Uitgerekend September 2019

Tranen in mijn ogen (al weer) van jullie ontzettend lieve berichtjes!
We hebben de echo gehad en het verlossende nieuws is dat het hartje gewoon nog klopt en we t aapje voor het eerst hebben zien bewegen.
Reden van bloeding is volgens de verloskundige de baarmoedermond. Ze kon namelijk niets aparts vinden. In komende dagen moet t bloed afnemen en anders moet ik weer bellen. Oorzaak kunnen zijn niesen, hoesten, zwaar tillen, vrijen. Nu heb ik al die 4 dingen niet zo recentelijk gedaan, dus het blijft een raadsel. Advies voor komende dagen doe gewoon je dingen waar je je goed bij voelt. Maar voor vandaag doe ik eens extreem een dagje niets.
Onze eerste slapeloze nacht is een feit... hopelijk volgen er nog velen maar dan wel graag over een aantal maanden!

Egeltje: wat een fijn bericht! Opluchting rijker. Altijd vervelend als er geen reden is, maar zolang het er goed uit ziet daar op vertrouwen. Hopelijk stopt het bloeden snel en kun je weer voor je gevoel veilig wat meer lichamelijk doen. 

Hier gisteren ook weer een goede echo gehad met 10+4. Het kuiken lag helemaa krom, dus opmeten was erg lastig, maar jeetje wat bewoog hij al!!! Armpjes en beentjes zwaaiden flink heen en weer en steeds rugje bol trekken en weer beetje recht. Zo gek om dat te zien en daar dan niks van te voelen. Was een super mooi moment en ben helemaal opgelucht ( want toch weer spanning 2 dagen voor de echo).
Heb van mezelf altijd al een buikje (tja 10kg te zwaar) maar ik kan mijn broeken echt niet lekker meer aan, dus sinds paar dagen over op positie broeken. Bizar hoe anders je buik er dan gelijk uit ziet zeg?
ik weet niet meer wie t vroeg over het geslacht, maar mijn man en ik willen het ook niet weten wat het wordt, heel spannend en soort extra leuk vind ik.
op 6 maart termijn echo en Nipt en algemeen onderzoek... heel benieuwd (en beetje nerveus)

@Egeltje: fijn dat alles goed was!
@Valerie: leuk weer van je te horen. Ik ga vanmiddag (ook) bloed prikken voor de NIPT en algemeen bloedonderzoek. Wij gaan ook voor de nevenbevindingen. Trouwens heel fijn dat je tegenwoordig niet meer nuchter hoeft te prikken! Ben ook benieuwd voor jullie wat het wordt met twee meiden. Ik hoop nu eigenlijk stiekem dat het toch een jongen is (bij ons). De verloskundige (die wij kennen) wilde als ze tijd over had over paar weekjes nog wel een extra echo doen om te kijken (ze was nu ook wel heel nieuwsgierig of het klopt).. mochten we niet verder vertellen.. ;-)
@Mariekesept: mooie beelden en dan die handjes samen.. prachtig! Was het nu voor jullie de eerste?
Groet, 
Eefje

Ps: iemand had het over dat ze leuke jurkjes had gekocht. Ik ga mezelf vanmiddag ook alvast trakteren. Iemand tips waar je tegenwoordig leuke zwangerschapskleding kunt halen? (H&M.. Prenatal.. of....)

@ Egeltje: wat een goed nieuws, gefeliciteerd. Lekker rustig aan doen vandaag!
@ Eefje: Ja het is ons eerste kindje dus alles is super spannend. Gister namen ze echt de tijd voor de echo en we hebben een heerlijk actieve baby. Na de uitslag kon ik meteen echt meer genieten. Als ik de NUB mag geloven wordt het bij ons een meisje. Voor jullie zou het inderdaad leuk zijn een jongen, met twee grote zussen!
Ik heb alleen nog een zwangerschapsbroek gekocht bij Prenatal van Noppies. Zit heerlijk. Je buik komt meteen wel groter uit vanwege die lage sluiting maar ach, de belly is out en proud dan maar :)! Wij hebben het toch al openbaar gemaakt dus verbergen is niet meer nodig. 

Terug
Bovenaan