Uitgerekend September 2019

Wat fijn die goede echo’s! En wat leuk dat geluk bij die ouders. Kan ook niet wachten om het te vertellen.

pff ik heb rond eet momenten ontzettende last van mn maag brandend gevoel bij mn middenrif dus echt boven buik. Als je googled kom je alleen maar zwangerschapsvergifiting tegen niet echt fijn, maar met 8,5 week is die kans echt ini mini. Dinsdag naar de verloskundige dus het maar eens vragen. Heb net wel een rennie genomen maar het helpt niet ondanks dat het een brandend gevoel in de maag lijkt te zijn:(

Ik ben ook iedere dag de hele dag misselijk. Zelfs 's nachts :( Bij mij lijkt het te helpen om continu wat in de maag te hebben dus ik eet om de anderhalf/twee uur iets kleins. 
Heb ook het idee dat het een soort wisselwerking is: moe worden van de misselijkheid en misselijk worden van de vermoeidheid ?
Ik ben nu 9+2 dus nog een paar weken dan moet het over zijn, toch? ? 

Ja!..
Ook hier vandaag een goede echo gezien..
Echt zo fijn! 
Volgend eigen berekening 9+3.. maar is nu 9+1.. 
Dit weekend gaan wij het bekend maken aan familie en vrienden! 
Zin in!.. onze ouders wisten het al! 
Nu 1 maart intake en 12 weken echo.. 

@minni: de 10e week schijnt het zwaarst te zijn. Ik zit nu in de 11e week en heb veel minder klachten. Dus hopelijk bij jou en anderen ook.

Ha dames,
die misselijkheid.. bah. Wat is dat naar he.
Het is wel een ander soort misselijkheid dan bij griep vind ik. Het is alsof het eten, althans bij mij, tot mijn strottenhoofd zit. Ik kan dan soms ook even geen sjaal oid om mijn keel verdragen. Ik merk wel dat het in de ochtend wat af begint te nemen. Ik kan nu bijv. gewoon opstaan zonder gelijk een cracker naar binnen te hoeven schuiven. Wel heb ik het aan het eind van de middag/begin van de avond het het sterktst. Ook een te volle maag werkt niet mee. Gister had ik als lunch een groot bord fruit, met griekse (dus dikke) yoghurt en noten. Nou joh.. ik had het niet meer.. kon alleen maar rustig op de bank zitten. Geen gekke bewegingen maken.. alleen even rust bewaren, want het eten zat me zo hoog.. ohohoh.
Maar mijn energie lijkt wel wat terug te komen. Ik begin stilaan, en heel subtiel, het gevoel te krijgen dat mijn lichaam gewend begint te raken aan de nieuwe hormoonafstellingen. Wel merk ik dat doordat ik steeds wat moet eten, ik weer veel te veel suikers binnenkrijg doordat ik ook wel veel zoets snaai. Volgende week afgelopen hiermee, dan ga ik mijn bewegingsniveau ook even wat opkrikken. Zo lusteloos de laatste weken dat ik niet meer heb hardgelopen (wel geyoga'd) en veel minder gewandeld. Ik wil wel lekker fit blijven. Dus ik ga mijn gewichtjes er weer eens bij pakken en zit eraan te denken om 1x per week een uur te gaan baantjes trekken/zwemmen (en daarna lekker in het bubbelbad hehe..). Ik ben altijd wel sportief type geweest en mis dat nu een beetje. Maar komt wel weer. Wat doen jullie aan sport en beweging en hoe zien jullie dat voor je de komende tijd?
Hier hebben mijn borsten nog dezelfde maat.
Nog geen buikje (wel opgezette darmen 's avonds).
En ook ik wil zo graag het geslacht weten! Maar denk niet dat mijn man al voor de 20 weken een extra geslachtsbepaling wil doen. Schat zo in dat hij zoiets heeft dat we dat dan meepakken bij de echo. We willen wel een pretecho doen, maar dan wat later in de zwangerschap samen met onze dochters.
Nu ben ik eerst gefocused op die NIPT. Als daarvan de uitslag goed is, kan ik me wat meer overgeven denk ik.
Groet,
Eefje

Ik merk ook dat mijn beweging gestagneerd is.. Ik wandel iedere dag minimaal een halfuur en 1x in de week yoga maar dan heb ik het wel gehad :p Ik was gewend 3x in de week te sporten maar daar heb ik totaal geen zin meer in, haha. Hopelijk keert straks ook dat energie niveau terug en dan wil ik weer wat intensiever gaan sporten, ik heb echt het idee dat mijn conditie totaal weg is.
In mijn wijk heb je circuit training en bootcamp voor zwangere vrouwen, dus dat lijkt me heel erg leuk om mee te beginnen over een paar weken en dat gewoon te blijven doen de hele zwangerschap :)
Het geslacht wil ik ook heel graag weten maar wij wachten tot de 20 weken echo. Pret echo later lijkt me heel leuk.
Mijn borsten zijn ook nog dezelfde maat. 
Wat is het zonnetje heerlijk hè, heb vanmorgen lekker in de tuin gerommeld (netjes met handschoentjes aan). Kan niet wachten tot ik de teenslippers weer mag afstoffen :p

Hoi allemaal,
Eindelijk kan ik ook mee praten. Lees al mee vanaf het begin dat ik zwanger ben.
Mijn uitgerekende datum staat vooralsnog op 10 Sept. 
As Maandag 18-2 de termijn echo wat ik erg spannend vind!
Met de 8 weken echo een mooi kloppend hartje gezien. In eerste instantie dachten we al 8w+2d te zijn toen terug gezet naar 7w6d. Nu bijna 11wk :)
En ik voel top! Vanaf het begin weinig kwaaltjes gehad en na de 8wkn echo nergens meer last van alleen zere boobs.
Door geen klachten te hebben erg onzeker of het wel allemaal goed is! Gelukkig bijna maandag 

Wat verschrikkelijk voor jullie BoerinJ ? heel veel sterkte met het curetteren en verwerken!

misselijkheid en beroerd voelen hier ook ver over. Wel gebrek aan energie en totaal geen zin in warm eten (behalve vettige zooi) het liefst eet ik de hele dag fruit en snoepgroenten. De vrijdag is echt overleven op mijn werk! Dat beroerd van vermoeidheid en vermoeid van beroerd zijn herken ik wel, zo voelt het bij mij ook.
Borsten van cup A naar C en PIJN! Werk in de kinderopvang en de baby’s op mijn groep knallen soms lekker hard met hun hoofd tegen me aan, dan schiet ik echt de lucht in! En thuis meteen mijn bh uit ?
ik zwem 1x per week (baantjes) en wandel 2 a 3 keer per week 1/2 uur tot een uur, wel ga ik 5 dagen per week op mijn fiets naar het werk (15km heen en terug) Heb het laatste jaar niet veel meer gedaan ook. 
Inderdaad heerlijk dat zonnetje! Ben er ook echt van aan het genieten!
Fijn weekend alvast voor jullie!

Terug
Bovenaan