Uitgerekend September 2019

Even een vraag aan de vrouwen die al moeder zijn.. Ik heb gekozen om in het ziekenhuis te bevallen en heb hier mijn zorgverzekering destijds op afgestemd. Ik heb geen medische indicatie maar ik vind persoonlijk het idee prettiger. Van de verloskundige moest ik niet te lang wachten met aanmelden in verband met de drukte eind augustus / begin september. Nu heb ik me aangemeld maar dat is op mijn uitgerekende datum. Hoe werkt het als het later of eerder komt? Heb je sowieso plek omdat je staat ingeschreven? Ik weet het heel vroeg allemaal maar ik was al bijna te laat met inschrijven kinderopvang en kraamzorg... (dus tip voor alle september mama's, wacht niet te lang, zeker niet in de grote steden!)
Ik heb trouwen een Bugaboo kinderwagen gekocht (tweedehands, zag er echt nog prachtig uit). Van de week alles gewassen en hij staat al te blinken. Nog slechts 201 dagen wachten hahaha!

Minni: Dan is het logisch dat je indd nog even wacht met het vertellen aan je ouders! Een aantal mensen weten het bij ons maar als morgen bij de echo (9 weken) alles er goed uitziet vertellen we het aan iedereen. 

Hallo dames, 
Nu 7,5 weken zwanger en snap soms niets meer van mijn lijf!
-super moe zijn de hele avond maar in bed gewoon  niet kunnen slapen
- hele dag honger hebben maar toch ook misselijk
-darmen rommelen en krampen wat af.. Voel me soms ook wel een opgeblazen ballon.
Neemt naar jullie idee dit soort klachten af ba 12 weken? 

Ah zo te lezen doet iedereen dus de NIPT-test! Wij gaan m ook doen.. maar zonder nevenbevindingen. Verloskundige gaf aan dat daar afwijkingen uit kunnen komen die soms niet eens wat zijn wat invloed heeft op de gezondheid van je kindje. Of dat uiteindelijk blijkt dat er toch niks aan de hand is, maar je dan vervolgens wel weeeeken in de stress hebt moeten zitten door alle onderzoeken die daarop volgen. Las laatst nog een artikel in De Volkskrant over een stel dat dat ook had gedaan en die 7 weken lang in de stress daardoor hadden gezeten (omdat ze bij de nevenbevindingen 'iets' gevonden hadden), maar dat er uiteindelijk niks was. Dus ik ga ons dat ook besparen, ik ken mezelf namelijk als er dan wel iets uitkomt dan word ik helemaal panisch en slaap ik weken niet meer. Vind de zwangerschap al spannend genoeg en hoop dat ik na de termijnecho ook eens kan gaan genieten ipv continu zenuwachtig te zijn.. ?
Mijn datum in de tabel staat trouwens op 16-09, maar ik verwacht dat het een aantal dagen later word. Dit wordt definitief na de termijnecho (25-02).

Wat een lange lijst! Bedankt voor je werk mamainsept! 
Wij doen ook de nipt maar ik vind ook de 2 andere hoofdzaken een erg laag percentage hebben aan of het wel of niet correct is. Daardoor twijfelden wij ook lang. 
Wij hebben volgende week de termijnecho! Spannend!!
En wij denken nu aan een Joolz want die rijdt fijn en is wat hoger en mijn man is lang dus dat is ideaal voor hem maar voor mij ook nog terwijl ik niet heel lang ben :)

Wat een lange lijst. 
Leuk dat je weer komt buurten eefje vroeg al hoe het met je was. 
Wij doen ook de nipt maar dan zonder nevenbevindingen. 
Gisteren hebben wij het aan mijn 2 zussen verteld. Degene die we het persoonlijk vertelde reageerde niet zo leuk dat was erg jammer. Ze vindt het denk erg moeilijk dat ze enige is zonder kind straks(wel bewuste keuze maar toch) mijn andere zus woont in het buitenland en die was super blij!
Wij zitten trouwens aan de joolz of de icandy te denken als kinderwagen. Het laatste is niet zo bekend maar wel erg handig en mooi en nog betaalbaar. 

Terug
Bovenaan