Hallo allemaal, graag kom ik mij hier ook melden. Afgelopen zondag heb ik een positieve test gehad van clearblue met een indicatie van 3+ weken. Ik was 2 weken overtijd en het is erg onverwacht. Ik ben 26 jaar en het is mijn 1e zwangerschap en weet niet zo goed hoe het nu verder moet. Kindje is wel welkom, al moet mijn vriend nog erg wennen aan het idee. Gister had ik de huisarts gebeld, want ja, je moet toch wat. Die reageerde verbaast en vroeg zich af waarom ik belde. Ik wil graag wat zekerheid, heb alleen 1 test gedaan thuis maar ze zei dat ze daar dezelfde testen hadden en het niet nodig was om langs te komen en dat ik maar een afspraak moest maken met de verloskundige. Dus vanmiddag ga ik iemand bellen, wel spannend. Geen idee wat ik moet zeggen, maar we zullen zien.Ik sta er nog redelijk nuchter in, het houdt me wel bezig maar wat als het toch vals alarm is of misgaat? De laatste 2 weken heb ik ongeveer alles gedaan wat je als zwangere niet mag (veel alcohol drinken, rauwmelkse kaas eten, kattenbakken schoongemaakt etc). Ook wil ik het graag vertellen aan mijn ouders, maar dan wil ik eerst wat meer zekerheid hebben. Denk ik. Ik weet het allemaal niet, mijn vriend ook niet en dat is wel wat frustrerend.Graag kom ik mij ook melden bij de facebook groep. En alle andere zwangere natuurlijk gefeliciteerd!