[quote quote=10176461]Weer fijne berichten allemaal.. ? En leuk die echo’s om geslacht te ontdekken. Misschien kijkt de verloskundige binnenkort nog een keertje stiekem bij ons, anders wachten we toch even tot de 20 weken. Hoewel ik ook erg nieuwsgierig ben.. Vraagje: ik was vandaag in de Efteling. En ik had al besloten nergens in te gaan dat over de kop gaat. Maar ik dacht, een achtbaan die niet over de kop gaat moet kunnen. Komen we bij de Vogel Rock, dat is een achtbaan in het donker. Er stond wel een bordje dat zwangere vrouwen er niet in mochten. Maar ik dacht, dat heeft vast met dikke buik en zo’n veiligheidsstang te maken. Dus toch erin. Nou.. ik vond het best heftig qua krachten op je lijf! En denk ik.. shit.. wat als dit nou juist ook niet goed is. En dat kwetsbare babylijfje dat niet trekt..? Ik ben nergens meer ingegaan. Alleen Droomvlucht ed, maar niet die snelle attracties. Weet iemand hier meer over.. qua krachten die op je buik werken? Kan dat wel bij 13-14 weken? Groet, Eefje[/quote]
Voor de zekerheid zou ik overleggen met de verloskundige, die waarschuwingen zijn er niet voor niets een die krachten zijn niet goed voor je als je zwanger bent, het is volgens mij zo dat ze eigelijk niet zeker weten of het daadwerkelijk kwaad kan of niet gezien, wanneer er iets mis is, er vaak niet duidelijk 1 oorzaak aangewezen kan worden.
Persoonlijk zou ik nooit in een achtbaan gaan tijdens zwangerschap, waarom zou je het risico nemen dat er iets met je kindje gebeurt? Ik kan best 9 maanden wachten. Maar voor iedereen persoonlijk natuurlijk maar het zou mij meer zorgen en stress opleveren dan het plezier wat ik er aan heb.