Uitgerekend September 2019

Ook hier vandaag een super toffe echo. Zo blij. Lekker druk kindje gezien :)
Loopt nog precies op verwachte schema, morgen dus al weer 11 weken. Ongelofelijk.
Ook dit keer bloeddruk meten en  bloed geprikt. Bloeddruk was prima , beter zelfs als voor de zwangerschap ( huh), suiker goed, maar ijzer te laag. Naast de foliumzuur en vit d nu ook 3x daags ijzer tabletten (mmm) voor iemand die niet dol is op slikken van tabletten een beste apotheek. Vrijdag bloedprikken voor de NIPT. 
En zo blij over 2 weken alweer de volgende controle.

Wat zitten we allemaal toch lekker in de spanning he! haha

Ik heb er inmiddels een nieuwe spanning bij: kinderopvang.
Ik hoor allemaal horrorverhalen van wachttijden van 2 jaar.
Heb vervolgens compleet overdreven op dit nieuws gereageerd door me bij nog meer in te schrijven. Ik stond er bij 4 ingeschreven en nu bij wel 13!
Echt serieus: iemand moet me bij mijn laptop vandaan gaan houden hihi.
Ik kreeg ook een email van de kraamzorg dat ze niet het aantal uur kunnen garanderen door de drukte...
Probeer me er nu bij neer te leggen dat het vast goed komt.
Jullie hier ook last van?

@nicnic: bij mij zeiden ze dat het waarschijnlijk wel lukt. En anders minimaal 24 uur. Ach gelukkig kunnen de partners extra dagen krijgen sinds dit jaar. Komt vast goed! En als je het echt langer nodig hebt zul je wel voorrang krijgen.
Leuk trouwens alle echo's! Grappig dat iedereen drukke springerige kindjes ziet

Weer fijne berichten allemaal.. ?
En leuk die echo's om geslacht te ontdekken. Misschien kijkt de verloskundige binnenkort nog een keertje stiekem bij ons, anders wachten we toch even tot de 20 weken. Hoewel ik ook erg nieuwsgierig ben..
Vraagje: ik was vandaag in de Efteling. En ik had al besloten nergens in te gaan dat over de kop gaat. Maar ik dacht, een achtbaan die niet over de kop gaat moet kunnen. Komen we bij de Vogel Rock, dat is een achtbaan in het donker. Er stond wel een bordje dat zwangere vrouwen er niet in mochten. Maar ik dacht, dat heeft vast met dikke buik en zo'n veiligheidsstang te maken. Dus toch erin. Nou.. ik vond het best heftig qua krachten op je lijf! En denk ik.. shit.. wat als dit nou juist ook niet goed is. En dat kwetsbare babylijfje dat niet trekt..? Ik ben nergens meer ingegaan. Alleen Droomvlucht ed, maar niet die snelle attracties. Weet iemand hier meer over.. qua krachten die op je buik werken? Kan dat wel bij 13-14 weken?
Groet,
Eefje

NicNic ik had de kraamzorg al bij 7 weken geregeld ? Vond ik echt belachelijk maar ik woon in een relatief klein dorp en de best aangeschreven organisatie hier zit altijd heel snel vol. Op Facebook hadden ze een berichtje staan dat ze (toen ik 7 weken was) nog maar plek hadden voor 2 gezinnen in september. Je mocht je plek reserveren en na de termijnecho definitief maken (zal iedereen dan wel doen) dus zo heb ik dat maar gedaan. Dus dat is bij ons al geregeld. Kinderopvang ben ik nog niet mee bezig geweest, ga ik binnenkort maar eens naar kijken. Verwacht ik in ons dorp echter niet heel veel problemen mee.
Pfff ik ben zó aan het wachten op de uitslag van de NIPT.. Nu bijna een week geleden geprikt. Mijn beste vriendin had na 1 week al uitslag dus daar hoop ik ook een beetje op ? Ik had vannacht gedroomd dat de uitslag helemaal goed was en vond het gewoon jammer toen ik wakker werd. Ik merk dat ik er toch enorm gespannen om ben? Nog meer mensen aan het  wachten hierop?

Gisteravond ook de termijn echo gehad en die was ook helemaal goed! Goed kloppend hartje te zien en een kleintje die al lekker actief was. Wel is de uitgerekende datum nu verplaatst naar 01-10-2019 dus ga ook naar de oktober groep

Wij wachten ook op de uitslag van de NIPT, nja heb pas dinsdag geprikt dus verwacht tot minimaal dinsdag helemaal niks.
kraamzorg heb ik geregeld, kinderopvang zijn we nog niet uit. Ik werk er zelf en wil hem/haar graag meenemen, mijn vriend is daarvan nog niet zo overtuigd.. what to do?! 
Verder werkt de HA niet echt mee met mijn schildklier medicatie, wordt van het kastje naar de muur gestuurd en ondertussen heb ik nog maar voor 1 dag in huis.. zo vervelend dat het nu ineens zo moeizaam gaat.

Terug
Bovenaan