[quote quote=10167216]Ha dames, ik laat ook weer even van me horen. Wat een berichten.. wel moeite iedereen uit elkaar te houden. Twee september-topics eigenlijk helemaal niet zo’n verkeerd idee.. Iedereen gefeliciteerd met de goede berichten! Ik heb na een goede echo met 8w+6 gisteren de intake gehad. Veel informatie etc en tot mijn verrassing vroeg de verloskundige op het einde of ik wilde proberen het hartje te horen. Het is daarvoor best vroeg, dus er is ook een kans dat je het niet hoort. Toch hadden we op zeker moment ‘het galopje’ van de baby te pakken… Fijn even! Ik ben nu 10w+2. Ik voel mijn baarmoeder supergoed zitten in mijn buik. Het blijkt dat hij ook al 2 vingers boven het schaambot uitpiept vlgns verloskundige. Toch zie je er nog niets van aan de buitenkant (hoewel zij hem dus wel voelt). Volgende week de 19e termijnecho en ook de hele rataplan voor de prikpoli (bloed) meegekregen. Wij gaan voor de NIPT i.v.m. mijn leeftijd, en ook voor de nevenverbindingen (dus onderzoek naar evt genetische afwijkingen op andere chromosomenparen naast de drie die standaard worden onderzocht). Ik vind dit best een tikje spannend en hoop zo dat alles goed is. Mijn kwaaltjes beginnen ook wat af te nemen. Mijn suikerspiegel lijkt minder te schommelen, misselijkheid wat minder (mn ‘ s avonds nog).. dit is echt fijn! 40-uur werkende mama’s: ik heb respect voor jullie, echt! Had dat niet getrokken de afgelopen weken. Ben dan ook blij dat ik me weer wat meer mezelf begin te voelen. Ik heb zelf altijd rond de 3 dagen gewerkt en toen mijn dochters kwamen ben ik op gegeven moment naar 2 gegaan met 1 dag ouderschapsverlof. Op die dag ouderschapsverlof lieten we de creche doorlopen en had ik dag voor mezelf/huishouden etc. Nu werk ik inmiddels voor mezelf en onregelmatiger. Mijn man is ook eigen baas. Hoe we dat straks gaan doen weten we nog niet. In elk geval schakelen we structureel geen oma’s meer in die inmiddels ook weer wat ouder zijn geworden. Groet en fijne dag, Eefje[/quote]
Hoi hoi,
leuk dat je weer even komt kijken! Het is inderdaad lastig om iedereen uit elkaar te houden hahaha.
Wij hebben ook info meegekregen over de NIPT en we willen dit wel gaan doen. Maar ik wil me nog even inlezen over hoe het zit met die nevenbevindingen. Onze VK zei namelijk dat die nevenbevindingen met name over het bloed van de moeder gaat en niet over de baby. Ze noemde als voorbeeld dat er bij iemand ooit Kankercellen waren ontdekt. Aan de ene kant denk ik ja laat dan ook maar meteen checken maar ik begreep dat die uitslag van de nevenbevindingen wel minder betrouwbaar is als de orginele test voor de 3 hoofdaandoeningen. En daarbij willen we ook eerst bespreken wat als het niet goed blijkt te zijn wat willen we dan. Ik vind het best lastig
Hoi hoi,
leuk dat je weer even komt kijken! Het is inderdaad lastig om iedereen uit elkaar te houden hahaha.
Wij hebben ook info meegekregen over de NIPT en we willen dit wel gaan doen. Maar ik wil me nog even inlezen over hoe het zit met die nevenbevindingen. Onze VK zei namelijk dat die nevenbevindingen met name over het bloed van de moeder gaat en niet over de baby. Ze noemde als voorbeeld dat er bij iemand ooit Kankercellen waren ontdekt. Aan de ene kant denk ik ja laat dan ook maar meteen checken maar ik begreep dat die uitslag van de nevenbevindingen wel minder betrouwbaar is als de orginele test voor de 3 hoofdaandoeningen. En daarbij willen we ook eerst bespreken wat als het niet goed blijkt te zijn wat willen we dan. Ik vind het best lastig