Uitgerekend September 2019

Jjsept- wat fijn! Super dat alles goed was. Ik hoop bij ons ook dat ze al wat kunnen willen zeggen. Doen ze niet allemaal. Haha ach meestal als je dan nog verder gaat blijven het meiden he! Wij gaan een pret echo nog doen. Ook om 12 tot 20 weken een beetje te onderbreken 

Bedankt voor jullie tips mbt de annuleringsverzekering! We hebben nog niet geboekt, dus ik zal kijken wat het handigste is qua verzekering!
Wij hebben op 1 april (geen grap ?) een pretecho voor geslachtsbepaling! Ik ben dan precies 16 weken zwanger en de verloskundige zei dat ze het dan sowieso (mits de baby goed ligt) kunnen zien. Ben heel benieuwd!! Mijn vriend is in die week ook jarig en dan willen we het dmv de verjaardags taart (roze of blauwe binnenkant) bekend maken aan onze familie!

Wat leuk die tripjes die op de planning staan!
Ik vind meisjesnaam makkelijker dan jongensnaam. Een vriendinnetje van mij is nu zwanger van de derde meid. Dus je kan inderdaad nog doorgaan maar dan heb je straks allemaal meiden haha
Veel plezier met in de klas vertellen! 
Leuk mientje met die taart ?

Misschien dat sommige het ook hebben. Ben ik even benieuwd naar:)
Ik heb al een paar weken vaak snachts een zere buik, beetje opgezet, maar vooral zere onderbuik. Zodra ik opsta sochtends gaat het weer goed en is er niks aan de hand. Vaak begint het na het avond eten weer. 
Daarnaast ben ik ook een buikslaper of nu wat vaker op mn zij als het lukt, maar het is best vervelend. Overigens denk ik dat het mn darmen zijn hoor (want er kan behoorlijk wat lucht uit komen, sorry voor de details). Soms twijfel ik ook wel aan een blaasontsteking. Zo lastig want alle kwaaltjes liggen dicht bij elkaar als je zwanger bent!

@ Anemoontje: ik heb niet echt last van mijn buik ‘s nachts maar ik ben wel een buikslaper en dat was op een gegeven moment geen fijn gevoel meer (ook omdat dit tussen mijn oren zit dat ik de baby plet). Ik heb dit kussen aangeschaft en het werkt voor mij perfect. Ik word een soort gedwongen op mijn zij te slapen en ik kreeg minder last van een hangerig buik gevoel. Misschien het proberen waard?

https://www.prenatal.nl/eten-en-drinken/voedingskussen-en--hoezen/doomoo-belly-zwangerschapskussen-1263160000.html?dwvar_1263160000_kleurnaam_60=Geen%20Kleurcode&cgid=#q=Doomoo&start=1

@Mientje: wat leuk van de taart! Zelf weten we nog niet (als het bekend is) of we het wel of niet willen delen.
@JJsept: dus jullie hebben ook een verloskundige die al bij een termijnecho een voorspelling van het geslacht durft te geven? Wij hoorden namelijk dat het met 80% zekerheid te zeggen was dat het een jongen is. Ik raakte echter weer in de war van die hele NUB-theorie, die genitale bobbel die er in het begin bij jongens en meisjes hetzelfde uitziet. Zei jullie verloskundige daar iets over? Gaf ze aan dat het soms al wel zo vroeg te zien kan zijn, maar dat je pas over een paar weken definitieve zekerheid hebt?
Oh dat namengeworstel.. ik lees al dat er meer mee bezig zijn! ;-) Ik ben persoonlijk niet zo van de top 20 namen (met alle respect voor mensen die daar wel een naam tussen hebben zitten die ze erg mooi vinden!), en zoek iets originelers, maar ook weer niet te apart. Ik heb al wat sites nageplozen, maar ik denk dat ik maar gewoon weer begin te lezen in een namenboekje, startende bij de letter A.. haha. 
@Anemoontje: dat van de buikpijn herken ik niet. Misschien idd toch gewoon de darmen. Ik heb er ook last van, maar dan meer gevoel van opgeblazenheid en ook winderigheid (enorm!). Volgens mij maakt dat ook dat mijn buik zich vooral 's avonds toont, het voelt alsof het allemaal wat opgehoopt zit daar binnen. Misschien helpt zo'n kussen voor een fijnere slaaphouding?
Ik ga lekker even stukje wandelen met de hond, douchen, cadeautje halen in de stad en op kraamvisite.. kan ik vast even weer kijken hoe het is zo'n kleintje!
Groet en een fijne dag allemaal,
Eef

Ik zie mijn buikje wel :p Mijn vriend kan er niks van maken, maar ik zou me indien niet zwanger toch wel serieus afvragen of ik zoooooveel taartjes had gegeten de laatste tijd ;) Ben wel benieuwd wanneer het echt wat wordt, normaal vind ik mijn conditie en 'gewicht' wel heel belangrijk hetzelfde te houden, is toch beetje loslaten. Word je nu baby-dik of zijn je eetgewoontes al de verkeerde kant op... 
Pas nog wel al mijn kleren, al zit een niet stretch broek aan t eind van de dag wel een beetje krap. 
Gisteren de eerste en laatste paginas van dit topic doorgelezen en toch besloten ook mee te doen ;) Ben 2 september uitgerekend, en van mezelf nogal de neiging om me snel zorgen te maken. Komt denk ik door mijn werk in het ziekenhuis, en dacht nouuuuu alle positieve info is ook welkom ;) Maakt het toch ook beetje echter! Voel me eigenlijk de hele zwangerschap al heel goed, nu eerder hyper dan moe? Dus niets te klagen. Ben heel blij dat ik me zo goed voel, op een wat rommelende buik, verstopte darmen en nachtelijke theepauzes na merk ik er weinig van, dat maakt het ook wel weer heel onrealistisch ofzo. 
Heb de luxe op het werk echo te hebben dus stiekem al een keertje gekeken met een collega, zo leuk om die zwaaiende armpjes en beentjes te zien :) 
Naar om ook al te zien dat er ook al dames af hebben moeten haken.... je weet wel dat het dan vast zo 'beter' was maar lijkt me heel lastig om je verwachtingen van het komende jaar weer even om te gooien...

Terug
Bovenaan