Uitgerekend September 2019

Weer een aantal nieuwe moeders erbij, welkom en gefeliciteerd!! 
Noortje wij hoorden het bij 12 weken toen we een extra echo hadden bij de gynaecoloog. Ik denk dat het verschilt per verloskundige. Ik mag nu elke 2 weken komen om me gerust te stellen dus dat is heel fijn. Sommige hebben een spreekuur speciaal om naar het hartje te kunnen luisteren, je zou kunnen vragen of dat er bij jullie ook is. 
Gelukkig is de nipt er JLG, lang op gewacht maar alles goed!
Annemoontje ik heb hetzelfde als jij met zo'n angelsound. Bang dat als ik niks hoor gelijk in paniek ben maar ook dat ik hem continu op mn buik wil hebben ?

Wat leuk, weer nieuwe mensen er bij! Fijn om te horen dat het allemaal goed gaat. 
Onzekerheid speelt bij mij ook een rol maar ook daarin wisselt mijn stemming enorm, kan het ene moment somber zijn en je afvragen of alles wel goed is en enorm bang zijn dat er iets niet goed is en het andere moment kan ik me erg zeker voelen en met de toekomst,  spulletjes, kinderopvang e.d. bezig zijn. 
Angeldound of thuis echo doe ik ook met opzet niet,  inderdaad bang dat ik meteen in paniek schiet als ik het niet kan vinden maar heb er ook met gynaecoloog over gesproken (Ik werk in het ziekenhuis) en die adviseert het niet te doen gezien er te weinig onderzoek naar is gedaan,  zeker wanneer je dit elke dag gebruikt. In de zorg zijn dit natuurlijk ook niet voor niets medische handelingen. 
Ik kan altijd bellen om even langs te komen als ik het hartje wil horen,  heb het hartje met de 11 weken gehoord (toen we uitleg en formulieren voor de nipt kregen) heel fijn.  Ik mag altijd bellen om even langs te komen om nog eens te luisteren naar probeer dit niet of zo min mogelijk te doen, ik probeer vertrouwen te hebben in mijn lichaam die het allemaal wel goed zal regelen (Al is dit soms wel lastig) 

Ook wij hebben de geslachtsbepaling gehad en wij krijgen een.... jongen!!?
Totaal niet verwacht. We hebben allemaal meiden in de familie, dus ben niet anders gewend. Maar zo leuk dat er nu een keer een jongen komt!!
Merk wel dat ik echt nog een beetje moet omschakelen. Gelijk maar leuke ideeën opdoen op pinterest.

Anemoontje ik ben ook echt wel gespannen soms hoor en sommige momenten ga ik dan ook allemaal doemscenario's in mijn hoofd halen (met name over de 20 weken echo). Nou groeit mijn buik nu wel duidelijk dus ik heb wel zoiets van ja het groeit (goed) dus moet dat wel goed zitten ? Angelsounds o.i.d. ga ik ook zeker niet doen, heeft mijn vriend me ook verboden hahaha, als ik dan 1x niks hoor of even niet goed zit, weet ik gelijk dat ik helemaal panisch word. We zijn ook maar 'leken' dus ik laat het liever aan de verloskundige over die er verstand van heeft. En vraag me ook af of dat goed is elke keer dat ding erop. 
Ik moet a.s. maandagochtend weer voor hartje luisteren/bloeddruk meten etc. Week erna met 16 weken de geslachtsecho en 3.5 week later 20 weken echo! Die 20 weken echo vind ik wel echt vreselijk spannend en word ik al zenuwachtig van als ik daaraan denk.. Maarja maar niet teveel over nadenken.
En wat leuk SeptemberMamaToBe? had je een voorgevoel? Heb je nog zo'n nub theorie bekeken/laten doen?

Wat leuk weer nieuwe dames, welkom! En wat een lange lijst! Het was een romantische tijd in december afgelopen jaar lijkt het!

Jongens en meisjes aardig verdeeld zeg! Ben ZO benieuwd wat wij krijgen! We zijn er beide al vanaf dag 1 van overtuigd dat het een jongen wordt, maar echt IEDEREEN anders zegt een meisje ?
niet dat het me ook maar iets uitmaakt, maar vind het wel spannend.
Ik hoor hier veel geluiden over bezorgdheid, dat is bij mij ook een dingetje hoor. De buik groeit wel, maar toch. Van 11weken tot 15 wachten voor er weer een controle is vond ik echt lang! Gelukkig mag ik maandag op controle en dan komt er wat meer actie, volgende week geslachtsbepaling en 3 weken daarna 20 weken echo. 
Het maakt me onzeker ook dat ik zoveel voel en niet weet wat het allemaal betekent! Mega pijn in mijn liezen van ochtend tot avond, in mijn rug en stuitje ook. Krampen in mijn buik, een (vocht?) bultje onder mijn navel, wat gebeurt er toch allemaal?? Wil ook niet die vrouw zijn die 9 maanden lang dagelijks aan de telefoon hangt, maar Ohmy zeg wat kun je je zorgen maken!

fijn weekend allemaal!

Ik merk juist dat ik wat meer vertrouwen krijg en veeel rustiger ben dan in de eerste 12 weken. Ik heb geen twijfels meer en heb het gevoel dat Mn lichaam doet wat het moet doen. Inderdaad wel wat spanning voor de 20 weken echo maar probeer wel positief die kant op te gaan! 
Vanmiddag eens een kijkje nemen bij babypark, gewoon voor de leuk, zin in! 

Daag dames,
Aankomende week heb ik donderdag de uitslag van de nipt test en mijn check (gewicht/bloeddruk/urine). Ik ben de afgelopen tijd afgevallen (5 kg in 1 maand) ipv bijgekomen. Dit is mijn eerste zwangerschap en wilde graag weten of meer van jullie dit hebben?  Ik maak mij daar een beetje zorgen om, want ik heb wel overgegeven maar niet dagelijks. Ik heb sinds gister ook milde steken in mijn onder buik, en heb altijd vaak last van blaasontstekingen gehad dus laat daarom ook maar mijn urine nakijken. Al met al, ik voel mij toch even onzeker... Fijn weekend allemaal ;) 

Terug
Bovenaan