Uitgerekend September 2019

Hoi dames,
ik moet ook een glucosetolerantietest. Dit omdat mijn vader worstelt met zijn suikergehalte. Ik schijn daardoor een grotere kans op zwangerschapsdiabetes te hebben.
Mijn bloeddruk is afentoe laag, 100/55. Maar laatste dagen eigenlijk geen licht gevoel meer gehad.
Ik slaap afentoe nog half op mijn buik (met 1 been wat opgetrokken). Gaat nog net. Op de zij gelukkig prima. Mijn baarmoeder heeft wel een spurtje gemaakt en zit bovengemiddeld hoog, al ruim boven de navel uit (ben nu ruim 22,5e week). Kon zijn dat hij bij de volgende controle daar nog steeds zit en het dan weer even stil staat zei de verloskundige. Dat betekent niet dat de baby dan niet groeit in de tussentijd, die gaat helemaal lekker en heeft alle ruimte. Ik vind wel dat mijn buik echt aanzienlijk groter is i.v.t. mijn eerste rond dezelfde zwangerschapsduur, terwijl mijn buikspieren vele malen sterker waren nu. Tja.. die derde!
We gaan over een week of vier nog een 3D echo doen met mijn kids erbij om hun zusje te zien. 
Ik vind zelf die 26-weken grens erg fijn nu deze in zicht komt. Van daaruit leef ik naar de 30 weken. En dan wordt het alweer 10.. 9.. 8.. 7.. 
Moet nu wel even doorzetten in huis! Grote opruiming is in volle gang en dan heel gauw de verfkwast erbij!
Groet, 
Eefje

MamaPatty, hier ook een dwarsligger. Hij ligt overdwars op zijn zij met zijn hand onder zn hoofd. Een beetje zoals ik nu zelf eigenlijk zou moeten slapen maar ik ben toch echt een rugslaper haha! 
Vandaag 21 weken en echt al zichtbaar zwanger. Ik vraag me af of mijn buik niet al té groot is. Vanavond naar de verloskundige en dan mogen we weer naar zn hart luisteren, zo fijn. 
Kinderwagen hebben we inmiddels uitgezocht, het wordt de Mutsy Neo Adventure. Mooie wagen om ook lekker in de bossen te kunnen wandelen. Daar zijn we gek op. We krijgen de wagen van mijn ouders en schoonouders dus dat scheelt een hoop.
Weten jullie al met hoeveel weken jullie met verlof gaan? Ik heb zelf het geluk in het onderwijs te werken en de zomervakantie voorafgaand aan mn verlof kan plakken. Maar die mazzel heeft niet iedereen. Ik ga er dan met 31 weken uit, en kijk daar eerlijk gezegd nu al naar uit. 

Wat ontzettend leuk al die positieve berichten zeg! Hoe zit het met jullie vermoeidheid en wat doen jullie eraan?
Na 1 werkdag ben ik helemaal gesloopt. Ik werk vaak van 8 tot 6 en het ging altijd goed. Nu moest ik laatst van 11 tot 6 en dat wordt mij zelfs teveel. Vandaag weer van 11 tot 9 en ik zie er gewoon tegenop zeker omdat ik morgen ook weer van 8 tot 6 moet. En dan kan ik misschien wel eerder weg, alleen is het super irritant ?

@ Prilgeluksept: ik ga sowieso met 34 weken in verband met bekkenklachten. Ik hoop dat ik het tot die tijd kan volhouden want merk dat mijn werk er echt in begint te hakken. In het begin had ik echt de hoop tot 36 weken te blijven werken zodat ik daarna langer verlof zou hebben. Nu ga ik daar gewoon mijn vakantiedagen voor inzetten.
@ Jessie-x-: ik heb ook behoorlijke vermoeidheid doordat ik slecht slaap. Soms doe ik echt dingen op de automatische piloot en weet ik niet eens meer hoe / wanneer ik het heb gedaan haha. Ik heb inmiddels werkdagen van 09:00 tot 15:00 uur n.a.v. klachten en een bezoek aan de bedrijfsarts. Als je er echt gezondheidsklachten door gaat krijgen zou ik zeker het gesprek aangaan op werk.

Verloskundige gaf inderdaad aan dat je lichaam zelf wel aangeeft wat wel/niet prettig is qua slaaphouding en dat dat echt goed door 'de natuur' geregeld is. Baby ondervindt daar dus geen schade aan, Ik heb het ook nagevraagd een aantal weken geleden.
Ik wil heeeeel graag tot 36 weken blijven werken, zodat ik daarna langer heb. Ik heb fysiek wel een zwaar beroep (6-8 km per dag lopen, veel tillen, vaak stress) dus ik hoop dat het lukt. Merk nu wel dat ik echt soms war rustiger aan moet gaan doen, afgelopen weken is er veel stress en loop ik te haasten/vliegen en dat vindt mijn lijf niet leuk. Mijn collega zei vandaag nog dat ze vond dat ik nog teveel mijn oude leefritme aanhoudt qua fysieke arbeid/dingen doen en dit niet goed aanpas aan dat ik zwanger ben ? Heeft ze wel echt gelijk in, maar ik vind het ook best lastig omdat dit ook mijn 1e zwangerschap is en dus echt een beetje 'aan het zoeken' wat wel/niet lukt.

Tot 36 weken klinkt ook echt lang en lijkt me erg zwaar! Ik zit ook in het onderwijs en inderdaad door de vakantie werk ik tot week 30. Ben ook echt al af aan het tellen Hihi. 

Ik ga ook met verlof met de bouwvakvakantie, ben dan iets van 33 weken.
Ik ben met mijn oudste 2 ook altijd met 34 weken met verlof gegaan. Vond dat heerlijk.. en was goed uitgerust voor de bevalling. Ik dacht altijd 'wat als ik met 37-38 weken beval, dan heb ik bij 36 weken verlof maar 1-2 weken gehad tot de bevalling'. Dat vond ik te kort, ik had persoonlijk meer tijd nodig om me ook mentaal los te maken van mijn werk en de overgang te maken.
Qua vermoeidheid gaat het hier okee. We genieten nu van een weekje vakantie buiten de deur, doet goed.

Zojuist de 20-weken echo gehad! En alles is goed.. en zonder twijfel een meisje. Haha het eerste beeld bij de echo was vol tussen d’r benen ? Wel ligt de placenta aan de voorkant, dat verklaart waarom ik nog niet zoveel voel. Want de echoscopiste vond het een zeer beweeglijk kindje! 
Na de echo meteen maar gevierd dat alles goed is. Had toch wel een beetje klamme handjes en adrenaline toen we er heen gingen.

Terug
Bovenaan