Uitgerekend September 2019

Mientjeee: ik ben nu 10,5 week! Denk inderdaad echt die verdomde darmen. Heb het nu al 3 nachten mega frusterend. Geen krampen maar gewoon super opgezet. Net wat je zegt elke ochtend niks meer aan de hand en het begint savonds weer rond een uur of 20/21. Heb overdag er ook geen last van (opzich wel blij met werk). Denk ergens ook wel beetje stress voor de echo van woensdag en bij mij slaat stress sowieso snel op de darmen ook + nog een slechte stoelgang erbij. Lekker dubbelop allemaal!

De buikengroei hangt van veel factoren af.. Draag je diep richting wervelkolom, hoe groot is het onderste deel van de romp (1 meer ruimte dan de ander), kracht van de buikspieren, opzetten van je darmen.
Vriendin van mij had met 15 weken nog een 4-pack. Het kan echt. Bij mijn eerste begon ik ook pas bij 20 weken te tonen.
Maar snap het onwerkelijke gevoel zeker.. dat je denkt: en daar moet dan de baby zitten? Je voelt ook nog geen bewegingen/geschop.. Maar de baby is ook nog maar enkele cm's groot. Vorige week hield ik een 5 cm groot playmobil poppetje voor mijn buik.. (klopte toen met de lengte, 11,5e week) en besefte ik me hoe klein het eigenlijk echt nog is.
Buikje komt vanzelf!

Ik ben best lang. Bijna 180. En ga gelukkig elke dag naar de wc. Dus die darmen zijn ook niet zo opgezet. En heb idd best buikspieren. Dus ik ga er maar vanuit dat dit het is. Moet echt afleiding zoeken want blijf maar malen of het wel goed zit. Ben al zo’n streskip. En nu in deze onzekere tijd helemaal?. Volgende week voor het eerst naar het hartje luisteren. Bij mijn verloskundige hebben ze elke week gratis hartjes spreekuur zodat je, als je onzeker bent even kort kan luisteren dat het nog goed gaat. Blij dat ze dat hebben ?

@wendess dat hebben ze bij mij ook. Ik ben afgelopen woensdag geweest met mijn ouders erg gaaf en mooi om mee te maken
Ik heb de nipt van de week gehad en die was goed. 
Vandaag een afspraak bij de gynaecoloog meer mensen die medisch bevallen.  Ik vindt het nogal spannend.

Hee Meiden, 
ik sluit me ook aan bij deze groep. Ik ben nu 12 weekjes zwanger, en heb van de week geprik voor de NIPT, waar ik toch wel beetje zenuwachtig voor ben. 
Ook deze week hebben wij lekker vakantie geboekt naar tenerife over een paar weekjes, waar ik echt naar uit kijk! Ik ben best slank, maar heb nog niet echt een buikje helaas haha, zoals ik ook bij andere lees ga je je toch afvragen of er echt wel wat groeit.
Voelt iedereen zich ook weer wat beter nu we in het tweede trimester zijn beland. Ik voel me iig een stuk meer mezelf deze week. Niet gespuugd en om 22:00 nog wakker! Haha

Helaas.. ik ga deze groep verlaten..
Vandaag tweede echo gehad en bij ong 10+3 is het hartje gestopt net kloppen.. 
Waars 4 a 5 dagen geleden..
En zat een soort vocht ballon om de kleine heen en dit wees op een chromosoom afwijking.. 
Als het hartje nog wel had geklopt waren we ook doorgestuurd voor verder onderzoek..
Maar de natuur had het al besloten..  
Ik wens iedereen een hele fijne tijd toe, geniet van alle voorbereidingen! 

Terug
Bovenaan