Uitgerekend September 2019

Hoi allemaal,zo, ik heb alweer heel wat berichten gemist!Ik blijf even hier delen, in dit forum, dus zal niet op Facebook te vinden zijn. Alle nieuwe zwangeren: van harte!Ik heb inmiddels ook twee afspraken gemaakt bij de verloskundige. Een echo bij 9 weken op 1 februari (om te checken of het een intacte zwangerschap is met hartactie), dan anderhalve week later een uitgebreide intake. En als alles goed lijkt te zijn, volgt er een termijnecho bij 11-12 weken. Zo is bij ons de procedure. Dus met twee echo's het eerste trimester.Ik vind de tijd zo langzaam gaan.. Ik ben dit weekend 5 weken onderweg en het hartje zal nu ongeveer gaan kloppen (rond dag 21/22). Ik las echter ook een artikel dat recent onderzoek zou hebben uitgewezen dat het hartje al vanaf dag 16 klopt (maar nog niet met een reguliere echo aantoonbaar). Al met al.. een spannende tijd waarin ondertussen heel veel gebeurt van binnen.Ik merk verder nog niets aan mijn lijf. Alleen moet ik vaker plassen en word ik niet ongesteld. Dat maakt het nog steeds een beetje onwerkelijk. Het is wat dat betreft weer een grote les en uitnodiging in loslaten en overgave. Toch ook weer erg mooi...Voor mij is het dus mijn derde kindje (met al twee meiden van 10 en 8) en ik vind het deze keer wat spannender of dit kindje gezond is. Daar ging ik 10 jaar geleden wat onbevangener in.Wat mijn voornemen is, is om deze zwangerschap in ieder geval supergoed voor mezelf te zorgen. Qua eten, slaap, bewegen, en extra rust, maar vooral ook de stilte op te zoeken (en te mediteren). Ik kijk ook vanuit een spiritueel oogpunt naar deze bijzondere tijd en laat binnenkort een reading doen op deze zwangerschap. Zijn er meer dames die ook een klik hiermee hebben? Ik zag al driekwart jaar voor deze zwangerschap overal hartjesvormen verschijnen.. in een waterplas, in mijn eten, in de natuur (stenen, bladeren), in de vorm van een ei dat ik bakte... echt meerdere keren per week. En nog.. (ook gezichtjes soms). Dat ik het gevoel heb dat dit kindje al veel eerder contact zocht en me liet weten 'ik kom eraan, ik ben al dichtbij en het is goed' (want ik heb een poos getwijfeld of we deze stap nog gingen zetten).  Maar zo kijk ik er tegenaan. Ik respecteer en begrijp dat anderen daar weer naar anders naar kijken. En ik durf het hier wel te delen (normaal houd ik dit soort dingen voor me) en ben nieuwsgierig naar hoe anderen een zwangerschap beleven en misschien ook zulk soort ervaringen hebben? In mijn vorige zwangerschappen heb ik ook met vlagen heel intens gedroomd. Verder ben ik ook heel nuchter hoor.Fijne dag iedereen!Groet, Eefje

Hoi Septemberbaby (M),wat spannend voor jullie! Fijn dat je al extra vroeg een echo krijgt en je goed in de gaten wordt gehouden. Ik duim dat alles goed is en het hartje klopt!Groet,Eefje

Hoi Septemberbaby (M),wat spannend voor jullie! Fijn dat je al extra vroeg een echo krijgt en je goed in de gaten wordt gehouden. Ik duim dat alles goed is en het hartje klopt!Groet,Eefje

Hoi Septemberbaby,ik heb het ook een keer meegemaakt.. houd hoop! En de dagen kruipen inderdaad voorbij nu.. Dat maakt het voor jullie helemaal lastig nu. Toch fijn om hier wat met elkaar uit te wisselen nu niemand het verder weet. Alhoewel, ik heb het 1 vriendin laten weten, want ik moest het gewoon kwijt. En mijn man heeft het ook aan 1 vriend verteld. We houden ons nu verder stil..Groet,Eefje

Hi allemaal, ik kom er ook bij! Iedereen van harte. Ik vanochtend positief getest. Enerzijds heel blij en anderszijds zorgen want dacht dat ik niet zwanger was en heb met kerst en oud en nieuw behoorlijk wat wijn gedronken. Ik weet dat ik er niets meer aan kan doen nu maar voel me er zo schuldig over :( Trouwens uitgerekend half september en derde kindje. Hopen dat alles goed gaat!

Hoi Eefje, Het is inderdaad best fijn om op deze manier met mensen er over te praten. In ons geval weten sommige het ook al wel. Was niet de bedoeling maar na 2 miskramen hou je het niet meer helemaal voor jezelf. Zo weten onze beste vrienden en mijn ouders het, en mijn naasten collega omdat een miskraam ook op het werk is gebeurd.. het voelt ook wel weer fijn dat hun het weten, ik krijg veel steun van ze en je kan er gewoon over praten met ze! Hoe voel jij je nu? 

Terug
Bovenaan