Uitgerekend September 2019

[quote quote=10176601] Dankjewel! Ze raden aan vanaf 14 weken. Daarvoor heb je de nub theorie bij echo’s vanaf 12 weken. Daar had ik het niet goed op gezien. Bij je 15 weken echo kunnen ze het zien (ik was gister 15+1) maar in principe wordt er tijdens de reguliere echo’s niet naar gekeken omdat je dan met een ander doel komt, wij hebben daarom een extra echo ingepland.[/quote]
Dankjewel! Ik ga dan eens vragen of ze er naar willen kijken en of we anders een extra echo kunnen plannen :) 

[quote quote=10176461]Weer fijne berichten allemaal.. ? En leuk die echo’s om geslacht te ontdekken. Misschien kijkt de verloskundige binnenkort nog een keertje stiekem bij ons, anders wachten we toch even tot de 20 weken. Hoewel ik ook erg nieuwsgierig ben.. Vraagje: ik was vandaag in de Efteling. En ik had al besloten nergens in te gaan dat over de kop gaat. Maar ik dacht, een achtbaan die niet over de kop gaat moet kunnen. Komen we bij de Vogel Rock, dat is een achtbaan in het donker. Er stond wel een bordje dat zwangere vrouwen er niet in mochten. Maar ik dacht, dat heeft vast met dikke buik en zo’n veiligheidsstang te maken. Dus toch erin. Nou.. ik vond het best heftig qua krachten op je lijf! En denk ik.. shit.. wat als dit nou juist ook niet goed is. En dat kwetsbare babylijfje dat niet trekt..? Ik ben nergens meer ingegaan. Alleen Droomvlucht ed, maar niet die snelle attracties. Weet iemand hier meer over.. qua krachten die op je buik werken? Kan dat wel bij 13-14 weken? Groet, Eefje[/quote]
Voor de zekerheid zou ik overleggen met de verloskundige,  die waarschuwingen zijn er niet voor niets een die krachten zijn niet goed voor je als je zwanger bent,  het is volgens mij zo dat ze eigelijk niet zeker weten of het daadwerkelijk kwaad kan of niet gezien,  wanneer er iets mis is, er vaak niet duidelijk 1 oorzaak aangewezen kan worden. 
Persoonlijk zou ik nooit in een achtbaan gaan tijdens zwangerschap, waarom zou je het risico nemen dat er iets met je kindje gebeurt? Ik kan best 9 maanden wachten. Maar voor iedereen persoonlijk natuurlijk maar het zou mij meer zorgen en stress opleveren dan het plezier wat ik er aan heb. 

Hahaha wat leuk anemoontje ik was ook 3 dagen vooruit gezet. 
Wat Fijn al die goede echo's zeg! 
Heb vanmorgen bloes geprikt voor de nipt test en nog wat andere dingen. Nu hopen op een goede uitslag 

DieuwertjeMel: zelf vind ik dit vooral erg leuk. Merk dat andere uitgerekende maanden ook leeg lopen naar Facebook. Zonde haha! Maar als er behoefte aan is kan je natuurlijk alle kanten uit.

loesjee : dat meen je niet, ik achtervolg je! Maandag mn formulier halen voor bloedprikken dan volgende week maar eens heen. Is van 08:00 tot 17:00 dus wordt nog lastig met werk. Moet je nuchter zijn eigenlikk ( hoor dit vast nog wel )

Gebruiker10102999 toevallig heb ik in januari bij het maken van een  uitstrijkje  aan mijn gyn gevraagd of de boel bij mij 'normaal' ligt. Zij zei dat bij de meeste europese vrouwen de baarmoeder naar voren kantelt en bij aziatische naar achter. Of anderom ofzo :O
Maar iig het punt van dit verhaal: beide kanten op werkt prima. Beiden resulteren in gezonde baby's :)
Maar ik kan me voorstellen dat je liever geen inwendige echo hebt. 
Hopelijk is straks de baby groot genoeg dat het toch nog via een normale echo te zien is! 

Eefje- Er zijn vast legio's vrouwen die nog niet door hebben zwanger te zijn en dan naar de Efteling gaan. Ik zou het met een korrel zout nemen. Gewoon vanaf nu niet meer doen.
Als het mis was gegaan had je vast al iets gemerkt.
Mienteeee Wat was je er lekker vroeg bij! Maar net op tijd zo te horen. Ik heb me nu uitgeschreven bij het kraambureau dat mij de uren niet kon garanderen en overgestapt naar een ander. Zij kunnen het ook niet 100% garanderen maar hebben ook een stop bij een X-aantal klanten. Iets meer kans op genoeg zorg dacht ik.

Wel bizar om te bedenken dat er nu zo'n babyboom is. Mijn schoonmoeder had dat ook toen mijn vriend werd geboren. 2 jaar wachtlijst op de kinderopvang. Zij hebben toen oppas aan huis genomen en waren daar erg tevreden over. Dus ik moet me niet zo druk maken! Alles komt goed. :)

Anemoontje voor de nipt hoef je niet nuchter te zijn. Ik moest ook voor suiker bloed afnemen omdat mijn zusje suikerziekte heeft, en daarvoor moest ik wel nuchter komen vandaag. Maar volgens mij voor alleen de nipt niet.
Haha ja vet leuk dat we zo tegelijk lopen! 

Ik heb gister bloed geprikt voor de NIPT.
zat ook al allerlei manieren te bedenken hoe ik dit tijdens werktijd kon gaan doen. Maar gelukkig gister eerder naar huis na een klantbezoekje. Was zo gepiept. Ondanks dat ik geen held ben met naalden, viel het me alles mee. 
Gelukkig geen bekenden gezien want die vrouw die me hielp riep nogal hard ‘Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe voel je je? Nou ik ga nu even alle spullen erbij pakken voor de NiPt’ ?

@Dieuwertjemel, ik kan je niet vinden op fb... Ik zou wel graag bij zo'n fb groep willen. Kan je mij verder helpen? Kan ook evt via mijn e-mailaccount van oudersvannu: floraaoudersvannu@hotmail.com

Terug
Bovenaan