Uitgerekend september 2017

Ik laat ook weer eens wat van mij horen. Vanochtend op controle geweest en het hartje gehoord wat heel krachtig klopte. Mijn vriend stond echt te stralen.

We hebben het de afgelopen tijd best wel zwaar gehad met keuzes over verhuizen. We hebben beide nog onze eigen woning in een andere stad. Ik zou naar hem verhuizen, maar nu het dichterbij kwam kreeg ik helemaal de kriebels, vooral het idee om mijn vriendinnen en ouders zo ver te hebben zag ik helemaal niet meer zitten. Als klap op de vuurpijl staat mijn huis ook nog verder onder water dan verwacht en is het voor nu niet verkoopbaar. Het gaf heel wat onrust, maar ik ben stiekem wel opgelucht dat ik nu niet hoef te verhuizen. We gaan kijken hoe het loopt. Ondanks alle onrust en ruzie is de liefde er nog volop en zijn we vastbesloten om er iets moois van te maken, al is het in 2 huizen en niet via de traditionele weg.

Jeetje wat een lastige situatie Marga. Maar wat heerijk dat jullie kindje zo gewenst is en ook in 2 huizen zal het lukken. Ik begrijp dat het geen optie is dat je vriend naar jou toe zou verhuizen?

Goed nieuws Verity!! Wat fijn.

Ik moet nog een week wachten op de 20 weken echo. En doordat ik nu nogal last heb van mijn darmen lukt het niet om het kleintje te voelen. Van beide word ik niet vrolijker eigenlijk.

Iedereen fijn pasen gehad?

Hallo allemaal!

4 september ben ik uitgerekend, het is een meisje. De 20 weken echo was helemaal goed. Voel haar al 2 weken elke dag meerdere malen bewegen ( wat een heerlijk gevoel is dat)

Helaas al veel pijn in me bekken, maar daar komen we wel doorheen!

vandaag precies 20 weken zwanger!

xx Elvira

marga, lastige situatie inderdaad. Maar gezien de liefde voor elkaar goed zit en de liefde voor jullie kindje, komt het vast wel goed.

@verity, wat fijn dat alles goed was :) nu met een gerust gevoel de andere 20 weken doorlopen en genieten.

@essjes, lastig dat je darmen zo op spelen :( Dat wordt ff flink pruimen eten, vezels en veel water drinken. Of heb je iets anders wat ertegen helpt? Ik weet wel dat de verloskundige desnoods movicolon  (als je t zo schrijft) kan voorschrijven, zijn van die zakjes met laxerend poeder.. Pasen was heerlijk! Lekker uitgebreid ontbijten en fantaseren over het eieren zoeken met de kleine wanneer ie er is hihi :) hoe was die van jou?

<span style="line-height: 1.5;">@elvira, leuk dat je de baby al zoveel voelt :) lekker speels in moeders buik dus hihi. </span>

<span style="line-height: 1.5;">Ik heb morgen m'n 20 weken echo, vind 't echt zo spannend! Hopen dat alles gezond en goed is en we ook eindelijk weten of t een jongen of een meisje is.</span>

Hi meiden,

ik kom ook weer eens een keer kijken.
Ik ben nu 18+4 zwanger van een meisje weten we sinds de 16e weekn :)
Volgende week dinsdag de 20 weken echo en dan hoop ik dat het nog steeds een meisje is haha.
Kan niet wachten om de kleine weer te mogen bewonderen.

Ik voel me gelukkig nog steeds helemaal goed, niet veel kwaaltjes, alleen soms wat last van mijn rug.
Sporten jullie ook nog steeds? Ik probeer 2 keer in de week nog aan krachttraining te doen.

hebben jullie je al opgegeven voor een zwangerschapscursus of gaan jullie dit niet doen?

Hoi!

Ben er ook weer even bij..

zelf nu 17.4  en wij verwachten een meisje!

Nipt test was super goed en ik heb bij dokter papa misschien niet bekend buiten Amsterdam om een afspraak gehad met 16 weken..

hij kan dan al heel veel zien wat ze met de 20 weken echo kunnen zien zoals:

hazen lip , klomp voetjes, hart kamers, aorta , nieren etc.. hij ziet ook of het allemaal op de juiste plek zit en of alles ook werkt zoals hoort.. en ook daar was alles zoals hij het wilde zien dus super blij!

Ik doe zelf 2 keer in de week een uurtje aan zwangerschaps zwemmen super leuk!

En ik heb mijn ehbo gehaald met baby en kinder ehbo!

Echt een aan rader ik heb dit gedaan bij livis kosten 100 euro maar als je goed verzekerd bent krijg je dit gehele bedrag terug..

je hoopt het natuurlijk nooit nodig te hebben maar ik voel me een stuk zekerder nu ik weet wat ik vooral NIET moet doen in bepaalde situaties en natuurlijk ook wat je wel moet doen :)

Hallo dames,

Ik ben uitgerekend op 19 september, morgen hebben we de GUO1 dus dat is wel even spannend. Maar hopelijk is alles goed en komen we er achter wat het gaat worden.

Zelf doe ik 1 keer per week zwanger en fit sport uurtje. Bevalt mij erg goed en is speciaal gericht op je zwangerschap hoe te tillen, welke spieren aan te spannen en houding. Want je zwaartepunt verandert gedurende je zwangerschap en daarbij hebben we ook een coachingsmodule voor meer informatie en natuurlijk een papa les.

Groetjes, Anne

Terug
Bovenaan