Uitgerekend september 2017

Wij gaan het aan mijn schoonouders vertellen tijdens schoonpa zijn verjaardag, dan gaan we uiteten en laten we het restaurant een nagerecht met de tekst "gefeliciteerd opa" serveren. Bij mijn ouders bestellen we een loopauto die hetzelfde is als onze eigen auto, zelfs de kleur, we hebben best een bijzondere auto, met grote ballonletters B A B Y eraan en die zetten we in de garage naast onze eigen auto.. komen jullie even naar onze nieuwe auto kijken? Kan niet wachten op hun reactie! Ik heb ook al boekjes gekocht over een beertje met "ik vind je lief opa" "ik vind je lief oma" en die geven we er dan bij (die waren in de aanbieding bij de bruna, voelde als een teken die boekjes heb ik al jaren in mn hoofd) vandaag heb ik het verteld aan mijn acupunctist, na een jaar zonder resultaat proberen, 2 bezoekjes aan hem en toen zwanger! Ik glunderde helemaal, zo fijn om het hardop uittespreken! Ook weer meer last van mijn buik/darmen. Heel erg menstruatiegevoel. Ik ben ook een stuk minder gespannen en bang dat t mis is, morgen ook 6wk! Zo leuk om te lezen hoe we allemaal gelijk opgaan! Kletsen ook een hoop meiden mee!

Ik bestel overgens nog steeds een glaasje wijn om mensen op het verkeerde been te zetten. Ik fake een slok of 3 en ruil dan snel mijn glas om met het lege van mijn vriend. In huis heb ik een fles alcoholvrije wijn staan en laatst vroeg ik met een avondje met vrienden hard aan mijn vriend of ik een wodka jus mocht, kreeg uiteraard alleen een glaasje jus ;) wil graag dat niemand het verwacht! Bij mij valt t ook op als ik ineens niet meer drink! (Ik doe dit trouwens al sinds begin december en niemand heeft t door!)

Yealle08092017 volgens mij zijn wij dezelfde datum uitgerekend. Ik ga volgende week dinsdag voor mijn eerste echo, het voelt nog wel erg vroeg maar ik heb er echt zin in. Hoe kwam het bij jou dat je al een echo had?

Wat een leuke manier om te vertellen yaelle! En ook de kraskaart is een leuk idee! Oh en met de auto ook heel erg leuk! En ook die in t restaurant!

Wij hebben sinds de vorige zwangerschap een voorleesboek voor opa en oma liggen. Nog in de doos van bol want die dag kregen wij helaas een slechte echo. Het plan is nu om dat boek mijn vader voor zijn verjaardag te geven, 28 febr, dan ben ik bijna 13 weken en zitten we wel aardig safe denk ik. Met mijn schoonouders gaan we die week er op ook uit eten, moeten we ook maar wat leuks voor verzinnen. Misschien de restauranttip!

Ik moet zeggen dat ik er ontzettend naar uit kijk om het te vertellen hoor! Maar ik kan toch nog wel even wachten, het is nog zo onwerkelijk! Gelukkig hebben we tussendoor niet echt feestjes waarop we ze zien en kunnen we ons ook niet verspreken!

Leuke ideeën allemaal! Wij willen het de opa's en oma's tegelijk vertellen. We zijn bezig met een Woonunit omdat we een huis gaan bouwen dan vragen we ze om te komen kijken. Doen we eerst koffie en dan zet ik de koektrommel op tafel met roze en blauwe chocolaatjes erin + de echo, kijken wie hem open maakt!

Ik sta er eigenlijk hetzelfde in als jij Plu, wel fijn als het blije gevoel wordt bevestigd door de echo :)

ik heb ook alcohol vrije wijn in huis voor de zekerheid ;) laatst heb ik wel een feestje afgezegd waar het te opvallend zou zijn maar dat hoort erbij!

Ik heb het op verschillende manieren. Mijn schoonmoeder heb ik het doosje met de test van Moeders voor Moeders gegeven.

Wij zijn net op vakantie geweest, daar kwamen we er ook achter dat ik zeanger ben, en we hebben hier een vakantiefilm van gemaakt. Aan het einde staat de tekst "and then there where three" en zie je een foto van de test.

Mijn eigen ouders heb ik het verteld door ze een mok te geven van Blond met opa en oma erop.

Mijn tante (soort 2e moeder) ga ik het vertellen met een mandje met babyspulletjes (sokjes, luiers, babyolie etc.) Met de tekst aan de binnenkant van de deksel "eerste hulp bij oppassen". Ik denk dat ze dit echt fantastisch gaat vinden.

Hebben jullie al nagedacht over prenatale screening? Wij hadden vorige week onze eerste afspraak met de verloskundige en ik moet zeggen dat ik de keuze lastig vind.

Je hebt de combinatietest, deze kost 180 euro maar dit is puur een kansberekening. Je hebt dan nog steeds geen zekerheid en soms geeft het juist meer onzekerheid omdat je dan een hoge kans krijgt uit de berekening en dan blijkt uiteindelijk het kindje toch gezond. Andersom kan ook.

Dan heb je nog de Nipt test, een bloedtest met 100% zekerheid op syndroom van down en nog 2 afwijkingen. In Nederland kost deze test echter 700 euro. Je kan ook naar Belgie daar kost het 400 euro.

Of je wacht de 20 weken echo af waarop veel te zien is alleen als je het dan wilt afbreken dan moet je bevallen.

Kortom ik vind het nog erg lastig, heeft iemand van jullie hierin al een keuze gemaakt?

Terug
Bovenaan