Uitgerekend September 2019

[quote quote=10167216]Ha dames, ik laat ook weer even van me horen. Wat een berichten.. wel moeite iedereen uit elkaar te houden. Twee september-topics eigenlijk helemaal niet zo’n verkeerd idee.. Iedereen gefeliciteerd met de goede berichten! Ik heb na een goede echo met 8w+6 gisteren de intake gehad. Veel informatie etc en tot mijn verrassing vroeg de verloskundige op het einde of ik wilde proberen het hartje te horen. Het is daarvoor best vroeg, dus er is ook een kans dat je het niet hoort. Toch hadden we op zeker moment ‘het galopje’ van de baby te pakken… Fijn even! Ik ben nu 10w+2. Ik voel mijn baarmoeder supergoed zitten in mijn buik. Het blijkt dat hij ook al 2 vingers boven het schaambot uitpiept vlgns verloskundige. Toch zie je er nog niets van aan de buitenkant (hoewel zij hem dus wel voelt). Volgende week de 19e termijnecho en ook de hele rataplan voor de prikpoli (bloed) meegekregen. Wij gaan voor de NIPT i.v.m. mijn leeftijd, en ook voor de nevenverbindingen (dus onderzoek naar evt genetische afwijkingen op andere chromosomenparen naast de drie die standaard worden onderzocht). Ik vind dit best een tikje spannend en hoop zo dat alles goed is. Mijn kwaaltjes beginnen ook wat af te nemen. Mijn suikerspiegel lijkt minder te schommelen, misselijkheid wat minder (mn ‘ s avonds nog).. dit is echt fijn! 40-uur werkende mama’s: ik heb respect voor jullie, echt! Had dat niet getrokken de afgelopen weken. Ben dan ook blij dat ik me weer wat meer mezelf begin te voelen. Ik heb zelf altijd rond de 3 dagen gewerkt en toen mijn dochters kwamen ben ik op gegeven moment naar 2 gegaan met 1 dag ouderschapsverlof. Op die dag ouderschapsverlof lieten we de creche doorlopen en had ik dag voor mezelf/huishouden etc. Nu werk ik inmiddels voor mezelf en onregelmatiger. Mijn man is ook eigen baas. Hoe we dat straks gaan doen weten we nog niet. In elk geval schakelen we structureel geen oma’s meer in die inmiddels ook weer wat ouder zijn geworden. Groet en fijne dag, Eefje[/quote]

Hoi hoi,
leuk dat je weer even komt kijken! Het is inderdaad lastig om iedereen uit elkaar te houden hahaha.
Wij hebben ook info meegekregen over de NIPT en we willen dit wel gaan doen. Maar ik wil me nog even inlezen over hoe het zit met die nevenbevindingen. Onze VK zei namelijk dat die nevenbevindingen met name over het bloed van de moeder gaat en niet over de baby. Ze noemde als voorbeeld dat er bij iemand ooit Kankercellen waren ontdekt. Aan de ene kant denk ik ja laat dan ook maar meteen checken maar ik begreep dat die uitslag van de nevenbevindingen wel minder betrouwbaar is als de orginele test voor de 3 hoofdaandoeningen. En daarbij willen we ook eerst bespreken wat als het niet goed blijkt te zijn wat willen we dan. Ik vind het best lastig

Wat lucht het op om te lezen dat er meerdere zijn waarbij de klachten bij week 8-10 aan het afnemen zijn. 
Ben nooit op een forum geweest, maar merk wel dat het lezen van alle verhalen mijn angst/spanning vermindert! ?

Naam

Datum

MariekeSep

1 september

Saseptember

1 september

Suustea

1 september

Priscillaa

2 september

Samantha-

2 september

MoMoo

2 september

Lovesept

2 september

Marjolein van Bergen

3 september

Septzwanger

3 september

Suusiee

4 september

Ivo

5 september

Leaf

5/6 september

Joyce J

6 september

Mili

6 september

Schaap

6 september

Plienn

6 september

Eefje-

7/8 september

Roon X

8 september

Kusjem

9 september

AmyT

9 september

tamaravdh

9 september

SeptemberMamaToBe

9 september

Saloua

9 september

mamainsept

9 september

IlsX

10 september

Evis

11 september

Lietjuh

12 september

Marge

12 september

Vennie en mutsie

13 september

Valerie

13 september

Mommtobe

13 september

Septembermama

14 september

Pipentimo

14 september

Juffielies

15 september

Hoopjegeluk

16 september

Mia Mayra

16 september

Mientjeeee

16 september

Mirtedebabyfabriek

16 september

Estherseptember

16 september

Julesss

17 september

Moobie

18 september

JJsept

18 september

Minni

18 september

Minty

19 september

Aardbeien

19 september

Gebruiker10103742

21 september

Lenax

21 september

Kwartje

22 september

Kerstroos

23 september

Majom

23 september

Nolaatje

23 september

Wortel  (Tweeling)

24 september

Loveyourself

24 september

AvdS

24 september

Noortjeee

24 september

Anemoontje

24 september

Nienkerovers

25 september

Smullie

25 september

JLG

25 september

Nikkkiii

26 september

N-R-dK

26 september

MamaSeptember

26 september

Egeltje

27 september

Gebruiker1008613

27 september

Gebruiker10104629

28 september

Anfi

28 september

Gebruiker 10104179

29 september

Gebruiker10104202

30 september

De aangevulde lijst ;)

@JLG, wij doen ook de NIPT maar zonder de nevenbevindingen. Als ze namelijk iets vinden bij de nevenbevindngen wordt het sowieso verder onderzocht in een academisch ziekenhuis met echo's / vruchtwaterpunctie/ vlokkentest, en vaak kan dat pas na de 15 of 16 weken.
En er is een heeele grote kans dat het in de placenta zit en dus helmaal geen kwaad kan voor jou en je kindje
Ik heb zelf persoonlijk na het eerste trimester behoefte aan rust en genieten van de zwangerschap ipv stress en weken wahten op een uitslag.

Julesss ja daar ben ik het helemaal mee eens, daarom heb ik het wel gelijk verteld aan mensen die dicht bij me staan.
Alleen met mijn ouders heb ik wat minder goed/vaak contact dus het is meer de overweging van in hoeverre wil ik ze bij het proces betrekken in die eerste spannende weken. Ik ben er denk ik nog niet aan toe om die relatie potentieel drastisch te veranderen :p
Vandaar dat ik benieuwd was naar hoe anderen dat hebben gedaan :) 

MariekeSep – 1 september
Saseptember - 1 september
Suustea      - 1 september
Priscillaa  - 2 september
Samantha - 2 september
MoMoo  - 2 september
Lovesept  - 2 september
Marjolein van Bergen - 3 september
Septzwanger - 3 september
Suusiee - 4 september
Ivo - 5 september
Leaf - 5/6 september
Joyce J - 6 september
Mili - 6 september
Schaap - 6 september
Plienn - 6 september
Eefje-  7/8 september
Roon X - 8 september
Kusjem - 9 september
AmyT - 9 september
tamaravdh - 9 september
SeptemberMamaToBe  - 9 september
Saloua - 9 september
mamainsept - 9 september
IlsX - 10 september
Evis - 11 september
Lietjuh - 12 september
Marge - 12 september
Vennie en mutsie - 13 september
Valerie - 13 september
Mommtobe - 13 september
Septembermama - 14 september
Pipentimo - 14 september
Juffielies - 15 september
Hoopjegeluk - 16 september
Mia Mayra - 16 september
Mientjeeee - 16 september
Mirtedebabyfabriek - 16 september
Estherseptember - 16 september
Julesss - 17 september
Moobie -18 september
JJsept - 18 september
Minni - 18 september
Minty - 19 september
Aardbeien - 19 september
Gebruiker10103742 - 21 september
Lenax - 21 september
Kwartje - 22 september
Kerstroos - 23 september
Majom - 23 september
Nolaatje -23 september
Wortel  (Tweeling) - 24 september
Loveyourself - 24 september
AvdS - 24 september
Noortjeee - 24 september
Anemoontje- 24 september
Nienkerovers - 25 september
Smullie - 25 september
JLG - 25 september
Nikkkiii - 26 september
N-R-dK - 26 september
MamaSeptember  26 september
Egeltje - 27 september
Gebruiker1008613 - 27 september
Gebruiker10104629 - 28 september
Anfi- 28 september
Gebruiker 10104179 - 29 september
Gebruiker10104202 - 30 september
Ik doe het toch even zo. Dan kunnen jullie zelf dit kopiëren wijzigen

Hai ladys! 
Wat hebben jullie veel gepraat! Ik heb wel het meeste meegelezen maar al tijdje niks meer geschreven! Wij zijn 7 september uitgerekend! Maar donderdag de termijn echo dus dan weten we de echte datum. Wat spannend he kan niet wachten tot donderdag! Ik ben nu 10.2 weken zwanger. 
Wij hebben het met de 8 weken echo tegen onze ouders, zussen en opa verteld! Ooh wat zijn ze blij! Het eerste kleinkind in de familie. Wij hebben een gave foto met de hond gemaakt en zoon krijtbord en een rompertje gekocht met de tekst jullie worden opa en oma! 

Wij gaan ook de nipt test doen. We willen graag weten of er wat mis is zodat je je er op voor kan bereiden. Wij doen ook de nevenbevindingen erbij. Je hoeft trouwens niet zoizo een vruchtwaterpunctie te doen als er iets uit komt. Dit is jullie eigen beslissing. 

Heel iets anders zijn jullie al op kinderwagen zoektocht geweest? Wij twijfelen heel erg tussen de musty en de nuna heeft iemand al ervaringen? Of weten jullie al welke kinderwagen je wilt? 

Mijn kwalen nemen trouwens ook beetje bij beetje af ga me steeds beter voelen?

groetjes 

Terug
Bovenaan