Uitgerekend september 2017

Ik ben vandaag 7 weken. Borsten werden  vanaf week 6 pijnlijk en hard. Verder valt het erg mee hoor moe en koud. Misselijk wel maar nooit overgeven, maar er zijn dagen dat er niets aan de hand is.

<p style="text-align: left;">Hoi allemaal! Wat zijn jullie al met veel. Ik sluit ook graag aan ben nu 5 weken zwanger! Volgens de app uitgerekend op 25 september... Mael ik herken jou nog van de andere groep November! Wat leuk! Ik ben zelf 27 en dit is voor mij de tweede zwangerschap voor eerste kindje..</p>
Wat hebben jullie gave ideeen om het de ouders te vertellen zeg!

Moet zeggen dat ik wel veel moeite heb om het voor me te houden en hier en daar ook een verjaardag / gezellig avondje afzeg om maar niet door de mand te vallen...! Maar eerst maar even de echo afwachten (8 febr)

hebben jullie je al aangemeld voor kraamzorg? Las dat dat voor 12 weken al geregeld moest zijn?

Hoi cm! Ik ben 5 weken 3 dagen als het goed is. Eerste zwangerschap, heel spannend. Heb geen last van kwaaltjes en dat maakt mij vrij onzeker. Ben wel bang voor een miskraam. Wil zo graag dat alles goed gaat. Ik heb pas 15 feb een afspraak bij de vk. Duurt nog zo lag, kan niet wachten!

Ik begin ook mensen te ontwijken! Met vriendinnen drink ik altijd wijn als we gaan uit eten. En mensen die roken als ik bij hun over de vloer kom word ook lastig. Wil het nog niet vertellen maar wil ook niet in de rook staan. Hoe gaan jullie met rokende mensen om? Ik heb er nooit echt moeite mee gehad dus is het vreemd om ineens weg te lopen.

Kraamzorg voor 12 weken?! Is dat niet een beetje vroeg? Denk dat je die dingen wel bij de eerste echo bespreekt toch?

Ik las ook dat je kraamzorg rond de 12wk moet regelen! Ik ga het bij de 9wk echo vragen aan de VK!
<p style="text-align: left;">Rokende mensen.. lastig he! Bij ons in de vriendenkring word er veel binnen gerookt (altijd al een hekel aan gehad) en ik kan/ga er nu niks van zeggen. Probeer het zo veel mogelijk te vermijden. Na de 12wk als iedereen t weet dan ga ik er wel echt bewust voor kiezen om te vragen om te stoppen/wegtegaan/wegteblijven, zeker als t gewoon bij mensen thuis is. Ik zie dat er ook veel gerookt word waar kinderen bij zijn, daar begin ik niet aan. Mijn ouders deden dat altijd bij mij, verschrikkelijk vond ik dat. Alsof ik stikte!</p>

Jij was nog laat wakker Jennifer :)

bij mij rookt gelukkig niemand dus daar heb ik geen last van.

ik ben nu 8 weken en kwaaltjes vallen mee. Iets gevoelige borsten, ze zijn wel al echt gegroeid. Sommige beha's pas ik echt niet meer. Verder bij vlagen misselijk maar dat is weg als ik iets eet.

Over de kraamzorg zei mijn VK dat bespreken we volgende keer..

Ruby, sorry voor de late reactie. Wij hebben 1 keer per maand een weekend een pleegkind in huis en daar was ik erg druk mee. Leuk dat we op dezelfde datum uitgerekend zijn!

Ik heb al eerder een echo gehad ivmfertiliteits traject. Toen was er nog geen kloppend hartje te zien dus mogen nu woensdag terug komen. Mijn verloskundige had mij ook eerst die week ingepland hoor, maar aangezien het ziekenhuis er nu tussen komt hebben we het een week verzet.  2 februari naar de verloskundige. Spannend dinsdag je eerste ! Laat je weten hoe het was?

<p style="text-align: left;">Vandaag vijf weken en vier dagen, 20 september uitgerekend. Mijn vriend heeft al twee kinderen, we vertellen ze het na de eerste echo (9 feb). Eerst maar zelf "zeker" weten dat het goed is. Mijn verschijnselen zijn pijnlijke borsten, alleen aan de zijkant, moe, en een opgezwollen gevoel (vooral s'avonds  na het eten), veel plassen en vet haar! Ik kan het elke dag wassen..</p>
<p style="text-align: left;">de kinderen hadden het er toevallig gister over dat ze wel heel graag een broertje of zusje willen... het was heel moeilijk om niets te zeggen..</p>
<p style="text-align: left;">ik kijk er wel heel erg naar uit om het te zeggen :).</p>
<p style="text-align: left;">Wbt onderzoeken, ik ga wel voor extra onderzoek(en).</p>

7weken en een beetje... ik ben flink misselijk, en kan de hele dag slapen:) Verder viel verschillende mensen op dat ik een buikje heb, dat is wat minder handig als je nog even voor jezelf wilt houden!

Terug
Bovenaan