Uitgerekend September 2019

Ben nu 10w 4d. Maar heb al best wel een buikje en veel kleren passen gewoon al niet meer goed, zit allemaal erg strak. Voel me hierdoor niet echt lekker in mijn vel. Maar begrijp me niet verkeerd ben heeeeel blij met de zwangerschap en hoop ook dat het goed blijft gaan.
Maar zijn er meer die hier last van hebben? 

Minni. Ik herken wel wat je zegt. Ik heb precies hetzelfde. En dat wachten op die nipt uitslag werkt ook niet mee. Gelukkig hebben wij elke donderdag hartjes spreekuur. Misschien kun je vragen of je binnenkort snel naar het hartje mag komen luisteren omdat je je zo druk maakt? Dan ben je weer een aantal weken gematst?

Mijn verloskundige heeft geen hartjes spreekuur, helaas! Klinkt wel als een heel goed idee. Ik bel morgen wel of er toch zoiets mogelijk is.
Probeer er nu gewoon vertrouwen in te hebben inderdaad. Opnieuw afwachten. Zal blij zijn als we weer een paar weken verder zijn.
Nipt uitslag komt bij mij uiterlijk volgende week maar ik hoop stiekem op deze week. ?
@juffie Ik heb geen last van puistjes maar wel een extreem droge huid en dat vormt weer bultjes. Ik smeer me gek ;)

Loesjee: herkenbaar! Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook veel uitjes enso heb of weinig tijd om te koken en dat ik dan makkelijker naar iets ongezonders grijp. Door de weeks gaat dat gelukkig op het werk sowieso niet mis. Ergens denk ik word toch al dik, maar zou liever wat vaker een worteltje pakken dan een chippie of koekje. 
Broeken gaan nu ook iets minder lekker zitten heb bijna altijd een elastiekje er tussen. Denk dan echt komt dat door de baby of het eten haha. Ach als het echt een bolletje wordt is er vast makkelijk mee te dealen:)

anemoontje haha ja die gedachte heb ik ook wel. Alleen probeer wel zo gezond mogelijk te eten. Eet ook niet heel veel meer of anders dan eerst. Maar helemaal omdat allen onze ouders het weten heb ik echt zoiets van wat zou iedereen wel niet denken. Die is dik geworden. En ben altijd wel bezig geweest met gezond eten enzo. En dan om nu te zien in die paar weken hoe zo'n verschil het al is met hoe ik er hiervoor uit zag vind ik best lastig. En misschien net als je zegt als het echt een bolletje word is het makkelijker te accepteren.

@Eefje. Dit was idd op de nub theorie gebaseerd! Rond de termijnecho hebben zowel een jongen als een meisje een uitsteekseltje. Bij een meisje staat die paralel aan de ruggengraat en bij een jongen wijst het iets omhoog (hoek van 30 graden geloof ik). De vk vertelde hier wel bij dat het altijd later nog wat omhoog kan gaan als je nog niet zo ver bent. En los daarvan kan ook de ligging van de kleine etc voor een verkeerd beeld zorgen dus je weet het nooit zeker. De eerste keer klopte het bij mij wel en de vk keek me ook deze keer aan van “oke ik mag het niet definitief zeggen, maarrrrr im prettttty sure” haha. Over een kleine 2 weken horen we het!! 
@de rest, maak ajb niet dezelfde fout als dat ik heb gedaan tijdens mijn vorige zwangerschap!! De ik-word-toch-al-dik mindset haha. Zo dacht ik ook toen en poehh dat heb ik geweten. Ik at niet perse heel ongezond ineens, maar ik heb wel heel vaak gedacht van ach mn strakke buikje is/gaat toch al weg dus dit extra kaasje etc gaat ook geen verschil meer maken. Eindstand 25+ kilo er bij!!!! Gelukkig gingen de eerste 20 kilo er snel af, maar de laatste kilo’s kreeg ik er niet meer af en mn buikje is nooit meer helemaal weggegaan. Moet hierbij wel zeggen dat ik “pas” een jaar geleden ben bevallen, maar toch. Deze zwangerschap wil ik het heel anders doen en ik wil graag iedereen waarschuwen voor die mindset voor je er spijt van krijgt straks haha

Loesjeee: soms straks met zwangerschapskleding vormt het ook al beter. Bij ons weet nog niemand het dus met sjaals en colberts goed te verbloemen.
JJsept: dat snap ik haha! Ik ben blij dat ik gewoon 40 uur werk en altijd dag van te voren alles klaar maak dus ook echt nooit de mist in kan gaan en gewoon mn komkommer etc moet opeten. Ben ook erg bang om veel aan te komen want ik ben daar wel gevoelig voor. 

Vandaag 10+3.  Het is vandaag niet helemaal mijn dag... sta er even een beetje negatief/sip in. Probeer me voor te houden dat woensdag vast alles bij de vk goed is, maar toch twijfel ik vandaag aan alles.
Heb minder last van mijn gezwolle borsten. Misschien komt t doordat ik nu een beter zittende bh heb of hebben jullie er ook ervaring mee dat de kwalen minder worden? Ben ook lang niet meer zo hongerig en mijn misselijkheid lijkt ook minder freqent de kop op.
Verder heb wel sinds gisteren ineens iedere keer krampjes. Net bij mmijn schaambeen of meer links en rechts naar mijn liezen. 
Wordt er al met al zo onrustig van.
Mochten er dames zijn met ervaring... of met een beetje opbeuring ....het is welkom

Terug
Bovenaan