Uitgerekend September 2019

Weer allemaal goed nieuws, hopelijk krijgen jullie allemaal snel een goede uitslag van de NIPT binnen!
Wij hebben gisteravond de geslachtsbepalingecho gehad en... we krijgen een jongen! Mijn gevoel vanaf het begin was meisje maar ik zat er goed naast ;-). We zijn hartstikke blij want het was ons absoluut om het even. Verder nog even goed naar zijn hartje geluisterd en alles in orde. Ik heb hierdoor wel echt een soort rust gekregen merkte ik direct, fijn gevoel. Respect voor alle toekomstige moeders die het pas bij de geboorte willen weten, mijn ongeduld en nieuwsgierigheid heeft het van me gewonnen. 

[quote quote=10176329]Ik heb helemaal geen eetbuien er juist minder dan normaal en ook veel kleinere porties. Jlg mag ik vragen waarom je voor de gyn heb gekozen. Ik ben namelijk afgelopen vrijdag geweest en ik ervaarde het niet zo prettig bij was het ook een man en best onaardig.[/quote]
Ja tuurlijk mag je dat vragen. Ik moet op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen en de gyn wil graag het aanspreekpunt en contact punt blijven. Hoewel het een man was en vrij medisch naar de situatie keek heb ik wel het gevoel dat ik op die plek op de juiste ben en daar alle zorg en controles krijg die nodig zijn. Ik vind het een geruststellend idee dat het ziekenhuis waar ik loop heel goed aangeschreven staat en voor veel onderzoeken voorop loopt binnen verloskunde en dat ik dus ergens ben waar ze alles goed in de gaten kunnen houden. Heb dus niet zozeer zelf voor de gyn gekozen als wel ik werd doorverwezen en er is gekeken naar shared care maar de dr wil toch liever alles via ziekenhuis laten lopen en ik voel me daar niet vervelend bij.

[quote quote=10176560]Weer allemaal goed nieuws, hopelijk krijgen jullie allemaal snel een goede uitslag van de NIPT binnen! Wij hebben gisteravond de geslachtsbepalingecho gehad en… we krijgen een jongen! Mijn gevoel vanaf het begin was meisje maar ik zat er goed naast ;-). We zijn hartstikke blij want het was ons absoluut om het even. Verder nog even goed naar zijn hartje geluisterd en alles in orde. Ik heb hierdoor wel echt een soort rust gekregen merkte ik direct, fijn gevoel. Respect voor alle toekomstige moeders die het pas bij de geboorte willen weten, mijn ongeduld en nieuwsgierigheid heeft het van me gewonnen.[/quote]
Gefeliciteerd!!! Wat leuk zeg. Mijn gevoel zegt juist een jongen maar wij zijn net pas voorbij de 11 weken en moeten dus nog even geduld hebben voor een echo waarbij ze het geslacht kunnen zien. We willen het wel heel graag weten. We moeten bij 13.3 weer naar de VK en bij precies 15 weken naar het ziekenhuis. Geen idee wanneer ze t precies kunnen zien.....

Hoi dames! 
Ik ben al best een tijdje lid van dit forum, maar ik heb mij nooit hier aangemeld! 
Vandaag ben ik precies 12w1d zwanger van ons eerste wondertje. Ik ben 18 september uitgerekend. 
Alles gaat ontzetten goed, weinig tot geen kwaaltjes. Behalve nu, ik voel steekjes en krampjes van het groeien (hoop ik ;))
ik had wel een vraagje aan jullie, waarvan ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. Volgens de verloskundige heb ik een baarmoeder die naar achter ligt. Volgens haar kan dit absoluut geen kwaad, behalve dat de echo nu 2x inwendig is geweest omdat ze de baby anders niet kon vinden. Als ik de verhalen lees, zou je nu ook het puntje van de baarmoeder door je buik kunnen voelen, maar die voel ik dus niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Vanaf wanneer begon je te zien dat je zwanger was? Ik vind een inwendige echo helemaal niet erg, ik vind het alleen zo jammer dat je de baby maar zo kort ziet en door het uit- en aankleden nog korter ?
sorry voor mijn gezeur, maar ik word hier echt onzeker van

@mientje ik ben ook sinds vorige week woensdag aan het wachten op de nipt. Ben er net zo mee bezig als jij. In het begin niet zo druk gemaakt maar ben nu continu op Mn telefoon aan het kijken (ze mailen als het goed is en bellen als het niet goed is).. ben blij als ik nieuws heb, word er ook onzeker van! 

[quote quote=10176585] Gefeliciteerd!!! Wat leuk zeg. Mijn gevoel zegt juist een jongen maar wij zijn net pas voorbij de 11 weken en moeten dus nog even geduld hebben voor een echo waarbij ze het geslacht kunnen zien. We willen het wel heel graag weten. We moeten bij 13.3 weer naar de VK en bij precies 15 weken naar het ziekenhuis. Geen idee wanneer ze t precies kunnen zien…..[/quote]
Dankjewel! Ze raden aan vanaf 14 weken. Daarvoor heb je de nub theorie bij echo's vanaf 12 weken. Daar had ik het niet goed op gezien. Bij je 15 weken echo kunnen ze het zien (ik was gister 15+1) maar in principe wordt er tijdens de reguliere echo's niet naar gekeken omdat je dan met een ander doel komt, wij hebben daarom een extra echo ingepland. 

Hi! Van mijn zoontje kende ik een verborgen Facebook clubje, is zoiets er ook voor september mama’s? Zou wel makkelijker lezen zijn dan het forum (of kan ik me ergens aanmelden voor updates ?)

Terug
Bovenaan