Uitgerekend September 2019

Minni: wat vervelend dat je die kwaaltjes houdt. Hopelijk verdwijnt het straks gewoon ineens.
ik wil ook wel iets gaan doen als zwangerschap yoga of iets dergelijks. Maar ik wacht er nog even mee. Ben nu 12 weken en eigenlijk hartstikke fit waardoor ik nog 5,6 dagen in de week paardrij. Wanneer ik dat niet meer kan (denk nog zo’n 4 weekjes) dan wil ik me ook wel in gaan verdiepen om 2 keer per week iets te gaan doen!

Ben vandaag 11w en 6d en voor die tijd nergens last van gehad. En vandaag opeens al 2x boven de wc gehangen. Had niet verwacht dat dat nu nog zou komen aangezien ze zeggen dat rond week 12 het beter word.Meer die hier pas zo laat last van hadden? 

@Danielletje & Nicnic: ik voel me verder goed na die achtbaan. Ik had me ook al voorgenomen überhaupt niet in de grote achtbanen te gaan. Maar ik meende van de Vogel Rock nog te weten dat dat een bescheiden ritje in het donker was en zowiezo niet over de kop. Maar dat viel dus een beetje tegen qua snelheid.. Gelukkig nog van alles leuks te doen en te beleven in de Efteling. Ik heb al 2 kids, dus ik was er niet speciaal voor mezelf en man en om dan allemaal gekke dingen te doen, maar voor ons gezin.
@Anemoontje en anderen:ik sport ook nog paar uur per week Ik ga niet iets speciaal voor zwangeren erbij doen, maar ik wil straks wel 1-2x erbij gaan zwemmen. En wat vaker de fiets pakken.
Groet,
Eef

Loesjeee: oh nee haha. Heb jij weer!! Ik heb zo’n 9 maanden boek waar je elke week in schrijft. Toevallig las ik bij week 12 het volgende: deze week start de placenta met het aanmaken van hormonen. Probeer wat vaker kleine porties te eten en weinig vet om brandend maagzuur en misselijkheid te voorkomen. 
Geen idee in hoeverre het klopt of iets dergelijks, maar wie weet ben je er zo weer vanaf! 

Ps: ik ben nu bijna 14 weken en krijg nu toch beetje kriebels van 'hmm.. over een week zouden ze mogelijk het geslacht met grote zekerheid kunnen vertellen'. Zou iemand nog eens mee kunnen kijken met een echofoto van 11,5e week? De verloskundige zei toen met 80% zekerheid te zeggen dat het een jongen is, o.a. op basis van dit beeld. Best een grote NUB toch..? Bij veel NUB-foto's op internet zie je een relatief smal streepje, vind ik, dat of meer omhoog of horizontaal staat. Maar dit lijkt toch wel zeer op het begin van mannelijk klokkenspel..? 
Op de foto kijk je recht tussen de benen/op de bilpartij. De beentjes steken omhoog (rechtsboven de voetjes).
Wat denken jullie? ?
@Mariekesept: wat leuk trouwens dat het bij jullie bekend is! Een jongen.. wow.. nu wordt er weer een stapje meer bekend! Eerste toch voor jullie? Al wat jongensdingetjes gewinkeld?

Minni Ik ben vandaag 14 weken zwanger en heb oom nog steeds last van de misselijkheid en vermoeidheid. Ook ben ik veel duizelig. Ik hoop ook dat het nu een dezer dagen spontaan verdwijnt! 
Eefje Het blijft lastig maar als ik het zo zie denk ik ook wel jongen. Bij ons was het met 12 weken ook aardig te zijn. Heb m’n echo ook ingestuurd naar iemand die naar de nub kijkt, zo nieuwsgierig ben ik! ? Beiden dachten een jongen, maar nu moet ik uitkijken dat ik daar al niet te veel vanuit ga natuurlijk. 

Ik doe op het moment helemaal niets aan sport (erg he?), heb 0 energie voor wat dan ook. Bij mn eerste zwangerschap heb ik yoga geprobeerd (vanaf week 30 ongeveer) en erna een soort van yoga voor het herstel. Maaaaar.. yoga is gewoon niet zo voor mij weggelegd. 
Hopelijk binnenkort meer energie :/ 

Terug
Bovenaan