Uitgerekend september 2017

Hoi,

Ik moet komende week ook weer bloedprikken, ben dan 27 wk zwanger. Ik krijg ook een glucosetest. Lisette, wat heb jij de uitslag snel!

Ook wordt mijn HB gecontroleerd en ik blijk rhesus C negatief te zijn dus ook daarvoor bloedprikken.

HOihoi

Lisette wat balen dat je zwangerschapssuiker hebt. Ik hoop dat het voor je meevalt bij de dietiste en dat het dieet goed te doen is. Succes!

Ik ben vandaag weer op controle geweest bij de VK onze kleine meid laat goed zien dat ze er is je kannheel goed zien waar ze ligt (onderscheid tussen hoofd of billen zie je nog niet)  maar na even voelen lag ze met haar hoofd aan de bovenkant

@essjes ik ben ook zo moe, ben ook vroeger gaan werken zodat ik 'smiddags thuis kan slapen.  Hiervoor word ook met 27 weken mijn ijzer getest op tekorten. Ook gaan ze mij prikken op antistoffen ( ik ben rhesus negatief )

Srry voor de late reactie,  nog drukke weken achter de rug met een dreumes van 23 maanden die moeite heeft met slapen door de warmte en ik zelf daardoor ook minder fit ben. Ondertussen al een antibiotica kuur en prednison achter de kiezen omdat mijn longen het erg zwaar hadden.  Nu gaan we gelukkig weer de goede kant op, maar jeetje dat kost een hoop energie.

Hier nu 24+1 doordat de placenta voor ligt voel ik de schopjes minder dan bij de eerste zwangerschap..  Het begint nu wel langzaam te komen,  vooral wanneer ik rustig lig en soms ook als ik rustig op de bank zit:) een heerlijk gevoel

Idd balen lisette dat je zwangerschaps suiker hebt. Ik heb afgelopen woensdag moeten prikken om te kijken of ik suiker heb..  Nu nog even wachten op de uitslag,  wachten duurt lang..... Vraag me alleen af hoelang ik moet wachten op de uitslag..

Even heel wat anders, het is jammer dat je geen melding krijgt wanneer er nieuwe reactie zijn..  Of krijgen jullie wel meldingen? (misschien een groeps app een idee, tenminste als jullie dat leuk lijkt?)  misschien ook leuk en handig voor na de bevalling.. Misschien kunnen we tips uitwisselen enso.. Soms makkelijker bij anderen dan in de directe omgeving..

Idd balen lisette dat je zwangerschaps suiker hebt. Ik heb afgelopen woensdag moeten prikken om te kijken of ik suiker heb..  Nu nog even wachten op de uitslag,  wachten duurt lang..... Vraag me alleen af hoelang ik moet wachten op de uitslag..
<p style="text-align: left;">Even heel wat anders, het is jammer dat je geen melding krijgt wanneer er nieuwe reactie zijn..  Of krijgen jullie wel meldingen? (misschien een groeps app een idee, tenminste als jullie dat leuk lijkt?)  misschien ook leuk en handig voor na de bevalling.. Misschien kunnen we tips uitwisselen enso.. Soms makkelijker bij anderen dan in de directe omgeving..</p>

Essjes, toen ik het nieuws kreeg heb ik direct drastisch m'n eetpatroon aangepast en gelukkig reageert m'n suiker enorm positief erop waardoor ik nu prima op schema zit. De verloskundige zei al dat ik 10 stappen vooruit loop omdat m'n afspraak met de diëtist morgen pas is hihi.. Maar het gaat prima, we zijn er gelukkig op tijd bij anders loop je t risico dat je een 10 ponder op wereld gaat zetten en dat wil niemand.

Vakantie was echt heerlijk! Veel te kort natuurlijk zoals altijd, maar heb genoten en goed kunnen ontspannen. Volgend jaar loopt er een klein hummeltje bij en vier je toch heel anders vakantie, wat ook wel weer heel leuk is natuurlijk.

Dat vele slapen is inderdaad herkenbaar, maar gewoon lekker aan toe geven hoor ;) Je bent immers 24-7 keihard aan t werk in je lichaam om een mensje te creëren.

Ningening, ja geen idee waarom t zo snel gaat bij mij. Ik loop volledig onder begeleiding bij het ErasmusMC en daar was t glucose test en de volgende ochtend zou ik al gebeld worden met de uitslag. Dat gebeurde gelukkig ook en diezelfde dag nog belden ze me om de glucose tester langs te brengen bij me en een afspraak te maken bij de diëtist. Heel rap op elkaar.

Mael, dank je :) Goed om te horen dat alles goed gaat.

Oeff gebruiker625035 prednison is niet niks, kon dat gewoon gebruikt worden in combinatie met de zwangerschap? Lijkt mij een vrij heftig medicijn.

Ik krijg ook geen meldingen of dergelijke, moet echt soms controleren of er een nieuw bericht is wat soms best hinderlijk is. Eigenlijk zouden ze een chat functie moeten inbouwen dat je inderdaad meldingen krijgt.

<p style="text-align: left;">lisette, vakanties zijn idd altijd veel te kort.. Wel fijn dat je nog even lekker hebt kunnen ontspannen..  En nu nog even lekker nagenieten van je vakantie;)</p>
<p style="text-align: left;">Haha 10ponder is idd wel veel om op de wereld te zetten.. Alhoewel mijn moeder mij van 4820gr en broertje van 5290gram.. Bij beide geen suiker en zelfs is ze ook niet echt groot (1.62)</p>
<p style="text-align: left;">Prednison is idd wel een heftig medicijn en zeker tijdens de zwangerschap schrijven ze dat liever niet voor.. Ik heb helaas al mijn hele leven zwakke longen.. En ken ondertussen gelukkig mijn lichaam wel aardig goed.. Dus dan is het beter om even een klein kort kuurtje prednison te slikken dan in het ziekenhuis te beladen met een flinke longontsteking..  Gelukkig kan zo'n kleine korte kuur niet zo heel veel kwaad voor moeder en kind..</p>

Daantjuh, tuurlijk kan een ieder grote kinderen krijgen echter is bekend bij suikerziekte dat je kindje ook te veel glucose neemt waardoor de baby harder groeit en er dus echt een 10 ponder uit kan komen, met natuurlijk alle risico's die dat weer met zich mee brengt... Maar gelukkig zijn we er nu bij en merk ik dat m'n suiker al aardig goed zit met aanpassingen in m'n voedingspatroon :) gaat goedkomen.

Gelukkig dat dat kuurtje mocht en je hierdoor afkomt van de klachten :) een bevalling is al heftig genoeg en dan nog eens longproblemen erbij is niet bepaald handig inderdaad. Hopelijk ben je er snel bovenop en kan je verder genieten van de rest van de zwangerschap :)

Terug
Bovenaan