dan al snel over baby's en ik hou mooi de schone schijn op maar in mijn hoofd gil ik bijna " ik ben zwanger" om vervolgens een gevoel van angst en onzekerheid over mij heen te krijgen. Ik voel me namelijk nog steeds echt niet zwanger. Gister had ik buikpijn wat leek op kramp in mijn darmen (wat erbij hoort) en een vaag misselijk gevoel maar vandaag dus helemaal niks noppes nada. Lijk zelfs minder naar de wc te moeten.

Hebben jullie dat ook, dat jullie nog steeds niet echt geloven dat je zwanger bent? Mijn vriend zegt het wel aan mij te merken (mijn humeur, mijn sterke reukvermogen) maarja weet hij veel, haha. Het duurt nog 4 weken voor de echo en ik weet nu al dat ik mezelf in die 4 weken helemaal gek kan maken. In mijn achterhoofd zegt een stemmetje.. zie je wel het is mis en daar kom je met de echo achter. Ik ben nooit zo'n zeur geweest, niet zo onzeker op deze manier. Ik was altijd lekker nuchter van ah komt wel goed en nu, ik herken mezelf bijna niet meer. Schaam me ook bijna nu ik dit zo typ :') Ik ben constant opzoek naar bevestiging!

Terug
Bovenaan