Uitgerekend september 2017

Hoi.

Ik ben 20 september uitgerekend. Het is alleen nog spannend of alles goed gaat. Vorige week 2 keer een bloeding gehad zonder buikpijn/ krampen. Afgelopen woensdag bij de gynaecoloog geweest voor een inwendige echo om te kijken of alles goed is. De gyn kon wel een dooierzak/ vruchtzak zien die goed op schema lag qua grootte, maar er was geen embryo te zien. Wel zagen we iets kloppen, maar dat kon ook een ader van mijzelf zijn. De gyn was best negatief, ik moet rekening houden met een miskraam en die kans was volgens haar groot.

Tot nu toe gelukkig geen bloedingen meer gehad en ik voel mijn baarmoeder ook gewoon zitten als een bal in mijn onderbuik als ik mijn hand erop leg, Aankomende woensdag nogmaals een inwendige echo om te kijken of e dan wel een embryo zien.

Nu las ik in een ander topic hier dat er meer vrouwen zijn die dit meegemaakt hebben en dat zelfs de gyn over een curretage begon, terwijl er een paar weken later wel een embryo zichtbaar was met een kloppend hartje. Ik houd me daar maar een beetje aan vast, ik hoop dat alles goed gaat komen.

Hey ladies vandaag precies 8 weken en maandag de echo. Vind het erg spannend.

Qua kwaaltjes blijft het constant ben alleen moe, heb het koud en harde borsten maar niet echt super pijnlijk.

Kan niet wachten tot het weekend voorbij is.

Mooi om te lezen dat zoveel al een mooie echo hebben gezien! Geeft hoop :)

Spannende tijd voor je ilona.

Morgen 7 weken en al mijn symptomen zijn zo goed als weg. Wat me wel veel zorgen geeft. Ik had hele harde en pijnlijke borsten, nu lang niet meer zo pijnlijk. Ik heb geen bloedingen gehad en pas 9 februari mijn 1e echo.  Vind het nu wel erg spannen en hoop niet dat dit wijst op een leeg vruchtzakje

<p style="text-align: left;">Hoi Ilona,</p>
<p style="text-align: left;">he wat vervelend om te lezen zeg, net nadat zoveel andere een goede echo hebben gehad... hoeveel weken zou je nu zijn?</p>
<p style="text-align: left;">bij mij ook een vruchtzak en dooier alleen zichtbaar.. ik ben een week terug gezet en de echo was vorige week en ik dacht 6+2 te zijn maar dat bleek 5 weken te zijn.. kan het bij jou ook zo zijn dat je misschien gewoon minder lang zwanger bent? Dan zie je niet alles op de echo.</p>
<p style="text-align: left;">ik probeer ook positief te blijven maar snap hoe je je voelt!</p>
<p style="text-align: left;">Veel liefs m28</p>

Hoi M28.

Ik was op de dag van de echo precies 6 weken. Ze hebben de vruchtzak/ dooierzak gemeten en die kwam precies overeen met 6 weken. Maar de embryo kan natuurlijk nog net te klein zijn om te zien. We zagen gelukkig wel iets kloppen, maar het was de twijfel of het het hartje was of een ader van mij.

Tot nu toe geen bloedingen meer, nog wel de zwangerschapkwalen als vaak plassen, erg moe en af en toe misselijk. Aankomende woensdag moet ik voor een tweede echo, dus hopen dat het embyo is gegroeid en dat het duidelijk zichtbaar is. Ik blijf er ook positief onder. Ik heb sterk het gevoel dat het nog wel goed zit, dus daar ga ik maar vanuit.

Hoi Ilona en M28, ik had ook afgelopen woensdag een echo met 6 weken ivm bloedingen. Verloskundige kon wel een embryo vinden maar eigenlijk te klein voor 6 weken en de hartslag was nog wat langzaam. Ze zei ook dat we er ook rekening mee moesten houden dat het mis kon gaan, kan nog beide kanten op. Ik probeer wel positief te blijven aangezien ik geen bloedingen meer heb. Volgende week vrijdag weer een echo.

Laten we gewoon heel erg duimen dat we volgende week allemaal een mooi baby'tje zien dat mooi gegroeid is!

Hee meiden. Even een tijdje niet gelezen maar ben weer up to date haha. Gefeliciteerd alle nieuwe meiden! Fijn om de goede echo verhalen te lezen en even spannend voor de meiden met bloedverlies en nog geen hartje gezien. Ik ben nu net 7 weken en voel me top. Heb vorig weekend even last gehad van misselijkheid maar kan net zo goed een griepje geweest kunnen zijn. Ben met vlagen onzeker of het allemaal wel goed gaat daar binnen ondanks ik geen enge of vervelende kwaaltjes heb. Nog 2 weken tot de echo! Ben zo benieuwd! Mijn mond houden word steeds lastiger! Het is fijn om hier af en toe mijn verhaal kwijt te kunnen en andere ervaringen te lezen en de groepsapp die hieruit is ontstaan kan ook erg helpen. Hopelijk sluiten meerdere meiden zich aan voor de app!

Terug
Bovenaan