Uitgerekend September 2019

Anfi ik zou dat toch even je verloskundige laten weten al bel je der alleen even met deze informatie. Ze hebben liever dat je 1x extra belt dan 1x te weinig..

Minni
Wij hebben het onze ouders wel al verteld en mijn zussen. Van de week verteld mijn vriend het zijn zus als ze op vakantie zijn (ski vakantie ik wil niet mee).
Ik heb het ze verteld eigenlijk omdat ik dat graag wilde  Omdat mijn beide zussen miskraam hadden bij de 1e. Iedereen was dol verrast.. Dus ik denk dat er niet echt een moment is. Want elk moment  is wel goed denk. Veel plezier met het vertellen. 

Hi Anfi,
Ik had dat ook bij 5 en 6 weken. Eerst helderrood bloed daarna veel bruine afscheiding. 
Op de echo is bij mij echter geen oorzaak gevonden, kon een bloedprop zijn geweest in de baarmoeder dat door het lichaam is opgelost. Maar ze weten het niet! Ik heb de afgelopen weken niets meer gehad.
Ik zou gewoon vandaag weer even contact opnemen met je verloskundige.
En het hoeft dus niet per se iets te betekenen, een vriendin van mij heeft haar hele zwangerschap (veel) bloedverlies gehad en heeft een kerngezonde zoon gekregen!

Minni 

Dan is het helemaal ALTIJD leuk!  Toen mijn zus vertelde dat ze zwanger was (met 5weken al) en dat was zooo leuk! Dus vertel het wanneer voor jou goed voelt ❤️

Minni 

Dan is het helemaal ALTIJD leuk!  Toen mijn zus vertelde dat ze zwanger was (met 5weken al) en dat was zooo leuk! Dus vertel het wanneer voor jou goed voelt ❤️

Ha dames,
ik laat ook weer even van me horen. Wat een berichten.. wel moeite iedereen uit elkaar te houden. Twee september-topics eigenlijk helemaal niet zo'n verkeerd idee..
Iedereen gefeliciteerd met de goede berichten! Ik heb na een goede echo met 8w+6 gisteren de intake gehad. Veel informatie etc en tot mijn verrassing vroeg de verloskundige op het einde of ik wilde proberen het hartje te horen. Het is daarvoor best vroeg, dus er is ook een kans dat je het niet hoort. Toch hadden we op zeker moment 'het galopje' van de baby te pakken... ? Fijn even!
Ik ben nu 10w+2. Ik voel mijn baarmoeder supergoed zitten in mijn buik. Het blijkt dat hij ook al 2 vingers boven het schaambot uitpiept vlgns verloskundige. Toch zie je er nog niets van aan de buitenkant (hoewel zij hem dus wel voelt). Volgende week de 19e termijnecho en ook de hele rataplan voor de prikpoli (bloed) meegekregen. Wij gaan voor de NIPT i.v.m. mijn leeftijd, en ook voor de nevenverbindingen (dus onderzoek naar evt genetische afwijkingen op andere chromosomenparen naast de drie die standaard worden onderzocht). Ik vind dit best een tikje spannend en hoop zo dat alles goed is.
Mijn kwaaltjes beginnen ook wat af te nemen. Mijn suikerspiegel lijkt minder te schommelen, misselijkheid wat minder (mn ' s avonds nog).. dit is echt fijn! 40-uur werkende mama's: ik heb respect voor jullie, echt! Had dat niet getrokken de afgelopen weken. Ben dan ook blij dat ik me weer wat meer mezelf begin te voelen. 
Ik heb zelf altijd rond de 3 dagen gewerkt en toen mijn dochters kwamen ben ik op gegeven moment naar 2 gegaan met 1 dag ouderschapsverlof. Op die dag ouderschapsverlof lieten we de creche doorlopen en had ik dag voor mezelf/huishouden etc. Nu werk ik inmiddels voor mezelf en onregelmatiger. Mijn man is ook eigen baas. Hoe we dat straks gaan doen weten we nog niet. In elk geval schakelen we structureel geen oma's meer in die inmiddels ook weer wat ouder zijn geworden.
Groet en fijne dag,
Eefje

Jeetjje wat ineens een hoop aanmeldingen in zon korte tijd! Leuk!
Ik ben vandaag precies 8 weken en heb 6 maart de termijn echo. Dan het weekend gaan we het vertellen. Heb er zo’n zin in! Er valt dan ook een last van mijn schouders. 
Inmiddels worden de kwaaltjes bij mij ook minder. Merk dat ik energieker ben, minder misselijk dat ik constant moet eten en mijn honger gevoel is gelukkig weer normaal! Dat is wel een verademing. Maar ondertussen voel ik dus NERGENS aan nu dat ik zwanger ben. Dat maakt het weer zo onzeker. Die eerste 12 weken duren mij echt veel ste lang.
Ben benieuwd of ik na de 12 weken meer kan genieten, maar dan komt de 20 weken echo weer haha! Ach het komt vast allemaal goed, elke dag voorbij is weer een dag de goede richting in:) 

minni wij hadden het al 2 dagen nadat we het zelf wisten aan onze ouders vertelt. Ook een aantal andere mensen weten het al. Ik vind wachten tot 12 weken omdat het potentieel mis kan gaan persoonlijk zo’n onzin. Waarom zouden mensen het niet mogen weten als het wel misgaat?! 

Terug
Bovenaan