Uitgerekend September 2019

Hoi Septemberbaby,ik begrijp het helemaal, dat je het toch al hebt verteld!Ik voel me goed, zoals ik me normaal ook voel. Ik hoef alleen maar vaker naar de wc, maar ben ook nog maar 5 weken. Wel voelt het toch ook een beetje alsof mijn baarmoeder reageert op de zwangerschap (al iets aan het uitzetten is, dat gevoel, al zie je er niets van van de buitenkant). Valerie, leuk! Ook een derde kindje! Hoe oud zijn jouw andere twee kinderen? En hoe vindt je het om het nu voor de derde keer mee te maken? Voor mij ook mijn derde (twee meiden van 10 en 8 al). Contact met kindje komt nu pas echt op gang (vanaf 4-5 weken), dus denk dat de alcohol geen invloed heeft gehad hoor (al begrijp ik je zorgen!).Groet,Eefje

Hoi allemaal,Ook ik voeg me bij de septemberclub. 28.12 positief getest. Eerste zwangerschap. . nog wel zeer onwennig en onzeker.. Groetjes 

Hallo allemaal,ook ik mag me aansluiten! 29-12 positief getest wel lastig vlak voor oud en nieuw om het voor iedereen geheim te houden aangezien iedereen weet dat ik graag een wijntje drink ?.uiteraard super blij het wordt ons 2e kindje! 23-1 eerste echo ben benieuwd wanneer ik uitgerekend ben.. volgens mijn berekening zo 1 september.  Groetjes! 

Hoi allemaal,Ik wil mij ook graag aansluiten. Eergister positief getest,mijn NOD is morgen. Voel van alles in mijn lijf gebeuren. Getest met de vroege testen van sensitest. In oktober een miskraam gehad bij 5 weken. Erg spannend allemaal dit! Hopen dat het goed gaat deze keer!

Hai allemaal!Veel gelezen op deze topic en besloten mij ook aan deze groep toe tevoegen. Ik ben 27 jaar en nu zo ongeveet 5 week zwanger. We hadden altijd wel een kinderwens maar zeiden altijd tegen elkaar volgend jaar. Ik ben sinds maart vorig jaar gestopt met de pil en we deden het altijd veilig. 1 weekend in december dachten we ach dat moet keer kunnen, gelijk zwanger worden zal niet gebeuren. Vlak voor oud en nieuw zou ik ongesteld moeten worden maar niets. Na 2 dagen overtijd getest, negatief. Dus lekker oud en nieuw gevierd. Na een week nog geen menstruatie dus weer getest, en die was positief. Heb nu 3 testen gedaan allemaal positief. Ik heb mn laatste menstruatie op 1 december gehad. Dus als ik goed reken ben ik in september uitgerekend. Moet nog naar de VK maar ik wil zo graag aan iedereen vertellen. Heb onwijs zere borsten en vaak s'avonds last van buikkrampen. Meer die hier last van hebben? Maak me soms zorgen omdat ik wel met kerst en oud en nieuw flink heb gedronken. Groetjes, Sanne

@Eerste-Sanne: Zere borsten en ‘s avonds buikkrampen: check! Ik vind vooral die krampen wel spannend, bang dat er iets niet goed gaat. Ik moet nog een beetje leren te vertrouwen op mijn eigen lichaam. En voor wat betreft je drankjes; volgens mij zijn er al een aantal hier op het forum die hetzelfde hadden als jij. Ik snap je bezorgdheid maar als de andere reacties lees kan het in dat stadium nog niet veel kwaad. Er zijn ook genoeg vrouwen die in het begin niet weten dat ze zwanger zijn en een wijntje hebben gedronken. Loopt allemaal wel los denk ik. Een rood wijntje per dag mag zelfs hoorde ik onlangs? Zelf vind ik het onzekere gewoon heel lastig. Maar ik denk dat veel van jullie dag zullen herkennen. Zou fijn zijn als je af en toe even naar binnen kon kijken he?! ?

Bedankt voor je reactie! Ik wou echt dat ik kon kijken hoe en wat er in mn buik rond gaat. Daarnaast wil ik het van de daken schreeuwen haha. Vooral collegas maar goed nog even geduld. Ik vind zooo spannend!

Sanne, gefeliciteerd! Ik heb dus ook flink zitten borrelen met oud en nieuw en tweede kerstdag (en tussendoor ook wel een wijntje per dag want we waren op vakantie). En ja ik voel me er ook niet helemaal top/vrij schuldig over. Ik dacht echt dat ik niet zwanger was (had getest maar wasn’t blijkbaar te vroeg) en nu denk ik: had ik maar het zekere voor het onzekere genomen! Maar goed, het is wat het is en mijn VK zei dat de grootste kans nog steeds is dat het kindje er geen nadelige effecten van zal ondervinden. Daar hopen we dan maar op :) Eefje, wij hebben ook twee meiden, van 2,5 en (net) 5 jaar. Vind deze derde heel bijzonder omdat het wel de laatste zal zijn. Ben van plan de zwangerschap bewuster mee te maken dan de tweede zwangerschap, die door een puberende peuter, druk werk en een verbouwing/verhuizing toch ineens veels te snel voorbij was.

Terug
Bovenaan