hoi Sabina,
nou niet helemaal, of beter gezegd helemaal niet!
Ons tweede zoontje was naar schatting 8 pond, maar gevoelsmatig was hij veel groter, ik heb toen mijn vermoedens uitgesproken, maar zoals gezegd "er is er nog nooit één blijven zitten" was het domme antw.
Uiteindelijk is hij thuis geboren met 2 ontwrichte schoudertjes en was ruim 10 pond, dus die schatting zat er ruim een kilo naast!
Ons 3e kindje is met 37+5 dagen ingeleid en was bijna 9.5 pond, zo blij dat men toen wel heeft ingegrepen.
Nu dus 36 weken zwanger van ons vierde kindje en vanaf het begin direct aangegeven dat ik naar een gynaecoloog wilde, denk maar niet dat ze daar zo scheutig mee zijn hier, wederom het domme antw: als het je eerder is gelukt, dan lukt het je nu ook.
Vorige week dus pas voor het eerst gezien door de gyn en hij zei gewoon direct....ik neem je helemaal over je hoeft niet meer terug naar de vk praktijk, ik begrijp je angst hé hé eindelijk iemand die wel luistert
Volgens de echo was het geen verontrustend groot kindje, wel een flinkerd, maar deze gyn zei er ook meteen bij, dat het op de hand veel groeter aanvoelde en dat een groeibepaling bij grote baby,s vaak moeilijker in te schatten is.....die ervaring hebben we idd.
Hen even op mijn groeiecho,s gekeken en daar was het hoofdje bij 31+5 weken ook 32 cm mij zegt dat ook niet zoveel, daar werd meer over het buikje gesproken.
Al met al zou ik zeggen vertrouw op je eigen gevoel, die heeft het vaak wel bij het juiste eind, is dit je eerste kindje?