Uitgerekend September 2019

Vandaag 16 weken :D 
Vandaag afzonderlijke collega's (mannelijke) die ineens over mijn buikje beginnen. En vinden dat ik goed groei en bezorgd zijn hoe t met me gaat. Super attent en gek om te merken dat het mijn mannelijke collega's bezig houd... haha  
Verder wordt ik met regelmaat op werk gebeld of komt er iemand langs om me t feliciteren. 
Sinds een paar dagen heb ik voor t eerst een teken van t kleintje gevoeld. De eerste paar keer was t een soort fladdering of iets wat lijkt op een zenuwtrekje.  Dacht eerst dat t mijn darmen ofzo waren die een aardige wind aan t voortbrengen waren. Maar sinds gisteren heb ik pas echt het idee dat dit gevoel mijn kindje moet zijn. 
Wat zijn jullie eerste ervaringen met t voelen bewegen? Hoe omschrijven jullie t? Probeer t aan mijn partner uitteleggen maar ik kom niet verder als een zenuwtrekje of een soort hartklopping onderin je buik.

Gister geslachts echo poging 3 gehad bij de 1e keer zei ze eerst jongen erna gelijk 95% meisje bij 2e keer lag navelstreng ervoor . ik al meisjes kleding gehaald en de oma's wat blijkt het is een jongen er hing duidelijk wat hhahaha... Tuurlijk blij maar was wel even schakelen mij gevoel zij een meisje hihi .. agh blij als het maar gezond is geslacht maakt niet uit dan.. Gister na geslachts echo moest ik toevallig naar verloskundige dus echo ook meegenomen en die bevestigde ook duidelijk dat het een JONGEN is..
Zo net de babykamer en kinderwagen besteld (mocht het beschadigd zijn of niet compleet alle tijd om erachter aan te gaan ook) komt begin juni heb ik afgesproken..

Nu 16+2 momenteel nog steeds geen kwaaltjes 

Ahhh wat veel meiden toch weer! Super leuk ? wij zijn al uit de naam. Wij vonden beide 2 namen sowieso al lange tijd erg leuk, maar wachtten even tot de geslachtsecho. Toen we wisten dat we een meisje kregen, Maar eens rustig over na gaan denken totdat mijn vriend ineens zomaar uit het niets zei toen we tv lagen te kijken: 'Ja dit wordt m hoor, Dit vind ik echt zo'n mooie en leuke naam'? Dat was ook echt diegene van de 2 die ik ook het leukst vind. En al een naam die ik eigenlijk al jaren leuk vind en vroeger toen ik ooit wel eens dacht 'mocht ik ooit een meisje krijgen dan....'. Dus heel grappig dat ik die naam nog steeds zo leuk vind en mijn vriend m dus ook zo leuk vind? Voor een jongen vonden wij het echt veeeeeeel moeilijker, dus scheelt weer nadenken voor nu haha.
Hoe is jullie eetlust? Ik merk echt dat ik de laatste paar weken zoveel honger heb, vooral 's avonds, en ook veel begin te snaaien ? Is dat slecht voor de baby? Of vooral voor jezelf?

Wat leuk al die geslachts echo’s en wel echt veel meisjes op komst zeg! 
Nu 16+2 en had vorige week één keer het idee dat ik haar voelde, een soort mini fladdertje in m’n onderbuik, maar heb het daarna niet meer gevoeld. Ga er toch maar vanuit dat ik nog even geduldig moet zijn.
Heb nu wel het idee dat ik weer topfit ben, ik voetbal nog steeds 1x in de week (wedstrijden speel ik niet meer ivm risico) en ga 1x in de week zwemmen, verder wandelen en af en toe hardlopen. Hoop dat ik dat allemaal lekker lang kan volhouden nog. 
Qua namen hebben we wel lichtelijk drama, jongensnamen lagen we echt wel op één lijn, maar in meisjes namen lijken we echt een compleet andere smaak te hebben? Gelukkig hebben we nog even!

Ik voel plopjes, knappende belletjes en stroomschokjes ;) Maar soms ook even een paar dagen niets.
Verder heb ik ook ineens enorme trek, ben zelfs anderhalve kilo aangekomen in 1 week, en ik denk dat dat niet de baby is als je ziet wat ik naar binnen gewerkt heb, haha. Vind het lastig om "normaal" te doen. Voor nu probeer ik eerst maar even wat meer te bewegen om het in balans te houden. Maar goed ik was ook best wel wat afgevallen in de eerste 4 maanden dus het is ook fijn om lekker te kunnen eten.

Vandaag 16+4 en gisteren gehoord (en duidelijk gezien!) dat we een jongetje krijgen! Goed voor het jongensgehalte hier, want het zijn er niet echt veel.

Goedemorgen allemaal!
wat leuk al die vorderingen! Het wordt nu zo echt allemaal! De buikjes beginnen te groeien en de eerste schopjes worden gevoeld! 
Hier ook! Woensdag ging ik in bad na een lange tijd en toen voelde ik n soort plop en erna weer en kwam er kort n minibultje uit mijn buik, toen wist ik het zeker! Nu voel ik het vaker en besef dan ook dat het echt onze dochter is.
mijn eetlust is normaal, eet vaak op een dag een klein beetje. Sons een wat grotere portie avondeten, maar vaak zit ik snel vol. 
De buik groeit goed en is er nu ook al als ik wakker wordt ‘s ochtends. Heb wel véél last van mijn liezen/bekken/heupen/rug vooral na een dag werken. Heb er deze week al 36 uur opzitten en dat merk ik dan wel! Vorige week had ik vakantie en nergens last van. 
Wij hebben nog geen naam en ook nog niets besteld of gekocht ?? de babykamer is wel al gestript en wordt deze maand geschilderd en er komt een nieuwe vloer in. We zijn echter ook niet van plan om een volledige babykamer bij een grote winkel te bestellen, maar hebben een losse commode en een ledikant (weer ergens anders) op het oog. De kinderwagen gaan we komende maand uitzoeken.
wel heb ik al veel kleertjes gemaakt nu ik weet dat het een meisje is, evenals een babynestje, ledikant dekens/lakens, hoeslakens voor de ledikant, wieg verschoonkussen en wandelwagen, hoezen en overtrekken voor het voedingskussen enz. Wel handig om dat zelf te kunnen!
Op naar de 20-weken echo!

Terug
Bovenaan