Uitgerekend September 2019

Hoi allemaal! Anemoontje en Lisa, wat een schrik en onzekerheid. Fijn dat jullie elkaar hier via het forum hebben gevonden. Ik wens jullie erg veel sterkte en steun ❤.
Gelukkig was hier de 20 weken echo goed verlopen en was alles goed met de kleine JONGEN! ? Wat gek om het nu ineens te weten! Alsof het nu allemaal nog echter is ? kom maar op met die *blauwe* wolk ?
Afgelopen zaterdag een kinderwagen uitgezocht, het wordt de Easywalker Harvey 2 in het zwart. Ik ben nu al dol op die wagen! Super makkelijk met 1 hand in te klappen. Ik vond de Babypark wel heftig hoor, zo véél ?
Herkenbaar, de inlegkruisjes! Ik heb helaas wel een infectie gehad, van de VK kon ik gewoon zon capsule halen bij de drogist, nu is het weer stabiel. Verder heb ik wel last van lage conditie en wat zeurderige lage rugpijn. En veel plassen! Maakt niet uit, bederft de pret zeker niet! ?

Hier ook net een goede 20 weken gehad gehad toch nog om bevestiging gevraagd omdat bij de geslachts echo 1e keer niet echt duidelijkheid was beide geslachten gehoord toen 2e keer navelstreng in de weg lag bij 3e keer een JONGEN en bij star bevestigde die meneer ook een JONGEN..
Nog steeds grappig dat mijn voor gevoel dus er flink naast zat dacht vanaf begin een meisje haha.. Heb altijd gedacht als maar gezond is dus geen voorkeur echt gehad. 

Vraagje... ik had begrepen dat inlegkruisjes niet goed zijn. O.a. omdat dst schimmel en/of infectie gevaar verhogend werkt???
En het slapen mag toch ook niet meer op de rug i.v.m. bloedafknelling??

Gefeliciteerd voor de meiden met een goede 20-weken echo en geniet van de groeiende buik! Hier gaat het ook hard, inmiddels alweer 24 weken. Ga al bijna aftellen naar mijn verlof.
@ Nobba: Als je alle regels zou opvolgen mag je volgens mij niets meer ;-)... 
Inlegkruisjes is misschien beter van niet maar die afscheiding is een enorm irritant zwangerschapskwaaltje. De hele dag met een natte onderbroek rondlopen lijkt me ook niet fantastisch. Gewoon met enige regelmaat vervangen, ik vind het zo in ieder geval hygiënischer!
Rugslapen doe ik niet veel meer maar af en toe draai ik ‘s nachts toch zo. Ik krijg vanzelf een signaal van mijn lichaam om weer terug te draaien. Ik vind het wel vermoeiend om alleen op m’n linkerzijde te liggen. Ik slaap dan ook echt max 4-5 uur per dag. Begint er in te hakken.

Nobba; tegen mij is gezegd slaap zoals jezelf wilt en prettig vind want voor de baby maakt het niet uit. Ik was ook een echte buikslaper en slaap nu altijd op mn rug. Krijg op mn zij last van mijn buik. Bij een enkele persoon knelt er wellicht wat als je op je rug slaapt maar lang niet bij iedereen. Geen zorgen gewoon doen wat jezelf wilt.

Slapen idd een ramp... En die nachtelijke onderbrekingen door dat eeuwige geplas is idd ook feest. Lig je eindelijk lekker...? 
Volgens mijn verloskundige is het belangrijker dat je aan je slaap toekomt dan dat je je druk gaat maken over hoe je ligt. En je lichaam schijnt dat onbewust zelf te regelen en van houding te veranderen mocht dat nodig zijn. Eventueel een voedingskussen kan je ondersteuning geven. 
En wat betreft inlegkruisjes verschoon ik wat vaker en 's nachts lig ik sowieso in mijn Eva kostuum dus dan kan de boel weer lekker luchten??️ 
Fijn weer goede echo's en leuk de geslachten. Volgens mij trekken de jongens aardig bij weer qua aantal? 
Ik moet ook rond 24-28 weken een glucose test doen omdat ik door PCOS meer kans op zwangerschapsdiabetes heb. Kreeg de tip: neus dicht als je het drankje op moet drinken want het schijnt heel vies te zijn en vaak vrouwen daar het weer uitspugen? 

Ik heb contact gehad met verloskundige over dat rugslapen en idd wat meerdere al zeggen is het geen probleem. Je lichaam geeft zelf aan wanneer het niet fijn meer is en dan draai je automatisch een andere houding in. Dus niks om je zorgen over te maken. 

Slapen op je rug mag nu nog wel, maar ze raden het sterk af na 30 weken. Het gewicht van de baby drukt dan te veel op de placenta, waardoor de bloedtoevoer naar de baby vermindert. Dat kan problemen geven.

Terug
Bovenaan