Uitgerekend September 2019

Wow wat is er veel geschreven!
wij gaan ook de nipt test doen en zonder nevenbevindingen. Moest gisteren 6 buisjes bloed laten prikken voor allerlei andere zaken, toch even wennen was al 10 jaar niet meer bij de prikpost geweest denk ik. Had niet eens een ponskaartje Hihi.
ik lees ook mensen die zich beter voelen maar man man ik ben al 3 dagen sochtends echt ziek (nu 9+2).Sta nu eerder op voor Mn werk zodat ik rustig boven de pot kan hangen ;-) niet heel ideaal.. hoop dat dit snel voorbij is! 
Kindeewagen zijn we nog niet mee bezig. Eerst maar even wennen aan het idee dat we een kindje krijgen. 

Hoi Krissje.

We hebben wel gekeken naar een kinderwagen, Traveller by Mutsy! 
En mijn vriend gaat waarschijnlijk zelf de meubeltjes maken van hout. #ZoLief#

Okee de meeste doen dus wel de nipt maar zonder nevenbevindingen. Ik twijfelde eerst ook maar doen het toch. 
Iedereen vind een andere kinderwagen fijn? vind het echt moeilijk maar gelukkig nog lang de tijd om te kiezen!  

@mariekesep ik weet ook niet hoe dat zit met bevallen in het ziekenhuis.. ben nu ook wel benieuwd!! Even aan de verloskundige vragen hoe dat hier zit. 

Vanmiddag ben ik bij de verloskundige geweest. Het hartje was gelukkig nog goed te zien, het bloedverlies komt uit een stolsel in Mn baarmoeder . Ze zei 1 oo de 5 vrouwen heeft bloedverlies en het is 50/50 of het goed blijft gaan. Super onzeker nog dus.

Over de kinderwagen; wij hebben een joolz. Wij hebben al een zoontje van net 2 jaar. Uit ervaring weet ik dat de mutsy een hele kleine wagen bak heb waar he kind (als hij/zij een beetje groot is) snel uit groeit en je snel over moet op het zit gedeelte. Ons bevalt de joolz prima. Bugaboo is weer ideaal als je ooit een duo nodig heb. Kan bij onze joolz ook alleen het nadeel is dat je baby dan heel dicht bij de grond ligt

De kinderwagen ga ik aan mijn zusje vragen, of ik die mag lenen. Verder hebben we alles nog.. (maxi-cosi.. box.. ledikantje etc).
Het testen op de nevenbevindingen is toch niet onbetrouwbaarder dan het testen op de drie hoofdsyndromen bij de NIPT? Immers.. ze nemen toch hetzelfde onderzoeks-DNA en checken dan alle chromosomenparen ipv drie? Ons werd verteld dat ze iets kunnen vinden, bijv. afwijking op ander chromosomenpaar, maar dat dat dan een afwijking kan zijn die nog niet bekend is (in de medische wereld) en waarvan ze niet weten welk effect het kan hebben. Vandaar de onzekerheid waar je mee te maken kunt krijgen. Ook kan het idd met de placenta te maken hebben en betekenen dat er uiteindelijk toch niets met het kindje is.
Qua bevalling gaan wij in principe voor een derde thuisbevalling.. ? Ik heb dat heel positief ervaren. Snap ook dat sommigen liever naar het zh gaan. Doe wat goed voelt!
Groet,
Eefje

Ik ben bij de vorige ook bevallen in het ziekenhuis. Werd ingeleid dus had ook geen keus. Ik dacht zelf aldoor ik zie wek hoe ik me op het moment voel en dan beslis ik wel. NJa ik dus geen keuze uiteindelijk. Maar aangemeld bin het ziekenhuis had ik niet hoor. Volgens mij is dat ook niet nodig. Ik heb bij de vorige een spoed keizersnede gehad dus volgende keer wordt het zoizo weer ziekenhuis. Als er geen plek is op het moment van he bevalling in het ziekenhuis wordt he door verwezen naar een ander ziekenhuis

Hé Anfi, wat fijn dat het hartje goed te zien is! Dat is in ieder geval goed nieuws voor nu. Kan me voorstellen dat het enorm spannend wordt de komende dagen, hoop dat je ook een beetje rust kunt pakken.

Super leuk zo druk! Zo lees je een middag niet en zijn er 3 pagina`s bij! :)

Wij gaan wel voor de nipt maar dan zonder nevenbevindingen. 

Die zijn lange na niet zo betrouwbaar als de ‘hoofd’ 3 syndromen waarop getest wordt. En die zijn zelfs al niet 100%

ik zou die onzekerheid ook niet aan kunnen denk ik dus vandaar! 

Wij besluiten ook om alles qua spullen pas na de 20 weken echo te gaan kopen. Toch iets meer zekerheid voor zover dat kan natuurlijk 

Terug
Bovenaan