Uitgerekend September 2019

Ik vind het heerlijk dat de kwaaltjes afnemen! Het is echt geen verkeerd teken, heeft idd met de hormonen te maken, maar ik begrijp dat je je er ook onzeker door kunt voelen. Over x aantal weken voel je het kindje dagelijks en heb je die bevestiging van een echo of hartje horen niet meer nodig.
En je op gegeven moment weer meer jezelf en je fit(ter) voelen is heel normaal in de zwangerschap!
Ik vind het vooral nog onwerkelijk dat er een kindje zit dat ik nog niet kan voelen maar wel aan het kopjeduikelen is.. of ligt te tukken. Ik was gisteravond naar een concert en vond het een grappig idee dat hij/zij erbij was, als een soort eerste concert.. ?
@jjsept: benieuwd of de voorspelling klopt!
Groet,
Eef

Wat een prachtig weekend hebben wij achter de rug. Nadat we zaterdag heel vroeg een mooie afspraak bij de VK hebben gehad inclusief een erg beweegelijke baby, het hartje hebben gehoord en mooie controle van mijn hartslag en bloeddruk hebben we het zaterdag tegen mijn broer en moeder verteld en zijn we zondag naar de schoonouders en de broer van mijn man geweest. Er zijn veel tranen gevloeid maar iedereen is zo blij. Het is aan beide kanten het eerste kleinkind en vooral mijn schoonouders willen heel graag opa en oma worden. 
De broer van mijn man heeft moeite met kinderen krijgen en als hij en zijn vriendin dit willen moeten ze de medische molen in. MIjn mag zag er dus best tegenop op het tegen hen te zeggen en natuurlijk waren er gemengde emoties maar ze zijn vooral heel blij voor ons. Ik zit nu echt op een roze wolk en voor het eerst in 11 weken (bij wijze van) maak ik me niet druk of alles wel goed zit.
Zondagavond was ik kapot van zo'n inspannend weekend vol emoties en ben ik vroeg diep in slaap gevallen. Woensdag naar het Ziekenhuis en dan zijn we weer een stapje verder. Aaaaaah zo leuk allemaal!

Ik ben vandaag 11+1 en ik herken ook de hierboven beschreven klachten van het trekkerige gevoel in de liezen en lichte buikpijn. Ik maak me hierover geen zorgen, denk dat het juist een goed teken is. Bij mij weet nu iedereen in onze omgeving het, behalve mijn collega's (alleen leidinggevende). Donderdag is de termijnecho, spannend, maar ik heb er ook echt zin in! Daarna mag uiteraard iedereen het weten.

Gefeliciteerd Wendess met je uitslag!

Ik wil me bij deze ook graag aanmelden voor dit forum. 
Afgelopen dinsdag heb ik mijn eerste echo gehad en nu blijk ik toch iets langer zwanger dan gedacht dus hoor ik plots bij de September groep. Vandaag ben ik 10 weken en 1 dag zwanger;29 sept uitgerekend.
Ik ben 35 jaar en dit wordt mijn eerste! Heel erg blij dat het ons gelukt is. En ook veel sneller als verwacht: in ronde 2 al. Ik had er zeker een jaar voor uitgerekend. Een normale ongesteldheid had ik nog niet gehad (in december 2 dagen wat spotting) dus al een zwangerschap zag ik niet aankomen.
Het zwanger zijn valt me ook super mee. geen misselijkheid of vervelende klachten. Een paar kleine steekjes af en toe in borsten en baarmoeder, wat gevoelige borsten (snacht alleen wat vervelend maar gemakkelijk op te lossen door een kussen tegen me aan te drukken of een sportbh te dragen), sneller moe in de avond, maar overdag gewoon fit dus dan kan ik lekker sporten en actief blijven, geen verandering in eetgedrag.
Enige irritante wel is een opgeblazen buik. Ziet er gewoon niet uit: soort blubber buik! begon met 8 weken al! Terwijl ik niks ben aangekomen. Kan dus niet wachten tot ik een echt zwangere buik heb.
Deze week komt mijn eerste positiekleding binnen via Zalando en Asos. Zo vroeg! Erg he!! 
Hopelijk zie ik er dan weer wat leuker uit en zit het lekkerder dan mijn huidige kleding. Nu draag ik nog mijn jeans en laat ik de knoop open en draag er dan een losse top overheen hahaha.

Inhakend op de zorgen over verminderde klachten hiervoor: ik snap dat wel. ik heb dan geen verminderde klachten maar maakte me ook zorgen omdat ik zo weinig klachten had. zou ook PMS kunnen zijn dacht ik. Dus de echo was erg fijn als bevestiging. Zo opgelucht en blij toen!
Ik zou zeggen: probeer je niet te erg zorgen te maken maar juist te genieten van weinig klachten. Vanaf week 10-12 is het heel normaal dat het afneemt. 2e trimester is je top moment als het goed is.
En als je het echt niet kan loslaten: pretecho of hartjesspreekuur. Die paar euro is het waard om je zorgen kwijt te zijn.

Ik heb juist hoop dat de klachtjes minder worden nu ? Bij mij gaat het vooral dan om mijn extreme vermoeidheid (verder op zere borsten na) gelukkig weinig last ergens van.. ik ben die enorme vermoeidheid nu wel zat en heb juist hoop dat het nu in het 2e trimester beter wordt ? Ben vandaag precies 12 weken!!! Toch een soort mijlpaal. Gisteren aan mijn vriendinnen, vrienden van mijn vriend en mensen wie ik veel sport verteld! Zo leuk! Vandaag heb ik op het werk verteld en alle collega's waren mega enthousiast, zo leuk om te zien.
A.s. vrijdag mag ik naar de verloskundige om naar het hartje te luisteren en wat algemene controles te doen (bloeddruk, gewicht etc.). Heb afgelopen vrijdag bloed geprikt o.a. voor de NIPT en ik merk dat ik dat toch nog wel mega spannend vind en wat zenuwachtig van kan worden als ik daaraan denk... Hoop snel uitslag te hebben?? 

Welkom Nicnic! Fijn dat alles zo snel is gegaan bij jullie :)
En ook goed nieuws Wendess, blij voor je! Ben benieuwd.. Hoe lang heb jij moeten wachten?
Mientje Ik ben inderdaad ook wel klaar voor dat de kwaaltjes minder worden, nog steeds doet u misselijk en moe, ben blij als ik me weer een beetje mezelf voel :p Succes met wachten op de uitslag!

Hallo allemaal, 
Ook ik sluit mij aan bij dit forum,  ik ben nu iets voorbij de 11 weken, uitgerekend op 20 september! Superspannend maar ook heel leuk.  Na een miskraam vorig jaar wel meer zorgen maar het vertrouwen neemt langzaam wat toe. 
Fijn om te lezen daar er meer zijn bij wie de kwaaltjes vanaf 10 weken minder werden,  dit was bij mij ook het geval. Ook al weet ik dat het normaal is maakte dit me wel onzeker! Afgelopen vrijdag naar het hartje mogen luisteren,  wauw, wat een magisch moment! Echt zo mooi en een opluchting dat het goed is ondanks de afnemende kwaaltjes. Vandaag bloed laten prikken voor de nipt test,  nu afwachten! 
Mijn buikje begint echt al te groeien, veel mensen zien het al!  Ow en wat zitten die zwangerschapsbroeken toch lekker! 

Terug
Bovenaan