Uitgerekend september 2017

Hier vandaag precies 36 weken zwanger van ons vierde wonder :)

Nog max 2 weken en dan wordt ik ingeleid ivm grote baby, 10 pond + is bij mij zo'n beetje gewoonte, vandaar dat ik niet de volle 40 weken hoef. 

Al is het zwaar met zo'n mega buik,  toch ga ik de intieme momentjes samen straks vast en zeker missen. 

Iedereen succes met de laatste loodjes :) 

Hoi rozalinde, 
de inschattingen die ze bij jou vorige zwangerschappen hebben gemaakt klopten dus wel aardig qua lengte en gewicht?
bij mij praten ze niet over gewicht alleen dat ze veel te groot is. 3 weken geleden was het hoofdje 32.5 cm maar dat zegt mij niks. 

Hallo

ik sluit me graag aan mij deze groep.
Ik ben momenteel 37w5d zwanger. Ik kan niet wachten tot ons kindje geboren wordt! Ik zit al weken lang thuis met harde buiken en lage bloeddruk. Ik hoop niet dat ik nog 4 weken moet dragen... Ben het zo beu! Kan er totaal niet van genieten. Heb ook nog eens gekneusde ribben dus slaap erg slecht. Ik kan bijna niks ondernemen of ik ben uitgeput en moet zien dat ik niet flauwval. Ik kijk enorm uit naar de geboorte van ons kindje.

Groetjes

hoi Sabina,
nou niet helemaal, of beter gezegd helemaal niet!
Ons tweede zoontje was naar schatting 8 pond, maar gevoelsmatig was hij veel groter, ik heb toen mijn vermoedens uitgesproken, maar zoals gezegd "er is er nog nooit één blijven zitten" was het domme antw. 
Uiteindelijk is hij thuis geboren met 2 ontwrichte schoudertjes en was ruim 10 pond, dus die schatting zat er ruim een kilo naast!
Ons 3e kindje is met 37+5 dagen ingeleid en was bijna 9.5 pond, zo blij dat men toen wel heeft ingegrepen.
Nu dus 36 weken zwanger van ons vierde kindje en vanaf het begin direct aangegeven dat ik naar een gynaecoloog wilde, denk maar niet dat ze daar zo scheutig mee zijn hier, wederom het domme antw: als het je eerder is gelukt, dan lukt het je nu ook.
Vorige week dus pas voor het eerst gezien door de gyn en hij zei gewoon direct....ik neem je helemaal over je hoeft niet meer terug naar de vk praktijk, ik begrijp je angst hé hé eindelijk iemand die wel luistert :)
Volgens de echo was het geen verontrustend groot kindje, wel een flinkerd, maar deze gyn zei er ook meteen bij, dat het op de hand veel groeter aanvoelde en dat een groeibepaling bij grote baby,s vaak moeilijker in te schatten is.....die ervaring hebben we idd.
Hen even op mijn groeiecho,s gekeken en daar was het hoofdje bij 31+5 weken ook 32 cm mij zegt dat ook niet zoveel, daar werd meer over het buikje gesproken.
Al met al zou ik zeggen vertrouw op je eigen gevoel, die heeft het vaak wel bij het juiste eind, is dit je eerste kindje?

Hoi rozalinde, 
bedankt voor je verhaal!
dit is idd ons eerste kindje dus soms denk ik ook wel wat weet ik er nou van. Maar ik kan letterlijk al haar countertenor voelen als ik over de buik ga omdat ze zo klem ligt. Gelukkig is mijn gynaecoloog heel makkelijk in die zin en heeft ook meteen gezegd dit gaan we jou en haar niet aan doen. 
Haar buikje is idd ook zo groot, we moeten ook wel even blijven ter observatie en wordt na de geboorte gekeken op suiker. 
Ik ben benieuwd hoe ik dat hele inleiden ga ervaren, maar langzaam aan ben ik blij als het zover is. Ik kan alleen nog rechtop zitten, iets naar voren om wat van de tafel te pakken lukt al niet meer omdat die buik zo gespannen is. 
Heb jij het inleiden als zwaar ervaren?

ik herken het hoor, dat rechtop zitten bevalt nog het beste.
Tot vorige week viel het me allemaal nog enigsins mee, het is natuurlijk ook mijn vierde dus de boel is al aardig opgerekt haha.
Maar sinds een week vind ik het allemaal niet leuk meer, alles doet pijn s,nachts golven maagzuur ( nog steeds ) en slapeloze nachten die beginnen op te breken, maar goed het wordt er niet anders van en 1 sept krijgen we een dataum....yeahh 
Als ik eerlijk ben zie ik er wel tegenop, wat het inleiden betreft, want ik heb het 2 keer eerder gehad ook van de oudste, omdat dat allemaal te lang duurde, maar ik vond het alles behalve een pretje.
Het is er ineens en komt niet langzaam opzetten zoals een spontane bevalling begint, van de oudste werd ik om 9 uur aan het infuus gelegd en om 13 uur was hij er, ging allemaal heel snel.
Maar dat is mijn ervaring, bij jou kan het heel anders gaan, probeer je niks van alle andere verhalen aan te trekken het is straks jou eigen unieke bevalling/ervaring en misschien valt het je reuze mee.

Ik moet inmiddels ook wel zeggen dat ik er zo klaar voor ben dat ik het ook niet de kans geef om tegen op te zien. Gelukkig de hele zwangerschap überhaupt niet tegen bevallen op gezien. Ja het zal zeer doen, feit. Haha
benieuwd wat jij te horen krijgt 1 september!

Terug
Bovenaan