Uitgerekend September 2019

Hoi allemaal,
Ik zie deze chat nu, wat leuk! 
Ik ben 17+3 weken en wij krijgen ook een meisje! Het is ons eerste kindje! 
Ik vroeg mij af wanneer je de baby gaat voelen en hoe dat voelt? Ik voel genoeg in mijn buik maar ik weet niet of dit de kleine meid is.
19/09/2019 is de uitgerekende datum
Groetjes Muriël

Prilgeluk wat leuk, jij ook juf! Ik sta zelf voor groep 3 maar merk dat ik het einde van de dag, vooral eind van de week echt vaak lage rugpijn heb! Maar wat meer op mijn houding gaan letten.. De kids zijn wel heeeel lief en komen bijna iedere dag over mijn buik aaien en de groetjes doen aan de baby, heel aandoenlijk ;-) Gelukkig inderdaad nog 1 weekje werken en dan vakantie, kan niet wachten. En helemaal nu het ook nog prachtig weer zal zijn, zin in! 
Gebruiker ik heb nu 2x een soort kietelig gevoel gehad.. maar of dat onze kleine nu is, geen idee 

Wat een leuke berichten weer de laatste dagen! En wat veel meiden!!
Vorige week een echo gehad in het ziekenhuis, de week ervoor kon de Gyn het niet goed zien en had niet voldoende tijd om opnieuw te kijken. Lekker uitgebreide echo gehad dus bij de echoscopiste. Alles zag er weer goed uit. Liep in groei wel wat voor, 5 dagen. Maar ze zei niet of dit erg was of wat dit precies betekende. De Gyn zei zelf dat ze zelf de baby's liever wat groter dan te klein heeft. Dus tja dat zien we dan wel verder.
Inmiddels de babykamer en de wagen besteld. We hebben de Mutsy Nio Adventure in Sea Green. Echt een gave wagen al zeg ik het zelf. Zie ons al helemaal lopen hahaha. Alles wordt na pinksteren gebracht. Dan zetten we het in elkaar en daarna zijn we een weekje op vakantie dus pas daarna gaan we lekker in het kamertje rommelen.
De Echoscopiste dacht vrijdag al te zien wat het was. Ze was voor 90% zeker. Omdat we voor zaterdag al een extra geslachtsecho hadden gepland gaan we die toch even afwachten voor we het bekend maken. Dus nog 5 daagjes wachten en dan weten we als het goed is helemaal zeker wat het wordt. Vind het stiekem nu al zo leuk en heb in mijn hoofd al helemaal ideeën over kleertjes, en de kamer en namen hahaha.
Verder voel ik me goed. Alleen de laatate 2 dagen s avonds ineens weer misselijk en heel moe sinds een dag of 4. Dan voel ik me de hele dag top en dan ineens om half 8 kak ik in. 
Heb wel weer wat meer eetlust maar ik let goed op. Ben de afgelopen weken in totaal zo'n 5 kilo afgevallen dus ik wil niet meteen alles er weer aanwerken, ik eet voldoende en gevarieerd en let op met snacks. Wel fijn dat ik inmiddels weer iets meer trek heb. 
Hopelijk blijft alles lekker goed gaan bij iedereen en ik blijf het gewoon volgen hier, zo leuk!

Hallo allemaal, 
Ik voelde in de 15e week de baby al. Bij mij voelt het als een soort fladder en gekieteld en soms wat plopjes. Lastig om er precieze woorden aan te geven, maar inmiddels weet ik zeker dat het niet de darmen zijn? Onze poes ligt als het even kan het liefst dag en nacht op of tegen mijn buik aan? super schattig. 
Aankomende vrijdag hebben wij de geslachtsbepaling. Ben inmiddels zooo benieuwd. Ik durf me niet te wagen aan eigen vermoeden/voorgevoel of voorspellingen van anderen, omdat ik dan misschien teveel daar aan vast ga houden, terwijl het ons helemaal niks uit maakt en beide ons super tof lijkt. Heb wel eens in mijn omgeving mee gemaakt dat mensen dan echt ff moesten schakelen als het toch het andere geslacht was. En zich dan later daar schuldig over voelde. 
Beide opa's en oma's gaan mee vrijdag. Dat wordt extra leuk en gezellig. Hopelijk werkt het kindje mee? 
Ook wij willen in juni nog ff lekker samen weg. Praag heeft nu onze voorkeur. 
Radler 0.0 is top! Dronk het ook al voor de zwangerschap en vind het een lekker alternatief??
's nachts heb ik het wel maar wat druk met de hoeveelheid rare dromen. Echt een marathon aan bizarre dingen?
Sinds afgelopen week voel ik me gelukkig weer fitter worden. Hoofdpijn en migraine zijn weg, spugen is gestopt en energie komt langzaam terug! Weet steeds beter een balans te vinden in rust en actief zijn. Betere tijden komen eraan, heerlijk!?☀️ 
Fijne dag allemaal!

Ben zo jaloers op jullie fijne berichten allemaal. Ik voel me momenteel wat minder fijn, maar continu onzeker. 
Nu inmiddels ruim 17 weken en het is zo onzeker als je niks van je zwangerschap merkt. Geen tekenen van een buikje(onzeker of ze wel groeit) ik voel niks of ze schopt. Ik leef echt onwijs naar volgende week woensdag hartje luisteren dan heb ik hopelijk weer iets vertrouwen. Eerst dacht ik continu het komt nog wel het komt nog wel, maar het gevoel blijft hetzelfde. Heel vervelend en je haalt je de naarste dingen in je hoofd.

Aw Anemoontje kan me voorstellen dat het je onzeker maakt, maar jouw verhaal is echt ook hartstikke normaal. Een goede vriendin van mij voelde bij 23e weken pas de baby bij alle drie haar zwangerschappen. En er zijn genoeg vrouwen die tot de 20 weken in hun eigen spijkerbroeken lopen. 
Maar kan het helemaal begrijpen dat je ook staat te popelen om er iets van te gaan merken op wat voor manier dan ook. 
Dat is dan wel weer 'funest' aan zo een forum dat je zoveel verschillende ervaringen leest en gaat vergelijken. 
Hoop dat je volgende week woensdag gauw weer bevestiging en geruststelling krijgt.
PS ik ben nu 2x extra naar de inloop geweest van de verloskundige om dat ik dan ergens mee liep of erg onzeker over was. Heel fijn om die eerste tijd extra controle/ echo of hartje luisteren te krijgen. 

LadyJ dat is wel echt zo! Een vriendinnetje van mij is 3 weken verder nou ik teken voor die buik haha. Zo jaloers! Ik leef m’n leven nog zoals altijd. Dit weekend weer zo fanatiek geklust en dan denk ik achteraf ohja ik ben zwanger misschien toch meer rust momenten.
Wat fijn dat jouw verloskundige dat heeft. Die van mij doet dat helaas niet. Ik heb deze verloskundige gekozen door via Google te kiezen maar achteraf als ik nu alles wist had ik een ander gekozen. Ze hebben bijvoorbeeld geen eigen echo apparatuur, geen inloop hartjes spreekuur. Toch wel fijne dingen!
Ach voor de volgende weet ik het;)

Leuke berichten allemaal! 
We hadden vandaag geluk want we gingen even voor een extra keer hartje luisteren, maar de verloskundige heeft het echo apparaat erbij gehaald, bonus! Toch nog een soort leuke pretecho gehad :)
Het wordt definitief een meisje! 
Ook zag ze dat bij mij de placenta nu helemaal vooraan bij mijn buik is gegroeid, wat verklaard dat ik de baby nu minder voel dan een paar weken geleden. Dus dat kan het ook zijn Anemoontje. 
Ik voel nu alleen af en toe "gerommel" in mijn buik, ik dacht dat dat mijn darmen waren maar dat kan niet, omdat deze volgens de verloskundige nu helemaal naar boven worden gedrukt, dus alles wat ik in de onderbuik voel is definitief baby. 
Vandaag dus weer even helemaal ontspannen en gerustgesteld. Ik heb een commode en ledikant, kamer is geverfd. Ik hoef nu eigenlijk alleen nog de leuke dingen: alle accessoires, kleertjes, verzorgingsdingen. Dat stel ik nog lekker even uit tot ik meer zwanger ben :p Lijkt me leuk en ik geniet nu al van de voorpret en struinen op internet.
Ik ben al bezig met werk afbouwen en over ongeveer een maand stop ik lekker helemaal. Dan stort ik me helemaal op het zwanger zijn. Zin in!
We hebben ook al een naam voor ons meisje en deze is na een maand nog steeds leuk dus ik denk dat het een blijvertje is :)
Ik kan een aantal draagdoeken lenen van een vriendin dus daar ga ik het eerst mee proberen en kijken of ik zonder kinderwagen kan.
De 20 weken echo heb ik over twee weken, ben benieuwd naar al jullie ervaringen daarmee!
Liefs x

Terug
Bovenaan