Uitgerekend september 2017

Ik vraag me ook af of je wel hcg aanmaakt als het vruchtzakje leeg is? Dat doet het vruchtje toch? Of "denkt" je lichaam dat het zwanger is door het vruchtzakje? Ik zit ook te twijfelen om morgen de VK te bellen om mijn zorgen te bespreken. Een eerdere echo dan 8 a 9 weken lijkt me ook niks omdat je dan weer het hartje niet altijd ziet zoals bij Yaelle maar ik wil wel graag een geruststelling. Ik wil alleen niet overkomen als een overbezorgde moeke, ik heb de VK nog niet eens ontmoet! Ik kan er ook nog niet met iemand over praten die al verder is en dit al heeft meegemaakt. Wij zitten er allemaal middenin en in dezelfde fase. Wel fijn om er met jullie over te praten! We voelen allemaal hetzelfde! We worden echt softies met die baby's in spe! Onze kleine is trouwens in dubai verwekt en wij grappen wel eens om als 2e naam Burj Khalifa te kiezen haha!

Een leeg vruchtzakje of een missed abortion (bij de echo ontdekken dat het hartje niet klopt) is iets dat redelijk vaak voor komt (sorry!) In het ziekenhuis hadden ze het er over dat het ontzettend veel vrouwen bij een eerste zwangerschap gebeurd.  Ze hadden volgens mij 6x per week een plekje op gynaecologie voor cytotec en daarnaast nog de curettages. Niet allemaal gewenste mislukte zwangerschappen maar goed.

Maar meiden! 6 op de 7 zwangerschappen gaan gewoon wel goed he! Dus de kans dat het bij jou goed zit is groter dan dat het niet goed zit. En dat maakt te tijd tot de echo niet minder spannend... want dat is echt verschrikkelijk dat wachten. Ik heb me deze keer maar voorgehouden: ik kan er nu toch niks aan doen dus laat ik mezelf er niet te hysterisch over maken!

Ik ben zelf ook enorm onzeker, maar ik probeer het ook te relativeren (voor zover mogelijk). Dit is natuurlijk dé plek waar vrouwen hun positieve, maar ook negatieve, ervaringen delen omtrent zwangerschap. Volgens mij lijkt de kans op miskraam etc. Daarom ook een stuk groter, of her lijkt alsof het enorm vaak voorkomt.

Ik hoop inderdaad dat iedereen in september een gezond babytje kan vasthouden en dat we kunnen lachen om onze onzekerheden en ons druk kunnen maken om een volgende onzekerheid: doe ik het wel goed als mama.

Liefs

Oh nog een vraag zie ik. Ja een leeg vruchtzakje maakt toch hcg aan, anders zou het worden afgestoten. Maar van deze zwangerschap voel ik wel veel meer dan toen. Toen waren we in canada op vakantie en maakten we bergwandelingen waar ik nu van denk: hell no!!

Maar de hoeveelheid hcg in je bloed zegt weer niet zoveel en hoe je lichaam er op reageert aan symptomen zegt ook niet zo veel. Het is echt afwachten tot een echo ben ik bang.

Oh en onze werktitel is Gregory

Je leert jezelf wel kennen he, zo! Ik wist niet dat ik zo onzeker en doemdenkerig was. Dit zou een mooie tijd moeten zijn maar ik durf er bijna niet van te genieten. Ik denk dat deze paar weken ook wel de stilte voor de storm zijn. Je hebt het hoogtepunt van de test en ik bijv van het bezoek van moeders voor moeders gehad.. nu moet je een paar weken wachten op de eerste afspraak met de VK en al die tijd je mond houden tegen iedereen. Misschien gaan we ons pas echt zwanger voelen als je wat begint te zien en we het van de daken kunnen schreeuwen!

Ik durf nog niet echt kleertjes te kopen. Vandaag heb ik wel een heel lief boxpakje gekregen van mijn vriend maar voel dan toch weer die brok in mijn keel van oeh.. Wat mij wel geruststeld is dat iedereen hier zich zorgen maakt en onzeker is.. blijkbaar hoort het gewoon bij het proces!

Ik heb ook nog niks gekocht hoor, ben nog zo geschokken van de vorige keer eigenlijk. Als ik over 2 weken een goede echo heb hou ik het denk niet meer vol haha. En ben blij als we het eindelijk kunnen vertellen.

Oud en nieuw en paar verjaardagen al een smoes moeten verzinnen weet niet hoelang ze het nog geloven haha. Lastig!

Terug
Bovenaan